Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

driver å vurderer å hive en slik motor i escorten min, men lurer på følgende ting

åssen er det å "rette" opp motoren? lage ny bunnpanne? oljesil/pumpa osv?

får man den i 2liter?

åssen er holdbarheten på en slik motor? skal ha 4 sep spjeld og datasprut på motor, kommer nok til å varve gode 7000 kanskje mer,

noen som har noen innspil om en slik motor?

hva koster de?

Skrevet

Spørr på BMWCCN forumet, de har mer erfaring med modifisering av IS maskiner. Men ettersom jeg forstår så tåler de turtall veldig godt i orginalstand. Solid innmat.

Skrevet

hmm, Muren, joda, sitter jo en 2liter ohc motor i den nå, men har faktisk litt lyst på en motor som bråker litt mindre :P

CrZyWiz: hmm, liker ikke ccn forumet, blir aldri klok på det typen forum de har, hehe..

hva pleier en is motor å koste å innkjøp ca?

m42 motorene heter?

Skrevet
driver å vurderer å hive en slik motor i escorten min, men lurer på følgende ting

åssen er det å "rette" opp motoren? lage ny bunnpanne? oljesil/pumpa osv?

får man den i 2liter?

åssen er holdbarheten på en slik motor? skal ha 4 sep spjeld og datasprut på motor, kommer nok til å varve gode 7000 kanskje mer,

noen som har noen innspil om en slik motor?

hva koster de?

Hvorfor ikke høre med Julian S da Morten?

Ellers er det som CrZyWiz sier flere på bmwccn fora som sitter på utrolig mye kompetanse på disse motorene. F,eks Ove Kvam

Skrevet

Motoren heter M42 ja, de senere heter M44.

Men disse er utrolig solide, M42 motoren har f.eks smidd veiv orginalt.

Skrevet
hmm, Muren, joda, sitter jo en 2liter ohc motor i den nå, men har faktisk litt lyst på en motor som bråker litt mindre :P

CrZyWiz: hmm, liker ikke ccn forumet, blir aldri klok på det typen forum de har, hehe..

hva pleier en is motor å koste å innkjøp ca?

m42 motorene heter?

Kjøp cosworth motor da hvertfall.. da får du traktene OG effekten på kjøpet..

Skrevet

Bunnpanna er rimelig grei skuring iallefall. Sila sitter langt nede orginalt, og du kan enkelt bygge ut oljepanna nederst om du ønsker. Tror det lureste faktisk er å bygge skvalpevegger i den, isteden for å bygge den ut i volum. Med skvalpevegger tåler den mer risting og motorhelling samt G-krefter. Kan nok være lurt å montere oljetrykksmanometer og følge med litt ekstra, men mine erfaringer med disse motorene tilsier at du skal kjøre noe helt vanvittig sidelengs med lite olje over lang tid før det skjer noe. Tro meg, jeg har prøvd å ta livet av min motor i 2 år.. :lol:

Her er et bilde av hvordan sila er montert (de beste bildene jeg hadde :lol:)

uh66an0zqsmx8tg2uqot.jpg

ni57embx03p36cr2fg29.jpg

Skrevet

hva med... zetec 2.0? :) burton selger/solgte rwd koverteringskit, og omtrent ALT av trimdeler er å oppdrive til disse...

Skrevet

du kan fint varve 7500 på is motoren uten noen mod. jeg hadde grommeste kammene man kan ha i en med org løftere og varvet 7250. ingen prob. de er utrolig solide. bare de får olje som er bra nok og ikke skam kjøres når de er kalde.. de koster fra 4000 til 7000

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...