Egil-s Skrevet Desember 22, 2009 Skrevet Desember 22, 2009 Du kan prøve å dra i spaken slik at motorene ramler ut, så prøver du å kjøre de. Mener at den motoren for luka skal gå iallefall, mens den er ut.
bmw_3 Skrevet Desember 22, 2009 Forfatter Skrevet Desember 22, 2009 Takk, for du flyttet denne tråden. merket etterpå at den var skrevet i feil...
nalegutt Skrevet Desember 22, 2009 Skrevet Desember 22, 2009 skal være en nullstillings prosedyre for dette, hadde samme feil med taket på 328en min... Husker ikkje helt metoden,men skal søke og se om eg finner den gammle tråden min for det:) men husker att eg skulle nappe begge motorene ned,så lukke bagasjerommet igjen, så ha et hak på nykkelen og holde nede takbryteren i 20 sec så skulle motorene spinne seg tilbake,så skubbe begge motorene på plass så skulle det funke. Men ta dette med en klype salt for eg husker ikkje helt nøyaktigt om det var slik,men skal somsagt lete så skal eg ji der nermere info om eg finner det igjen;) Lykke til:)
bmw_3 Skrevet Desember 22, 2009 Forfatter Skrevet Desember 22, 2009 Hmm.. skal testes takk egil-s hmm.. Om den skal det, så skal det jo ikke spille noe rolle om handelen er drogge i eller ikke... Men slik jeg så det, så går det en ledning til handelen som er til luka. og en annen ledning til motoren for selve cabben.. Rett meg om jeg tar feil....
nalegutt Skrevet Desember 22, 2009 Skrevet Desember 22, 2009 Begge motorene skal ligge på venstresiden i bagasjerommet. Den ene står inne i venstre bakskjerm, så kan være litt vanskelig å få øye på. DIY: Resetting av tak: Dra i håndtaket under venstre baksete. Løsne så taket i forkant(Er litt usikker på hvordan man gjør det på helautomatisk). Løft opp bakdelen av taket og løft opp luka til taket. Legg taket ned i rommet sitt og ha igjen luka. Legg noe tungt oppe på luka slik at mikrobryteren til luka registrerer at den er igjen. Sett deg inn i bilen og hold inn bryteren til taket mens du vrir om tenningen 1 hakk. Fortsett å hold knappen inne til du hører motorene begynner å surre(Ca 30-40 sekund). Når disse er ferdige med å gå skrur du av tenninga. Åpne så bagasjerommet og sett motorene tilbake på plassen sin. Fjern det som eventuelt ligger oppe på luka og prøv å kjør opp taket Det fiksa vertfall mitt problem:)
bmw_3 Skrevet Desember 23, 2009 Forfatter Skrevet Desember 23, 2009 Tusen takk Skal prøves i morgen Der får tilbakemelding *håpe håpe*
Mexos Skrevet Desember 23, 2009 Skrevet Desember 23, 2009 Begge motorene skal ligge på venstresiden i bagasjerommet. Den ene står inne i venstre bakskjerm, så kan være litt vanskelig å få øye på. DIY: Resetting av tak: Dra i håndtaket under venstre baksete. Løsne så taket i forkant(Er litt usikker på hvordan man gjør det på helautomatisk). Løft opp bakdelen av taket og løft opp luka til taket. Legg taket ned i rommet sitt og ha igjen luka. Legg noe tungt oppe på luka slik at mikrobryteren til luka registrerer at den er igjen. Sett deg inn i bilen og hold inn bryteren til taket mens du vrir om tenningen 1 hakk. Fortsett å hold knappen inne til du hører motorene begynner å surre(Ca 30-40 sekund). Når disse er ferdige med å gå skrur du av tenninga. Åpne så bagasjerommet og sett motorene tilbake på plassen sin. Fjern det som eventuelt ligger oppe på luka og prøv å kjør opp taket Det fiksa vertfall mitt problem:) Riktig. Haha, er det ikke jeg som har skrevet denne DIY i prosjekttråden på min E36 cab? Husker mitt tak var helt dødt helt til jeg resatte motorene og da virket alt fint.
