Kentan-racing.com Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 piggdekk er sikkrest om du ikke har med deg hodet når du kjører.. men fruen på 20 år som har hatt lappen i 8 mnder klarer seg fint på piggfritt faktisk.. skummelt på ren is da.. da bør man ta det meget rolig.. men ellers er de gode.. og mye mindre støy av piggfritt.. Ser flere og flere går over på piggfritt..
opeth84 Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 kjøre selv piggfritt å vil si det gjør jobben meget bra ! det er kansje 1-2 dager i året hvor du har fordel med piggdekk her i ålesund eller er piggfritt like sikkert som piggdekk. men smakken er som bakken Jeg liker iallefall ikke piggfritt. Mulig pga jeg er mest vant til piggdekk. Smaken er vel som baken ja.. meget oppbrukt strofé
maartn Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 Er vel maks 4-5 uker i året med glatt føre.. jeg gidder hvertfall ikke kjøre med bråkete piggdekk p.g.a. det
code13 Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 da var jeg like langt. får ikke bestemt meg. hører forskjellige ting og argumenter. dekk er tross alt det eneste som er i kontakt med bakken, og den beste livsforsikringen du har der ute. nevn 1 til fordel til med piggfrie dekk utenom støy. Er på kanten til å velge piggfritt pga støy. men trenger bare ett lite push.
Kentan-racing.com Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 en fordel med pigg er jo at på blank is og da bare ren is har du mere som tar tak! men jeg mener at piggdekk er en falsk sikkerhet.. folk kjører for hardt bare fordi de har pigg.. Kjør piggfritt og bruk hodet.. og kjøp skikkelige piggfri dekk.. gjerne testvinner dekk..
maartn Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 Øwregata / Hellegata i sentrum av Ålesund er ikke noe morsomt om dagen i allefall.. Måket fram bilen nå..
code13 Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 Ok KentanRacing - du høres overbevisende ut. Da blir det piggfritt fra nordendekk.no Nokian dekk. maart: hehe *ler* ja - har en opel stående utenfor med 1meter snø oppå bilen. noen som skal ut å råne ikveld etter denne tråden da?
maartn Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 Hmm.. har ikke sett den e46'en du har i signaturen i gata her. En kompis har en e46 coupe her.. også står det en med ulakkert csl bakluke + noe andre sedaner. Bilen min skal få stå nå som jeg har måket plass og funnet fin parkering
///Grandalen Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 Noe lignende skjedde med meg på julaften, kjørte bak ei jente i 20 års alderen i en 325 E36 coupe, var i en kraftig oppover bakke i Kristiansand. Der trøkka ho litt for mye på gassen, fikk sleng på bilen og kjørte av veien og ut i ei grøft. Gikk heldigvis bra, ho ringte etter tauebil og jeg kunne kjøre hjem og spise julemiddag
code13 Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 blir mer og mer redd når jeg hører slike historier. er så utrolig kjipt da. En vinter med en gammel opel vectra a, og snøføre så skulle jeg gi gass og brekke i en sving (ja var 19 år eller noe og første bil) bilen sklei rett fram da forhjulet mistet tak og knuste bærearmen fremme på en fortauskant :/ ....Ingen snill flott hot jente kom å trøstet meg og ga meg klemmer........... Føler meg tryggere i BMW'n faktisk med bakhjulstrekk enn min vectra b med forhjul. vet ikke hvorfor. maartn: den ser ikke ut som på 1st side på tråden/signaturen lengre. eller kanskje også fordi jeg ikke er så mye i selveste sentrum, holder til på Moa. Og kjører lite egentlig. Ja er mange bmw'er her i byen. Halve Ålesund kjører jo rundt i BMW. (men veldig få mitsubishi - vet ikke hvor det kom fra)
Scampi Skrevet Desember 31, 2009 Skrevet Desember 31, 2009 Er mange idioter, men har så langt ikke sett noen alvorlige ulykker i Mossedistriktet. Men de kommer nok, er en del nye sjåfører som har sin første vinter nå, og mange av de har bakhjulstrekk. Mange av de tøffer seg også en del i rundkjøringer, kryss osv. Skal innrømme jeg leker litt selv, men da er det som regel på parkeringsplasser eller på øde veier rundt i bygda hvor jeg er kjent...merker jeg begynner å vokse litt fra det
maartn Skrevet Desember 31, 2009 Skrevet Desember 31, 2009 Er vel ikke så kult å sladde i rundkjøringene lenger vel
Scampi Skrevet Desember 31, 2009 Skrevet Desember 31, 2009 Er vel ikke så kult å sladde i rundkjøringene lenger vel Nei, er det jeg mener Men litt kos er det jo alltids å få til en lang og fin logring
Eksos Skrevet Desember 31, 2009 Skrevet Desember 31, 2009 Temmelig drøyt med snø i ålesund nå ja, men bra føre generelt Var både til Stryn og Fosnavåg idag med fyrverkeri, bra føre begge veier.. om 2 timer reiser jeg til kristiansund med fyrverkeri, håper på fine veier! Forresten, du som klaga over E34 med piggfritt, E30 er verre! Men ingen av de to kan måle seg med en tom sprinter, selv om sprinteren har piggdekk, temmelig lett på ræva ja :S Om noen ser en stor rød sprinter som det står "Jetpak" på siden må dere blinke
asv Skrevet Desember 31, 2009 Skrevet Desember 31, 2009 Nå skal jeg ikke si noe om hvordan det er i Ålesund, men her er piggdekk en fordel! (volda) Men at det er mye tullinger som sladder og tuller, det er det ikke tvil i
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå