Elfer Skrevet Desember 23, 2009 Share Skrevet Desember 23, 2009 Akkurat kjøpt meg en ny E90 og den er levert med 8 stk runflat dekk. Det er også en M-Sport og bilen er uforholdsmessig stiv og stumpete (er vant til stive biler) Nå har jeg lest masse om runflat dekk og jeg kan ikke si jeg er imponert. Hva gjør andre som har runflat dekk på BMW, er de fornøyd eller bytter de fleste til vanlige dekk? Noen som har fått byttet dekk hos BMW? Min forhandler vil ikke ta noe ansvar, bilen har gått 50 mil bare og saken er oversendt BMW Norge. Ikke imponert som førsteganskjøper av ny BMW, kunden står ikke veldig i fokus. Feks her står det at BMW byttet dekk for sine kunder tidligere. http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=578406 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Desember 23, 2009 Share Skrevet Desember 23, 2009 Jeg har brukt opp dekka for så å bytte til skikkelige dekk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elfer Skrevet Desember 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2009 Ja det er jo en løsning men innen jeg har brukt opp ihvertfall vinterdekkene så har jeg byttet bil (bytter relativt ofte). I mellomtiden blir hver eneste Km til irritasjon. Slk skal det ikke være å kjøpe seg en ny bil, jeg vil gjerne ha glede av den nå som den er ny også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Desember 23, 2009 Share Skrevet Desember 23, 2009 Prøvekjørte du ikke bil med tilsvarende dekk før du kjøpte din bil hos forhandler ?. Hvis di hadde en anen type dekk på demostrasjonsvogn hadde jeg som kunde bedt om like dekk hvis di var bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elfer Skrevet Desember 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2009 Prøvekjørte du ikke bil med tilsvarende dekk før du kjøpte din bil hos forhandler ?. Hvis di hadde en anen type dekk på demostrasjonsvogn hadde jeg som kunde bedt om like dekk hvis di var bedre. Selvsagt prøvekjørte jeg bil. Alle BMW 3 serie leveres med runflatdekk, man har ikke noe valg. En halvtimes kjøretur med en demobil avslørte ikke alle negative egenskaper, det har jeg lært meg etterpå. Selgeren påpekte også at mange kunder kom og byttet disse dekkene. Når jeg ber om det samme så er låten en annen fra selger. Det er bare å google litt så skjønner man at det er flere enn meg som ikke liker runflatdekk og BMWs sære holdninger til disse dekkene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robbi3 Skrevet Desember 23, 2009 Share Skrevet Desember 23, 2009 Klage til de bytter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørnm3 Skrevet Desember 27, 2009 Share Skrevet Desember 27, 2009 Hei Skiftet fort ut di dritt dekkene ja,kjerringa nektet jo kjøre den. den sporet nå så jevli at du fikk nesten krampe i hendene. Vart ein helt annen bil med "vanelegge"dekk. Men de er jo ikke plass til reserve hjul Hva gjør dere med de?? Bjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Desember 27, 2009 Share Skrevet Desember 27, 2009 Kjører uten og ringer falken den ene gangen man punkterer eller har med dekkskum. Jeg har riktignok med dekket i Z3n, men det passer jo ikke på lengre, så punkterer jeg er det en eller annen kamerat som får en telefon... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Desember 27, 2009 Share Skrevet Desember 27, 2009 Kjører uten og ringer falken den ene gangen man punkterer eller har med dekkskum. Jeg har riktignok med dekket i Z3n, men det passer jo ikke på lengre, så punkterer jeg er det en eller annen kamerat som får en telefon... Ta det ut da, så har du kjøpt deg ett sekund på våler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet Desember 27, 2009 Share Skrevet Desember 27, 2009 Her skal du få et tips fra en som har jobbet i BMW-systemet: Ta kontakt med BMW Norge selv. Insister på å få byttet. Dette er vanlig praksis. Et annet hint/tips: De som roper høyest er de som får hjelp/løsningen på plass... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elfer Skrevet Januar 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2010 Takker for råd i tråden. Har en dialog med selgeren men han gir meg ikke mye håp. Jeg skal gå hardere på BMW Norge. Slitsomt å måtte holde på sånn for å bli fornøyd med en ny bil til 400.000... sånn den er nå er jeg meget misfornøyd. Skulle jo tro BMW var mest tjent med fornøyde kunder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Januar 7, 2010 Share Skrevet Januar 7, 2010 synes du virkelig det er så hardt og plagsomt? på vinterhjul er det jo herlig å ha runflat, da man faktisk får litt styrefølelse selv på vinterdekk Dekkene som leveres nå kan ikke sammenlignes med de som ble levert for ett par år side, og det meste av skriverier er basert på dette, og skaper en god del forutinntatthet i forhold til dagens dekk.. Har selv oppevd 2 punkteringer de siste åren.. en gang på vei til flyplassen, og en gang på vei til jobb.. Ingen ting varmer mer enn å bare fortsette og tenke at "dette fikser jeg når det passer litt bedre" Og hver gang jeg ser en står med bagasjen spredd utover halve E6 i leting etter reservehjul eller skum så flirer jeg godt Men misforstå meg rett, de ER hardere enn vanlige "comfortdekk", men det er ikke veldig mye lenger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Januar 7, 2010 Share Skrevet Januar 7, 2010 Kjører 20 000km i året.. Kjørt bil i seksten år. Har aldri punktert! Dvs. jeg har fått skruer o.l. i hjulet, men har aldri vært verre enn jeg har kunna kjørt på verksted å fått plugga hjule. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Januar 7, 2010 Share Skrevet Januar 7, 2010 Det er sant, bare jeg som har hatt litt uflaks. Statistisk sett er det vel hvert 13. år eller noe slikt man punkterer om jeg minnes rett artikkelen er jo rettet mot at dette er gjort for å spare vekt, og det er vel bare piss. Derimot plass og ikke minst sikkerhet. På autobahn er det ikke særlig egnet med flatt hjul. Synes ihvertfall dekkene er blitt så mye bedre nå at det ikke gjør stort, og at fordelene derfor fint oppveier ulempen med litt hardere dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H4kon Skrevet Januar 8, 2010 Share Skrevet Januar 8, 2010 Akkurat kjøpt ny E92, 19" m/runflat på sommer og 18" på vintern. Regner med at det er runflat på vinterdekka også. Nokian Hakkepelikakaakdak dekk Kan ikke si jeg har merket noe negativt med vinterdekkene enda (fikk bilen i des så har ikke fått prøvd noe sommerdekk enda) Er de virkelig så dårlige runflat dekkene? Har hatt endel store hjul på biler før så blir spennende til våren, se om jeg merker noe forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå