Gå til innhold

Startproblemer E61 525DAT Når Kaldt


S.Khan
 Share

Anbefalte innlegg

jad hadde akkuratt samme problem på min e60 05 mod gått 120000

dA det skjedde,

er gjøde hjernen som de på bmw kaller det,

denne er lett og bytte gav 1200 for min byttet plugger først da det sto at disse var dårlige men er gløde hjernen som baller det låver jeg.

var foresten 32 grader her får noen dager siden, svigers er toyota man og sa "nå får fader ikke du startet" ente med at jeg måtte kjøre han på jobb i min e60 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 148
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

Jeg hiver meg på denne tråden.

Jeg har en 320 DAT som også tuller med en gang det blir kaldt. etter å ha kinnet litt tar den tak hoster litt og stopper. Jeg fikk beskjed om at det kunne vært et fryst dieselfilter.

Jeg satt en varmer under panseret en times tid. Når jeg prøvde igjen da kom den etter mye om og men.

Jeg kjørte og fylte opp tanken ca 40 liter samt fylte kondensfjerner. Jeg prøvde i dag igjen etter en natt med -16 uten at dette hjalp.

Jeg satt på varmen igjen og bilen klarte og hoste seg igang. Men for meg så virker det ikke som om det er filteret som er tett/fryst. For når jeg kinner så kommer det diesel lukt og det viser jo at det kommer fram diesel. Jeg er nok redd for at det kan være noe annet.

Jeg følger med på denne tråden i spenning for å se om dere andre klarer og fikse problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm mener jeg fant one på engelsk men er lenge siden, jeg gjorde dette så husker ikke helt,

men hadde med meg en kompis som jobber på et verksted som har diagnose værktøy husker vi brukte det men er ikke sikkert det er nødvendig.

vet at bmw selger masse av disse boxene så er nokk mange som har denne filen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er enkelte som har prob med kaldtstartene når det er kaldt. Har ikke merket noen prob jeg nei. Vært 16-20 minus flere dager her å nå.

Eneste som jeg synes er drøyt når det er kaldt, er forbruket. Noen som samme oppfatning?

Omprogramert med økning på 25% min da men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW89: Takk for tips. Finnes det en grei DIY for bytte av glødehjerne et sted? Hvor sitter denne?

Edit: Er det denne delen? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=15

Jeg tror det. Men hvor sitter den. jeg har lest at den sitter under førersetet, men hvet ikke om dette stemmer. Ser i denne tråden at noen refererer til en boks under panseret som kan få oljesøl på seg. hvilken boks erdette da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe.

Masse flinke folk her :)

Men først. Hvilken føler er det dere snakker om.

Det andre. Hvis jeg ikke har noen feilmeldinger på glødeplugger. er det noe vits i å bytte de da.

Og ja batteriet skal jeg bytte.

Jeg kan jo be BMW om å scanne bilen og bytte føleren samt skifte filter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt om noen som har fått feilmelding på deffekte glødeplugger.

Vorglühen er det flere som får melding om på computern, men dette er visst ingen feilmelding. Kun en beskjed om at den gløder/trenger gløding.

I de aller fleste tilfellene ved startproblem på diesel i kuldegrader, er det glødepluggene som er feilen, så lenge motoren kinner. ( Drar rundt motoren på starteren )

Men det kan selvfølgelig være andre årsaker også, som gløderele, frossent dieselfilter, kondens i tanken, utslitt starter som i kombinasjon med dårlig batteri ikke gir nok fart på motoren i startøyeblikket når det er kaldt i været.

Jeg ville nok uansett ha starta feilsøkinga med å se om glødepluggene får strøm. Dersom de får strøm, hadde jeg villa sjekka eller bytta glødepluggene, før jeg begynner å fikle med noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi nede i -2, og da fikk jeg start. Jeg kjenner meg 100 prosent igjen i måten problemet blir beskrevet på i denne tråden. I kulda så kynner bilen som bare det, men vil ikke "tenne".

Jeg får la noen ta en kikk på problement.

Men over til noe annet innen samme problemstilling; er det noe problem å få ettermontert motor/kupévarmer i en E61?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg lyser glødesymbolet i rundt 2 sek. Mener det lyste vesentlig lengre før (da den fyrte lett) med samme temp.

Kan det tyde på at pluggene får støm, men at noen av dem er defekte? Mao. at glødehjernen er ok?

Jepp her er vi inne på noe. Det samme gjør min bil, den gløder maks 2-3 sek før det slukker. Mener at med 8-16 minus så er det litt i korteste laget. Jeg skjønner at det er en tempføler som sitter en eller annen plass som måler tempen i motoren og bestemmer hvor lenge en skal gløde. Så vist denne har tatt kveld og viser for mye/for varm maskin vil den gløde i kort tid. Nei ikke hvet jeg, men jeg skal til Bavaria i morgen og høre om de ikke kan snike inn bilen min en liten time for å feilsøke litt. Men kjenner jeg de gutta rett så er det vell så trsvelt at de ikke har tid. Det er jo kjempe når vi kun har en værmelding med -10 og kaldere i vente hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...