Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer vel litt an på. På vår E90 318d (demobil, kjøpt av forhandler med 7000 km på telleren) fikk vi beskjed om at det var helt normalt at man måtte etterfylle mellom hver service. Så vi skulle ikke få noia om oljelampa begynte å lyse.

Dog har det aldri vært behov for å etterfylle på den bilen. På E39'en måtte jeg som oftest etterfylle en eller to liter mellom hvert oljeskift. Men den hadde 300.000 km på telleren da vi solgte den.

Spørsmålet er vel hva er "en del" olje. :) Om det er snakk en liter eller så, vil jeg tro det er greit.

Skrevet

fikk melding på idrive om at oljenivå var på minimum. Helte på en liter med olje, men var fortsatt ikke mer en halveis på pinna. Bilen har gått 121.000km.

Skrevet

Det med 1L pr 1000 er noe de sier for å sikre seg mot for mange motorbytter innenfor garanti/reklamasjonstid.

Opptil 1L pr 10 000 km ser jeg på som greit..

Skrevet

Min søsters E60 520 (2,2) bruker også en del olje selv om den er kjørt under 90.000 km. Dette er vel ganske kjent på M54. Min M52 2,8 bruker ingen ting mellom skiftene, og det gjorde heller ikke min gamle M30 B35. Jeg syns det er skuffende at en E60 520 bruker så mye olje at det må etterfylles med en liter etter 3-4 mnd (tipper ca 5000 km) med hennes pene kjøring. FY SKAM BMW.

Skrevet

du kan bytte til en annan olje! castrol edge 0-40w

vet også at noen kjører på statoil laserway eller ka den heta! dette hjelper vistnåkk på olje forbruk!

som nevn tidligere så har fabrikanten satt en grense som her helt vanvittig for og sleppe og skifte motorer!

men har du prøvd og bytta veivhusventilasjons filter..

Skrevet
Min søsters E60 520 (2,2) bruker også en del olje selv om den er kjørt under 90.000 km. Dette er vel ganske kjent på M54. Min M52 2,8 bruker ingen ting mellom skiftene, og det gjorde heller ikke min gamle M30 B35. Jeg syns det er skuffende at en E60 520 bruker så mye olje at det må etterfylles med en liter etter 3-4 mnd (tipper ca 5000 km) med hennes pene kjøring. FY SKAM BMW.

Ingen av mine M54 motorer har brukt olje. Så tror nok det har endel med innkjøring o.l som kan avgjøre dette i negativ retning.

Skrevet

Jeg har også lest det flere steder at det er vanlig at M54 bruker en del olje, noe som er svært uvanlig på de eldre motorene. Har også vært nevnt en del ganger på BMW forum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...