Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husk at det finnes to typer rulleblad. Et vanlig og ett utvidet. Fyllekjørte du i 1969 står det på det utvidede rullebladet ditt. Dette blir blant annet benyttet hvis du trenger sikkerhetsklarering for å få en jobb.

Skrevet
Er det ikke bare å ringe til politiet, så får man svar på det? Spørre om man kan miste lappen som passasjer hvis sjåføren har drukket, eller hvis han sladder?

Jo man ka få svar på det.. men man har ikke krav på sin egen vandelattest lenger engang. Ganske sykt..Kun ved sikkerhetsklarering angåendespesielle jobber der det kreves.

Skrevet
Er det ikke bare å ringe til politiet, så får man svar på det? Spørre om man kan miste lappen som passasjer hvis sjåføren har drukket, eller hvis han sladder?

Jo man ka få svar på det.. men man har ikke krav på sin egen vandelattest lenger engang. Ganske sykt..Kun ved sikkerhetsklarering angåendespesielle jobber der det kreves.

Det stemmer, etter veldig stor etterspursel og folk dukket bare opp for å få en attest så bestemte de seg for å skrenke inn slik at p.d.d. må man ha ett skriv fra arbeidsgiver at attetst kreves. Viste ikke dette selv før nylig da jeg måtte ha en attest da jeg byttet jobb.

Skrevet

du kan og få slettet ting fra rullebladet av andre årsaker og..går med på en deal feks..holde deg unna problemer osv i 2år så kan små volds dommer fjernes

Skrevet

Og ved fyllekjøring så er det ikke sikkert at du mister lappen som passasjer til en beruset sjåfør. Du mister KUN lappen hvis sjåfør er "synlig" beruset.(heter det seg) Eller hvis du er passasjer i en bil som står registrert på deg, for da har du lånt bort bilen til en som er påvirket av alkohol/rus.

Skrevet
Og ved fyllekjøring så er det ikke sikkert at du mister lappen som passasjer til en beruset sjåfør. Du mister KUN lappen hvis sjåfør er "synlig" beruset.(heter det seg) Eller hvis du er passasjer i en bil som står registrert på deg, for da har du lånt bort bilen til en som er påvirket av alkohol/rus.

Jepp..

Dette har en jeg kjenner erfart.

Han jeg kjenner satt på i sin egen bil da en annen var mest edru og kjørte.

Det var full bil og han var kubbet da de ble stoppet.

Men han visste om at sjåføren i bilen var full da han satt seg inn i bilen.

Under rettsaken måtte selvfølgelig alle avhørest og alle sa at vedkommende var kubbet og visste ingenting helt til sistemann. Han sto ikke imot presset og sa at han visste om det.

Enden på visa var at sjåføren og eieren av bilen mistet lappen. Ikke de andre passasjerene.

Kan sikkert være forskjellig fra sak til sak og er ikke sikkert det er noe fasitsvar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...