Gå til innhold

17" på vinterføre?

Bimmers525
 Share

Anbefalte innlegg

Trenger nye vinterdekk denne sesongen og har vert å forhørt meg litt. Vinterdekk pakke med piggfritt kommer på 5800 på GS er 195-??-R16. Men har 17" sommerfelger som jeg vurderer å sko med piggfritt, og heller kjøpe nye sommerfelger til sommeren. Noen som kan uttale seg om forskjellen å kjøre på 225-??-R17 kontra de 16"? Klarer ikke bestemme meg hva jeg skal gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører selv på 17" denne vinteren og hadde 16" forrige vinter. Har 205/50-17 og hadde vel 205/50-16 eller var det 45 profil, det husker jeg ikke, men merker ikke noe forskjell bortsett fra at det sitter mye bedre i år da dekkene i fjor var nesten 5 år gamle. Ville gått for 17" hvis jeg var deg :) Ser jo litt bedre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også 17" vinterfelger, første gang i år. På ny bil og. splitter nye piggfrie dekk. 225-45.

har ikke fått testa bilen på vinterføre enda, venter på snøen enda i haugesund. men trur d skal gå bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med 225/45 R 17 på Sonar dekk fra GS bildeler. Til å være ett budsjettdekk er jeg svært fornøyd, men det er jo ikke til å stikke under en stol at Nokian Hakkapelita RSi til 4 ganger prisen er bedre. Fungerer etter min mening helt upåklagelig... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...