ropa Skrevet Desember 17, 2009 Skrevet Desember 17, 2009 Hei Da står bilen min, eller har gjort det siden Mandagen pga kulde vil jeg tro. Var litt mildere idag, men ikke noe liv, batteriet er ikke flat heller,så er ikke der problemet ligger. Bilen er en 320IAT e46 2002mod. Når jeg vrir om på tenningen så kommer alle display lysene opp og alt tikker og blinker. Hva kan dette være? Er det bare noe som er frosent? Skal få påmontert motorvarmer i neste uke før julaften. Er det noe jeg kan prøve å varme opp og så prøve å starte eller noe sånt?? NB! er i de nordlige landstrøket nå, og her er det kaldt
StianA Skrevet Desember 17, 2009 Skrevet Desember 17, 2009 sviver ikke motoren? fiksa en bil med samma problemet for 2 uker siden, viste deg at batteriet var tom for batterivann og bilen ville ikke starte pga det. men lysa og alt virket, den ville bare ikke starte kan det være noe så simpelt?
ropa Skrevet Desember 17, 2009 Forfatter Skrevet Desember 17, 2009 sviver ikke motoren?fiksa en bil med samma problemet for 2 uker siden, viste deg at batteriet var tom for batterivann og bilen ville ikke starte pga det. men lysa og alt virket, den ville bare ikke starte kan det være noe så simpelt? Nei, motorn starter ikke i det hele tatt, tenkte om startmotorn kunne være gåen. Skal sies at jeg skal skifte 2coil på den i neste uke da.(da den har hatt feiltenning i 2cyl) Men kulden kom og da var det stopp. Motorvarmer blir også satt på i neste uke. Lysene og alt virket fint da. Hmm, kan undersøke det med batterivann. Men virket iallefall som om det var mye strøm i bilen da. Noen flere tips og triks der ute?
tomasb Skrevet Desember 17, 2009 Skrevet Desember 17, 2009 Prøv med startkabler fra en annen bil. Kan være det er så enkelt som lite strøm. Nok til lys og vifter, men ikkje nok til startmotoren....
530dE39 Skrevet Desember 17, 2009 Skrevet Desember 17, 2009 Nesten sikker på at du har lite strømm på batteriet ditt.Lad det eller prøv med startkabler.
ropa Skrevet Desember 17, 2009 Forfatter Skrevet Desember 17, 2009 Prøv med startkabler fra en annen bil.Kan være det er så enkelt som lite strøm. Nok til lys og vifter, men ikkje nok til startmotoren.... Okey, skal teste dette ut, men er vel ikke lurt å bruke startkabler på nyere biler? Har Jumpstart her,skal lade den opp og prøve med den,skal enda ta en titt om det er nok batterivann Kommer tilbake når jeg har prøvd dette ut,takk for svar så langt
StianA Skrevet Desember 17, 2009 Skrevet Desember 17, 2009 du skal ikke bruke start kabler på nyere biler nei pga elektronikken bruk heller jumpstarteren du
Hauso Skrevet Desember 17, 2009 Skrevet Desember 17, 2009 drar starteren rundt da? Hvis ikke, så er det antakelig batteriet:P tror heller ikke startkabler er så lurt, fordi det er så mye elektronikk og dritt i nye biler. Men kan ikke tenke meg at det skader èn gang..? Eller?
530dE39 Skrevet Desember 17, 2009 Skrevet Desember 17, 2009 Er lurest å bruke skikkelige kabler som beskytter mot overspenninger eller hjelpestart ja.Men i istruksjonsboka på min 99 mod 530d står det forklart koss ein skall gjere når ein kobler til og fra start kabler.Husker ikkje heilt i farten men meiner at eg sko skru på mest muligt av lys,vifte og varmetråder før eg kobla fra startkablene
tomerikk Skrevet Desember 17, 2009 Skrevet Desember 17, 2009 Prøv å føre gearvelgeren i gjennom gearene mens du holder nøkkel i start posisjon for å sjekke om gearoverføringen har forskjøvet seg.
ropa Skrevet Desember 17, 2009 Forfatter Skrevet Desember 17, 2009 Da var det fikset, var ikke verre enn at jeg måtte ha nytt batteri. Må si den orginale Bmw batteriet har holdt en stund nå. Sjekket batteriet først på statoil,ble konstantert at den er "heilt stein dau, ikkje engang i koma"
ropa Skrevet Desember 17, 2009 Forfatter Skrevet Desember 17, 2009 Kjent feil det der Hehe,ja.. Er vel nokså standar med tanke på hvor gammelt det andre batteriet var. Er iallefall glad det ikke var noe annet
opeth84 Skrevet Desember 18, 2009 Skrevet Desember 18, 2009 Da var det fikset, var ikke verre enn at jeg måtte ha nytt batteri. Må si den orginale Bmw batteriet har holdt en stund nå. Sjekket batteriet først på statoil,ble konstantert at den er "heilt stein dau, ikkje engang i koma" Batteriet mitt var originalt fra forrige eier. Med andre ord helt tilbake til 1992 da jeg ikke fant kvitteringer på nytt batteri i serviceheftet. Nå har jeg biltema batteri. Helt greit batteri.
opeth84 Skrevet Desember 18, 2009 Skrevet Desember 18, 2009 Da var det fikset, var ikke verre enn at jeg måtte ha nytt batteri. Må si den orginale Bmw batteriet har holdt en stund nå. Sjekket batteriet først på statoil,ble konstantert at den er "heilt stein dau, ikkje engang i koma" kom ikke med det siste: Med andre ord - originalt bmw batteri fr a1992 - 2009 o_O} sterk kvalitet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå