Morty999 Skrevet Januar 2, 2010 Share Skrevet Januar 2, 2010 driver å vurderer å hive en slik motor i escorten min, men lurer på følgende ting åssen er det å "rette" opp motoren? lage ny bunnpanne? oljesil/pumpa osv? får man den i 2liter? åssen er holdbarheten på en slik motor? skal ha 4 sep spjeld og datasprut på motor, kommer nok til å varve gode 7000 kanskje mer, noen som har noen innspil om en slik motor? hva koster de? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Januar 2, 2010 Share Skrevet Januar 2, 2010 Neeei..!! trimm heller en sierra is motor! både potensialet og deletilgangen er mye bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 2, 2010 Share Skrevet Januar 2, 2010 Spørr på BMWCCN forumet, de har mer erfaring med modifisering av IS maskiner. Men ettersom jeg forstår så tåler de turtall veldig godt i orginalstand. Solid innmat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Januar 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2010 hmm, Muren, joda, sitter jo en 2liter ohc motor i den nå, men har faktisk litt lyst på en motor som bråker litt mindre CrZyWiz: hmm, liker ikke ccn forumet, blir aldri klok på det typen forum de har, hehe.. hva pleier en is motor å koste å innkjøp ca? m42 motorene heter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Januar 2, 2010 Share Skrevet Januar 2, 2010 driver å vurderer å hive en slik motor i escorten min, men lurer på følgende tingåssen er det å "rette" opp motoren? lage ny bunnpanne? oljesil/pumpa osv? får man den i 2liter? åssen er holdbarheten på en slik motor? skal ha 4 sep spjeld og datasprut på motor, kommer nok til å varve gode 7000 kanskje mer, noen som har noen innspil om en slik motor? hva koster de? Hvorfor ikke høre med Julian S da Morten? Ellers er det som CrZyWiz sier flere på bmwccn fora som sitter på utrolig mye kompetanse på disse motorene. F,eks Ove Kvam Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Januar 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2010 har snakka endel med julian også glenn. men får aldri noe spesielt vettu svar. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 2, 2010 Share Skrevet Januar 2, 2010 Motoren heter M42 ja, de senere heter M44. Men disse er utrolig solide, M42 motoren har f.eks smidd veiv orginalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Januar 2, 2010 Share Skrevet Januar 2, 2010 Hmm, da tror jeg du kansje skal prate med Kim H. Send meg pm om du skal ha nr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Januar 2, 2010 Share Skrevet Januar 2, 2010 hmm, Muren, joda, sitter jo en 2liter ohc motor i den nå, men har faktisk litt lyst på en motor som bråker litt mindre CrZyWiz: hmm, liker ikke ccn forumet, blir aldri klok på det typen forum de har, hehe.. hva pleier en is motor å koste å innkjøp ca? m42 motorene heter? Kjøp cosworth motor da hvertfall.. da får du traktene OG effekten på kjøpet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Januar 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2010 cossie motor skal jeg ALDRI ha, ikke hører en turbo motor i en escort heller... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Januar 2, 2010 Share Skrevet Januar 2, 2010 cossie motor skal jeg ALDRI ha, ikke hører en turbo motor i en escort heller... Oj ! Jeg glemte å skrive att du må sugekonvertere! Ligger mye gromme sugecosworth ute på nett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 2, 2010 Share Skrevet Januar 2, 2010 Bunnpanna er rimelig grei skuring iallefall. Sila sitter langt nede orginalt, og du kan enkelt bygge ut oljepanna nederst om du ønsker. Tror det lureste faktisk er å bygge skvalpevegger i den, isteden for å bygge den ut i volum. Med skvalpevegger tåler den mer risting og motorhelling samt G-krefter. Kan nok være lurt å montere oljetrykksmanometer og følge med litt ekstra, men mine erfaringer med disse motorene tilsier at du skal kjøre noe helt vanvittig sidelengs med lite olje over lang tid før det skjer noe. Tro meg, jeg har prøvd å ta livet av min motor i 2 år.. Her er et bilde av hvordan sila er montert (de beste bildene jeg hadde ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Januar 3, 2010 Share Skrevet Januar 3, 2010 hva med... zetec 2.0? burton selger/solgte rwd koverteringskit, og omtrent ALT av trimdeler er å oppdrive til disse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 3, 2010 Share Skrevet Januar 3, 2010 du kan fint varve 7500 på is motoren uten noen mod. jeg hadde grommeste kammene man kan ha i en med org løftere og varvet 7250. ingen prob. de er utrolig solide. bare de får olje som er bra nok og ikke skam kjøres når de er kalde.. de koster fra 4000 til 7000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Januar 3, 2010 Share Skrevet Januar 3, 2010 Les litt her, dog er den konvertert til turbo, men står vel stroke oppsett osv. Meget fint å hatt oppi Escorten det ja. http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=4425 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå