Benjiin1 Skrevet Desember 22, 2009 Share Skrevet Desember 22, 2009 Heisann planen er å kjøpe en e30 325 til våren. Men har planer om å sende vekk motoren til "proffbygging" hva vil det koste ca å få 400-500hk, vil ha det gjort skikkelig og holdbart(er klar over vedlikehld osv). Må jeg regne med ca 100-150 0000kr? Hva vil det eventuelt koste å gjøre dette selv? takker for svar! link gjerne til nyttige lenker:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Akmadden Skrevet Desember 23, 2009 Share Skrevet Desember 23, 2009 Må sikkert ut med noe sånt ja! Sikkert billigere å gjøre det selv men mye jobb! http://www.ssperformance.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiklasJa Skrevet Desember 23, 2009 Share Skrevet Desember 23, 2009 Hør med helge vik http://www.hvmotorsport.com/ Kan tenkte meg mange andre motorer i E30 kaross som totalt sett hadde kommet ut mer holdbart og billigere en m20b25. Da kunne du f.eks brukt en 316 som utgangspunkt. Tenkte da på S50B30, S52B32, S54B32, S38B36 med kompressor/turbo. M102, M106, M30B30, M30B35, S50B25 med turbo. Eller 400 suge hester med S62B50 Sistnevnte har vel (litt usikker på brukernavn) jarmund her på forumet gjort. Så han kan sikkert gi deg ganske nøyaktig pris. http://www.inconsulting.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjiin1 Skrevet Desember 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2009 Synes den 2,5l virker bra jeg, tenker da på andre bmwer tilsalgs med turbo har jo 2,5l/2,7l motorer med turbo. bl.a denne moonshine bmwen og div andre. Synes det er tøffere med en litt mindre motor som går fælt:P Men ingen har noe pris på hva det eventuelt vil koste å gjøre dette selv?(altså pris på deler) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayman Skrevet Desember 23, 2009 Share Skrevet Desember 23, 2009 Si at du har kjøpt bilen og du kjøper inn deler til motorbygget selv så kan du regne med 40k i deler for å få den helsmidd og turboklar med alt nytt og 2.7l så har du holdbare 500hk.. så kommer avbalansering, borring, honing, planing, o-ring av blokk, sveising av kjølekanaler, porting, montering.. ca 20k der. Da er det bare resten igjen.. Datasprut, mapping, turbo, grenrør, eksos, bensinpumpe®, btr, intercooler, trykkrør, oljekjøler, ++++ tusenvis i småtteri som ikke er nevnt.. Du må nok rekne med i overkant av 100k for å få en holdbar motor til 500hk, men da er det bare resten igjen.. drivverk, understell +++ er alltid noe ++ så ryker med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå