Otis Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 Du maser fælt, la folk få tid på seg til å svare. Det er tross alt fredag... Uansett så tror jeg ikke at det er feil med termostaten til EGR, da EGR kjølingen generelt sett utvikler lite varme til kjølevesken. Jeg merket ingen forskjell på min motor uten EGR ventilen, og dermed ingen EGR kjøling. Jeg kjenner ikke til disse elektriske varmesystemene som dere prater om. Men syntes kanskje det er rart at du har det i kombinasjon med 136 hk motor. For 5 serien kom ikke med elektrisk varmer, men derimot Webasto, eller ingenting. Men det er nå så...
thoslags Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Skrevet Januar 8, 2010 Ja beklager, er nok ei masekråke! Takk for svar. Men grunnen til at eg meiner det kan vere termostaten som går til egr ventilen som er feilen er fordi en kar på Bmw sa at i fleire tilfeller måtte den byttes i tilleg til høvudtermostaten for skikkelig resultat. "dunderdo" her på forumet skifta den og med bra resultat. Og so har eg lest i denne tråden her som du og har deltatt i: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... at&start=0 Han har samme type bil med ny termostat og den oppførte seg sånn som min bil. So blei termostaten til egr ventilen bytta, og då fungerte alt som det skulle igjen uten at den droppa i temperatur. Derfor lure eg på om den er enkel å bytte sjølv?
BMW 2002 Fredrik Skrevet Januar 9, 2010 Skrevet Januar 9, 2010 Tror ikke den er så vanskelig å bytte selv nei. Men er jo bare å dra bort på BMW å forhøre deg! Noen av de folka på BMW er skikkelig greie og er veldig behjelpelig med å forklare hvordan ting kan gjøres...
Otis Skrevet Januar 9, 2010 Skrevet Januar 9, 2010 Ja beklager, er nok ei masekråke! Takk for svar. Men grunnen til at eg meiner det kan vere termostaten som går til egr ventilen som er feilen er fordi en kar på Bmw sa at i fleire tilfeller måtte den byttes i tilleg til høvudtermostaten for skikkelig resultat. "dunderdo" her på forumet skifta den og med bra resultat. Og so har eg lest i denne tråden her som du og har deltatt i: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... at&start=0 Han har samme type bil med ny termostat og den oppførte seg sånn som min bil. So blei termostaten til egr ventilen bytta, og då fungerte alt som det skulle igjen uten at den droppa i temperatur. Derfor lure eg på om den er enkel å bytte sjølv? Jeg har tenkt litt feil her... Det vil vel egentlig være ganske logisk at det kan være feil med den ventilen også, altså EGR kjøle termostaten, da en defekt termostat vil sørge for kontinuerlig sirkulering av kjøleveæske på et kladt sted, ihvertfall om man har koblet bort EGR. Så ja, den kan være verdt å skifte.
thoslags Skrevet Januar 12, 2010 Forfatter Skrevet Januar 12, 2010 Ja no har eg skiftet termostaten som går til egr ventilen. Alt er bra no. Oppnår driftstemperatur på ca 10 minutter. No held den seg der uten å droppe når eg skrur varmen nesten på fullt. Deilig med skikkelig hete i bilen no! Var enkelt å skifte den sjølv og! Takk for alle svar
Bakkerud Skrevet Januar 12, 2010 Skrevet Januar 12, 2010 hadde du problemer med att motoren gikk veldig dorlig plutselig? eller gikk bilen som normalt hele tiden?
thoslags Skrevet Januar 12, 2010 Forfatter Skrevet Januar 12, 2010 Syns ikkje den drog skikkelig nei.. Motoren blei jo aldrig driftsvarm so derfor drog ikkje den optimalt. So nykkte den veldig rett under 2000rpm. Men det veit ikkje eg om har blitt betre. Har ikkje fått testa bilen so veldig mykje sieden eg skifta den idag. Men trulig so har det blitt litt betre siden den termostaten har en sammenheng med egr ventilen som opner og lukker og kan føre til nykking.
Otis Skrevet Januar 12, 2010 Skrevet Januar 12, 2010 Det kan være dårlig funksjon på EGR ventilen som utgjør nykking. Det var det som sagt på min. Men jeg koblet ut min, men opplevde allikevel litt nykking, men kun ved -22 og kaldere. Litt pussig. Men en mulig løsning er å bytte ut trykksensor i innsuget, har jeg lest.
bmw320da Skrevet September 24, 2010 Skrevet September 24, 2010 gammel tråd, mne har samme problemet selv... holder nå på og bytte termostaten på egr... men, noen som vet hva den slangen som går rett over den ene skruen til term er til... var så jævli å komme til...:S
Otis Skrevet September 26, 2010 Skrevet September 26, 2010 Vet ikke hva slangen går til, men det var da lekende lett å komme til å få den byttet da. Gjorde på min, uten noen problemer. Men du kan vel bare følge slangen en vei for å se hva den går til.
bmw320da Skrevet September 28, 2010 Skrevet September 28, 2010 da kan vi ikke ha samme bil!!...... var så å si umulig uten å ta vekk den slangen som går rett over ene skruen....
Otis Skrevet September 29, 2010 Skrevet September 29, 2010 Nei, vi har ikke samme bil, men bortimot samme motor. Ergo det er nesten helt likt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå