Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Berlingo er vel midt på treet egentlig. men uten turbodiesel er de MEEGET død. kangoo 1,4bensin går merkbart bedre enn 1,9d.

Skrevet

Jeg tror sikkerheten i en berlingo fra 2003+ er minst like god som en BMW utviklet på starten av 90-tallet. Det er vel heller komfort og kjøreegenskaper som taler mot de bilene. Det sagt; jeg kjører rundt i en kangoo til daglig og det fungerer helt greit. Det er jo selvsagt en møkkabil ut av dimensjoner, men som bruksbil duger det meste.

Skeptisk til billige Mercedes 210, men det fine er jo at det ikke er noe problem å bli kvitt dem.. de ruster jo opp ganske fort. :lol:

Skrevet
Jeg tror sikkerheten i en berlingo fra 2003+ er minst like god som en BMW utviklet på starten av 90-tallet. Det er vel heller komfort og kjøreegenskaper som taler mot de bilene. Det sagt; jeg kjører rundt i en kangoo til daglig og det fungerer helt greit. Det er jo selvsagt en møkkabil ut av dimensjoner, men som bruksbil duger det meste.

Skeptisk til billige Mercedes 210, men det fine er jo at det ikke er noe problem å bli kvitt dem.. de ruster jo opp ganske fort. :lol:

Der må jeg si meg enig..

Skrevet
Hva med en e39 touring? 520iA f.eks

Slitesterk og komfor ja, men rimelig i drift nei :P Min drikker ufattelig mye suppe.

Sikker på at en 525 bruker mindre da en 520 er så nervøs på giringa.

Støtter den der 100% :D Har en 520iA som sluker i seg bensin. Er sikker på at den bruker mer enn min E34 2,5 liter! Haha. Det er helt vannvittig.

Skrevet

Anbefaler deg å finne en mitsubishi lancer til 70k, de er slitesterke, billige å reparere hvis det skulle være noe, og går billig hvis det ikke er 4x4..

Har helt vanlig komfort,noe dårligere enn bmw, men MYE bedre en kangoo og den typen bil med tanke på kjøring og støynivå.. til 70k er det sikkert ac og.. :D

Skrevet

Jeg er i stortsett samme situasjon som trådstarter og på jakt etter en pendlerbil. Hvordan er serviceutgiftene/intervallene på en MB E-klasse Cdi W210? Noen som har erfaringer? Hvilke årsmodeller skal man evt. styre unna?

Skrevet

har selv hatt 300 turbodiesle w210, med 438 000 på telleren.. gått 1.5 år som taxi og det eneste jeg gjorde på to år var og bytte dynamo. Ellers så skjedde det overhode ingenting med den, enda den var ungdomskjørt før jeg kjøpte den.

Er noe som heter rustbehandlig med owatrol-olje, har til gode å sveise rust på bilene mine..

Skrevet
Jeg er i stortsett samme situasjon som trådstarter og på jakt etter en pendlerbil. Hvordan er serviceutgiftene/intervallene på en MB E-klasse Cdi W210? Noen som har erfaringer? Hvilke årsmodeller skal man evt. styre unna?

W210-bilene er perfekte arbeidsbiler - bare se på kmstanden på de til salgs. Rust er stort sett eneste problemet, men ofte er deler byttet på garanti i løpet av de siste årene.

CDI-motorene er mer hightech enn de eldre 290TD og 300TD-motorene, så selv om TD-motorene bruker litt mere på mila er de mer driftsikre. CDI-motorene har mer dilldall som kan gå i filler.

Delene til W210 er ikke spesielt dyre, dessuten er den grei å skru på for hobbymekanikere.

Og om trådstarters spørsmål - 8 mil daglig er da ikke spesielt mye, så det billigste alternativet er nok å bruke A8en til jobbkjøring.

Skrevet

Eller så kan du kjøpe en Citroen XM td for nesten ingen penger. God plass, bra komfort, går billig (0,5-0,6pr mil), skuddsikker motor, og grei sikkerhet. Til prisen en overlegen pendlerbil. Også blir den aldri stjålet eller pelt på av noen! Skulle alt gå til H.... kaster du den og kjøper ny! Kan kjøpe min http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=139792&highlight= ;-)

Hvis du er nesten 2 meter vil du ALDRI sitte godt i noen av disse "pizzabilene". Jeg er ikke engang 1.80 og det er ikke mer plass en det må være til meg.

Skrevet
Berlingo....hva med sikkerheten da?
Jeg har en berlingo 1.4 liter bensin 04 mod som pendlerbil. Tror sikkerheten ikke er så dårlig egentlig når de ikke er så gamle. Jeg tror karroseriet blir forringet med årene. Så finnes airbag, og radiokontroll på rattstammen slik at øynene kan være på veien.

Den bruker ca 0,5 på mila om enn ikke presser turtallet over 3000rpm, noe som tilsvarer ca 90km/t på flatt vei. Den er ingen racer i bakker men klarer greit holde følge i trafikken. Blir fort varm om morgenen og litt får enn med seg også + nå¨på vintern er at disse har varme som blåser i bakdørene. Veldig driftssikker bil har vært tiden jeg har hatt min iallfall.

Har en råd er jo de nyere bmw 1 serie et alternativt.

Skrevet
Eller så kan du kjøpe en Citroen XM td for nesten ingen penger. God plass, bra komfort, går billig (0,5-0,6pr mil), skuddsikker motor, og grei sikkerhet. Til prisen en overlegen pendlerbil. Også blir den aldri stjålet eller pelt på av noen! Skulle alt gå til H.... kaster du den og kjøper ny! Kan kjøpe min http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=139792&highlight= ;-)

.

Pissunge ville de kalt deg på et annet fora Hans Wilhelm, ha ha :-).

Skrevet

.

Pissunge ville de kalt deg på et annet fora Hans Wilhelm, ha ha :-).

Jaja...

Men Citroen XM er faktisk helt genial med tanke på hvor lite de koster. Men etter at familiebilen har blitt BMW igjen husker jeg hvor godt jeg liker bakhjulstrekk, så ønsker meg helst gammel BMW igjen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...