nalegutt Skrevet Desember 27, 2009 Skrevet Desember 27, 2009 Fikk du til caben!? Kan være det var du som skrev det til meg ja;)
bmw_3 Skrevet Januar 9, 2010 Forfatter Skrevet Januar 9, 2010 Har desverre ikke fått mulighet til og prøve. "har hardtop på nå" og sku tiligere ut på have en ventet. så når være blir litt bedre skal det prøves. er spent selv
Fekzen Skrevet Januar 10, 2010 Skrevet Januar 10, 2010 Hej, Är cabben helt död eller rör den på sig när du försöker stänga/öppna? Jag har reparerat några Cabbar tidigare och det visade sig då vara så att en effekt transistor i styrenheten som styr cabben hade brunnit. Det du bör göra är att öppna och titta i styrenheten, ser det ut som om en komponent har brunnit så har du hittat felet, så är värt att öppna och titta iallafall. Har vart med om två som haft det felet förut för om det blir motstånd för cabben så kan detta hända. Och då kan jag hjälpa till att ordna felet. Eller så får du köpa en ny styrenhet och koda in. Styrenheten sitter iaf på E46 på vänster sida i baksätets väggsida, minns inte om det är samma på E36, men du får ta av inredningen på vänster sida och där bakom bör den sitta. Mvh//A
bmw_3 Skrevet Mai 10, 2010 Forfatter Skrevet Mai 10, 2010 Masse som har skjedd i det siste, så har vært lite her inne. og ikke gidd noe tilbakemelding. Men nå er det påan igjenn Nå har jeg prøvd å restarte cabben, funker ikke. Klarer ikke å høre noe lyd foruten om når luken der cab. ligger er helt igjenn, hører jeg ene motoren surrer litt. "lite tegn i hvertfall". Funderer på siste svaret jeg fikk, om noe er brent. Og skal sjekke dette. Men om det er brent, skal man da bare skifte sikringa eller det er hele greian som må kjøpes nytt. Finværet er på plass her i nord, og irriterende med cabben som ikke funker, skulle bare vist hva det var... Men takk for svar Noen som har fler ting som kan være behjelperli, så kom med det
bmw_3 Skrevet Mai 10, 2010 Forfatter Skrevet Mai 10, 2010 Styreenheten ser helt fin ut. Ikke no brent der. Hmmm... Tror jeg må ta ledning for ledning og sjekke om det er brudd. Når ikke restarting funker og styreenheten ser fin ut...
jailbait Skrevet Juni 8, 2010 Skrevet Juni 8, 2010 Har omtrent samme problem. Har ikke testa alt du har, enda. Har lest en del, men finner ikke så mye fornuftig. Oppi det hele så slutta så klart vinduene å funke - trolig komfort relee. Jeg leste et sted at på en skala fra 1 til 10 så er cab service/rep 8. Fylle luft i dekk er 1 og bygge opp en hel motor er 10. Sier litt om nivået...
erlendrh Skrevet Juni 9, 2010 Skrevet Juni 9, 2010 Få tak i ledningsnett ( det finnes på nett) og sjekk at du har de riktige signal (spenning, spenning og jording på alle ledningen) dette må gjøres i en stilling hvor du vet hvilke signal du skal ha (helt oppe eller helt nede. Med litt innsikt i koblingsskjemaet finner du ut av det. Du vet at det er en sikring i ved batteriet som gir strøm til motorene ? Lykke til.
bmw_3 Skrevet Juni 9, 2010 Forfatter Skrevet Juni 9, 2010 Ja, er klar over det med sikringa... Men jeg har fått som svar at når ikke sentralåsen funker, så funker ikke taket... Så da kan det hende at det er bare sentralåsen som setter en stoppe.... Men å finne ut noe med sentralåsen er ikke helt enkelt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå