Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg foretrekker ihvertfall biler med ærlig km stand. det får være grenser for hvor mange i norge som småkjører. Hvis man går på finn.no nå og ser på f. eks E90 så er det en haug av biler som kun er 3 år gamle som har passert 100 000km. Søk så på 15 år gamle e36'er og se hvor mange en finner som har gått 300 000km? Jeg vil tro en finner flere 3 år gamle biler som har passert 100 000 enn 15 år gamle som har passert 300 000km. Dette er vel et hint om at ganske mange biler der ute er skrudd tilbake? Jeg kjører ihvertfall fort 16-20 000km i året, og jeg tar buss til skolen hver dag!

Jeg ser poenget ditt, men det er ikke fullt så lett tror jeg ikke. Biler blir ikke brukt til det samme fra de er nye til 3 år gamle som de gjør når de er 15 år gamle. Mange som kjører mye som kun vil ha bil som er under garanti osv. Og de bilene med høyest kilometerstand blir ofte vraket/kondemnert først.

Jeg har en 1976-modell som har gått 135 000 (denne er jeg usikker på grunnet en del eiere før meg, men det virker som den stemmer bra ifht. bilens stand), og en 1987 BMW som har gått 95 000 (denne er garantert siden bilen har vært i familien siden ny).

Synes det er æsj med sånne lurifakser som skrur tilbake kilometerstand. Det er kanskje litt naivt, men jeg mener hvertfall at ærlighet varer lengst!

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Er både og enig med Leadfoot her, men trur det er mye juksing ute å går spesilet blant ungdom. Det er synd å si det men kan rett å slett ikke ta folks ord for god fisk... :?

Har forresten selv en E30 jeg er 100% sikker på Km. standen selv, denne ble kjøpt ny av eieren før meg.

Skrevet

Det er ikke ulovlig å justere km stand til 0 feks. Men det er ulovlig om du bruker det til svindel. Eneste positive jeg kan se med dette er å bruke den til å stille den opp/ ned, hvis man har nytt instrument. sånn at det matcher det bilen egentlig har gått. Skulle gjerne hatt en sånn, for jeg har lyst til å stille et annet speedo opp til det bilen min har gått. Mitt er dødt, så bruker nå gps for å hole styr på km:P

Skrevet

Synes også at det gir et feil inntrykk i annonsen, da den der blir brukt til å stille NED km stand. synes heller de skulle stilt den opp i steden, bare sånn for inntrykkets sin skyld. Noen som er enige?

Skrevet

Er selv offer for dette fenomen på min bil selvom min ikke har dette lagret digitalt men likevel.. i 1988 ble speedo skrudd tilbake mest sansynlig, da til 120 000 km og der har det stått stille.. Vært i kontakt med en del tidligere eiere..

Skrevet

På jobben har vi vært borti et par stygge saker,jeg har en del kontakt med BMW norge og har også hørt et par skrekkhistorier derfra.

På relativt nye biler er det heldigvis flere steder km-stand blir lagret,så er man usikker,kan det sjekkes på et merkeverksted. Jeg hadde aldri i verden kjøpt en bil med km-stand nesten for god til å være sann,i mange tilfeller er dessverre nemlig nettopp dette som er tilfellet, -det var for godt til å være sant.

Skru tilbake telleren på en gammal bil for å holde kjørelengden på forsikringa kan jeg leve med,men da skal ikke bilen selges med den reduserte km-standen uten at dette blir opplyst.

Når det er sagt.. lurer på om jeg hadde fått bedre respons på bilen min om jeg watta tilbake km-stand 50k :P

(bare kødder) En godt vedlikeholdt bil er ikke nødvendigvis sliten selv om den har gått langt.

Skrevet

KM er bare et tall ,se heller på hvilken stand bilen er i ,er jo ikke uvanli at en bil har kjøre 400000 km men det ser du ikke på km telleren fpr den står jo på 140 .........Er mere utbredt blant tyskerne ,da jeg har henta en MB der fra så spurte selgeren om jeg ville ha et annet tall på km :lol:

Skrevet

Det skal sies at de tyskerne vi er så glad i,faktisk er konstruert for å kjøres langt..

Autobahn-cruisere skal tåle minst 500.000km med godt vedlikehold.

En av polakkene på jobben skjønner fortsatt ikke hvorfor vi nordmenn er så forbanna opptatt av km-stand,når det er bilens generelle tilstand og vedlikehold som har noe å si,i alle fall opp til 400k

Skrevet

Bilene i norge lever nok et hardere liv enn de i tyskland med tanke på veistandard, og stigninger mekanisk sett. Er bedre for en bil å kjøre på autobahn enn norges kjerreveier!

Skrevet

Skal vi gjøre som på autopower.se ,legge ut reg.nr på biler som vi vet det er justert km.stand på?Hadde nemlig en rød E36 320 touring en gang,solgte den med 176`km i 2003,for så å se den med 180`km på telleren på finn.no i 2007.....lite troverdig.

Skrevet

Ut fra annonser jeg ser er det alt for mange e30'er (bla.a. e30 m3) som har gått 150.000.

Om vi da snakker om f.eks. en 87-modell har den da gått 6800km i året gjennomsnittlig over 12 år. Det vil jeg si er unormalt lite.

Skrevet

Space,vil faktisk ikke si det er såå usannsynlig med E30 M3,de bilene har som regel væer nr.2 eller 3.biler siden de var nye.Men 318 tds-96 med 160`km?eller 525tds-92 med 210`km??neppe.Og for ikke å snakke om alle som har byttet motor på sin E30,alle bytte motorene har jo gått 160`km,hallo---de nyeste m20`ene er jo 20 år gammle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...