Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trengs ingen spesialverktøy! Eneste du MÅ gjøre er å kjøre en lengre tur slik at du er sikker på at motoren er gjennomvarm, dette for å unngå at pluggene deler seg og ikke kommer ut i en del.

http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f3/2003-e46-320d-replace-glow-plugs-guide-t19075/

På denne linken finnes en framgangsmåte som viser hvordan du kan gjøre dette.

Jeg brukte ca 3,5 timer på denne jobben, da med grundig rengjøring av EGR og innsugsmanifolderen i tillegg. Anbefales å få tak i nye pakninger til innsuget i samme slengen.

Skrevet

takk takk. men han skreiv noe jeg ikke helt skjønte. Det står under step10

Note: If you have not already done it I would be a good idea to remove the swirl flaps while the manifold is off. The oil breather filter is also accessible so it would be a good time to replace this too. The EGR valve should also be cleaned if required.

Det første ordet, hva er det?

å det filtere hvor er det?

Skrevet

Det som er merket med rødt er det såkalte "oil breather filter" og er det filtret som blir omtalt som veivhusventilasjonsfilteret her på bimmers.

6uvld3a1aspq6rz82tz4.jpg

De flapsene som er inne i innsuget er disse såkalte swirl flapsene, eller butterfly wings eller hva de kaller dem. Det har vært tilfeller der disse har løsnet og blitt sugd inn i motoren for så å ødelegge den.

k5kwjy238fhqodf18s0k.jpg

EDIT: Æsj... Padi blei før meg, måtte ned på butikken å kjøpe nye batteri til tastaturet som nektet å skrive innlegget ferdig :P

Skrevet

Jevnlig bytte av det filteret kombinert med hyppige olje/filter skift er det som berger lang livslengd på turboen din. (og la den gå seg ned før stopp)

Skrevet

Men litt OT. Er det noen som hvet hvor Styreboks for gløding sitter. jeg har lest at den sitter under førersetet, kan det stemme.

Skrevet

Sannhet med modifikasjon. Du kommer til denne styreenheten fra undersiden av bilen.

GPR.jpg

PS: Legg merke til hvor katalysator er på dette bildet.

Men jeg så du hadde skrevet noe på en annen post, og jeg hadde liknende symptomer som deg. Så fort det bli -15 grader kunne jeg bare glemme å få start, uansett hvor lenge jeg kinnet. Derimot, ble det ca 12 kunne jeg få start etter 1 min met kinning. Var det - 20 grader la jeg ei svær industrivifte på 3 kW med en snøscootertrekk oppå og lot dette få kose seg noen timer flør jeg prøvde å starte, da med suksess;)

Jeg byttet glødeplugger og til nytt AGM batteri og bilen startet når med en gang uten nøling, selv ved temperaturer under -30 grader.

Skrevet
her var det bra respons=) takker for alle svar blir nye glødeplugger å batteri til uka=)

Konge bra.

Jepp er enige i det. blir nok nye glødeplugger og føler samt batteri på meg også.

Skrevet

Leste at det koster 7000 å skifte glødeplugger. kan det stemme.

Samt har jeg også lest at det er en viss risk for at de kan brekke i blokka og da er mann fuckt hmmm stemmer detta.

Skrevet

jeg hørte på bmw her, de skulle ha rundt 5700 for å bytte!!

med prosenter på mekonomen får jeg alle glødepluggene for 600 omtrent.

da er det greit å gjøre det sjøl, sparer 5000 he he

ja de kan vist knekke, som fredrik skriver å andre her man må bare passe på å ha varm motor!

er din vond å starte oxo??

Skrevet

Dæven det var svindyrt ja. Jeg skal ha min inn på et Bosh verksted å bytte alle 6 glødepluggene og der kosta det 200,- stk for pluggene og 1.5 time arbeid så det blir ca 2500,- Dette er en 530Dat.

Bjørnar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...