Gå til innhold

Noen spørsmål ang e34?


Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 540 93' der den rett og slett har sluttet å blåse luft på frontruten på førersiden, og den blåser minimalt med varm luft inn. En kjenner at det er varme i utblåsene, men den blir ikkje blåst inn eller opp på ruten.

oen som har kjennkap til problemet, evt hvor mye arbeid det er å fikse dette?

Og, er det ting med unntak av casterstag og felgene som kan gi risting i bilen?

Ulik risting på lav og høy hastighet, verst over 100km/h.

Takker for alle tips :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har varme ellers på anlegget og det fungerer, kan det være at justeringsspaken har "hoppa" av festet bak instrumentet i dashbordet.

Når du justerer spaken, holder den seg "på plass" eller er den ikke fast?

Casterstagene bruker å være utslitte rundt 200 000 på E34, så det kan godt være de.

Evt, sjekk felger og dekk for ubalanse.

Om casterstagene er utslitte merker du det mest ved kraftig nedbremsing fra ca 110 og ned. ( Bilen vil virkelig ikke gå rett fremover)

Om det bare "vibrerer", kan det være litt forskjellig, men start med å sjekke dekk og felger i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :)

Varme er det på anlegget, du kjenner varmen ved utblåsene, og du hører at viften går. Alle bryterene virker faste og fine. Men det kommer ikkje noe "trykk" fra utblåsene.

Høres veldig ut som catserstagene da ja. dvs det er ikkje ved alle nedbremsinger, men oppleves slik du forklarer det ja. Er en del vibrering i tillegg, men dette kan jo være hjulene, til tross for at det ikkje er lenge siden de ble balansert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det ikkje gjort den tiden eg har hatt bilen...

Hvor sitter dette, og er det mye arbeid å bytte dette?

Kan det altså føre til at en ikkje får luften inn i bilen??

Dugger forøvrig en del også, sikkert et resultat av dårlig med luft...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremseskivene har eg byttet to ganger i løpet av en kort periode, da ristingen kom omtrent samtidig med skifte av bremseskiver, så dermed ble de byttet to ganger, men er like gale :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...