Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,fikk plutselig oljeutblåsning på eksossiden av motoren ca.0,2 dl.Det var dama som hadde bilen da og hun stoppa motoren med en gang.Det rare er at jeg ikke finner noen lekkasje,har hatt av toppdekslet,men finner ingenting galt.Det lekker ikke lenger med motoren i gang heller.Kan dette ha noe med at det har vært kaldt her lenge,under 20 minus?

Skrevet

Det skal byttes, dvs veivhus ventilasjonen og tilhørende slanger siden disse blir sprø å sprekker når de blir gamle.

Skrevet

Skal tro om det er dette som nettopp har skjedd på min 01 E39 520 også? Nå når det var skikkelig kaldt begynte det plutselig å lukte så jækli inne i bilen. Ser at det har dryppet olje ned på eksosen.

Noen som evt. vet akkurat hva som må skiftes ?

;)

Ken

Skrevet

dette er en feil på disse bilene det sitter en ventil som styrer trykket mellom veivhuset og toppen, denne ventilen fryser i enten åpen eller lukket stilling, lukket stilling i ditt tilfelle. trykket bygger seg opp å eneste utvei er gjennom pakninger.

i enkelte tilfeller så sprekker toppdekselet.

bytte veivhusventillasjon, den nye du får er pakket inn i issolerende matriale.

dette problemet er gjelder bare i kalde områder, motorene utstyres med forskellige typer alt etter hvilke strøk de skal gå i.

artikkel nummer 1 på denne linken.

ventilen sitter mellom klokkene.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15

Skrevet
dette er en feil på disse bilene det sitter en ventil som styrer trykket mellom veivhuset og toppen, denne ventilen fryser i enten åpen eller lukket stilling, lukket stilling i ditt tilfelle. trykket bygger seg opp å eneste utvei er gjennom pakninger.

i enkelte tilfeller så sprekker toppdekselet.

bytte veivhusventillasjon, den nye du får er pakket inn i issolerende matriale.

dette problemet er gjelder bare i kalde områder, motorene utstyres med forskellige typer alt etter hvilke strøk de skal gå i.

artikkel nummer 1 på denne linken.

ventilen sitter mellom klokkene.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15

En viktig ting å nevne er at det som regel er kondensvannet som fryser, ventilen er bare en gummi membran, husk for alldel å sjekke tilkoblingen på peilepinnerøret fra veivhusventilasjonen er åpen, den er veldig ofte helt tett av vann og avleiringer Hvis du er i tvil bytt peilepinnerør.

Skrevet

Har åpna veivhusventilasjonen idag og det var helt tett,spesielt nede ved peilepinnen.Det var også endel frossen kondens i ventilen.Slangene var sprø og gikk av,det kan repareres midlertidig med krympestrømpe hvis du mangler deler.Jeg fikk også stygg svilunt og røyk i bilen da denne var tett.Det anbefales ikke å kjøre bilen med dette problemet da det i verste fall kan føre til at simmeringen på utgående aksling kommer ut.Man kan kanskje i nødtilfelle løsne på peilepinnen og oljepåfyllingstroppa.Takk for gode svar :)

Skrevet

Jeg har også begynt å plukke dette fra hverandre nå - men hva er den enkleste måten å komme til ventilen på ? Er det nødvendig å fjerne innsuget ?

Takk igjen,

;)

Ken

Skrevet

Jeg tok ikke ut ventilen(sparer det til jeg får delene).men demonterte luftfilterboksen.Tok ut peilepinneholderen og slangene og renset disse,fylte så opp slangen som går fra toppdekslet og ned i ventilen med avfetting.Brukte trykkluft og skylte til slutt med olje.Vær obs på at oljereturen kommer ut rundt peilepinnerøret og ikke i samme hull som pinnen.

Skrevet

Lurer på om det som skjedde med min 530i i går, kom litt olje ut på høgre side og fant det best att naf kom og henta bilen. Har vert kaldt no. Får håpe det ikkje er noke større rep.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...