rittmester Skrevet Desember 26, 2009 Share Skrevet Desember 26, 2009 Halla gutta! Etter mange år som BMW-fan er jeg endelig med i klubben Har altså en 97-mod 520. Fin og behagelig, men litt småplukk er det selvfølgelig: Om noen har tips om hvordan man gjør, samt priser på deler til en noob som gjerne vil kose seg med litt mekking på kveldstid, så har jeg følgende å ta fatt på: * stramme håndbrekket * bytte hjullager h bak * bilen vibrerer litt i 70-90 sjiktet og ved bremsing - kan det slitte lageret være synderen? * trenger nytt bryterpanel til klimaautomatikken, det mangler en del knapper * rattet er står skjeivt mot høyre (kan jeg ta av rattet og rette?) * pusse litt rust & lakke på h forskjerm og bagasjeluka * el-låsen til bagasjelokket sviver men åpner ikke låsen (må bruke nøkkelen) * anti-spinn virker ikke. kabelbrudd Om noen har tips, er jeg meget takknemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e12e12 Skrevet Desember 26, 2009 Share Skrevet Desember 26, 2009 Du trenger ikke nytt klimapanel,sett med knapper fåes kjøpt,bla.a Koed.Ny på bmw og bil med smafiks?Ja da kan du lagre Koed.no under favoritter på datamaskinen din.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Desember 26, 2009 Share Skrevet Desember 26, 2009 # Håndbrekk DIY Ville slakka vaieren inni bilen først. # Hjullager bak sitter i 4 (torx) skruer. Må ha presse/gjengestang for å presse inn drivflensen igjen # Kan være lager, men er typisk kast i felg/dekk. Sjekka med andre hjul? # Må ta 4-hjulskontroll (på verksted) hvis rattet står skeivt. Blir feil å bare flytte på det (får med sving til ene siden enn den andre) # Noe mer enn antispinn som ikke virker? Flere lamper som lyser? Er jo typisk med gåen ABS-sensor på E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Desember 26, 2009 Share Skrevet Desember 26, 2009 Vibrasjoner rundt 90km/t kan godt være casterstagforingene. I såfall bytter du casterstagene før du tar 4 hjulskontroll. Disse koster ikke allverden, og er kurant å bytte. Andre mulige årsaker på vibrasjon kan være ubalanse i et hjul, eller kast i bremseskiver. Skal heller ikke utelukke hjullageret, selv om jeg ikke har hørt om at dette kan lage vibrasjoner før. Kan sikkert være greit å skifte dette først, siden du vet at dette er gåent. Så får du se etterpå om det løser noen problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå