Lars Erik Jensen Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Har bestilt meg en 320DaT som kommer i februar. Vurderer å ta en tur til Trygve Karlsen for en liten motoroptimalisering. Børe bilen kjøres inn før den tunes? I så fall hvor langt?
todleif Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Du kan ringe Trygve Karlsen. Han har sikkert peiling på det!
gatebil76 Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 regner med den kan chippes uten problemer før innkjøring... men bør ikke hardkjøres før den er innkjørt... så benkingen bør vel ventes med
S.Arnesen Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Husk at du sier ifra deg garantien på motor og gir ved å chip trimme bilen da. Bilen må ikke kjøres inn før chiptrimming.
Morty999 Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 bare å dra rett i benken med den! får en bedre innkjøring av det enn å daukjøre den ifra starten.. med aktiv kjøring sliter stempelringer og lagre seg bedre og mer riktig til enn å bare daukjøre den... så bare å få mappa å dra den i benken!
Saltkjelen Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Husk at du sier ifra deg garantien på motor og gir ved å chip trimme bilen da. Bilen må ikke kjøres inn før chiptrimming. Riktig, men all garanti kan imidlertid ivaretas dersom man bruker en motoroppgradering fra Hartge eller AC-Schntizer med en forutsetning at enten de eller et BMW verksted monterer motoroppgraderingen. Hartge sin versjon koster 22.500kr ferdig montert hos ett BMW verksted med alle garantier intakt.
Gjest Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Husk at du sier ifra deg garantien på motor og gir ved å chip trimme bilen da. Bilen må ikke kjøres inn før chiptrimming. Riktig, men all garanti kan imidlertid ivaretas dersom man bruker en motoroppgradering fra Hartge eller AC-Schntizer med en forutsetning at enten de eller et BMW verksted monterer motoroppgraderingen. Hartge sin versjon koster 22.500kr ferdig montert hos ett BMW verksted med alle garantier intakt. Interessant, det med at garantien forblir intakt... Men problemstillingen med innbetaling av avgift for økt effekt da? Eller blir dette bare en sak mellom eier av bil og de overnevnte leverandørene? Vet du noe om hvilken økning en får på bilen din f.eks? Da jeg har samme selv
Saltkjelen Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Motoroppgraderingen på 520d med 163hk gir 202hk og 401Nm, mens samme pakke på 520d med 177hk gir 209hk og 415Nm. Om oppgraderingen på 163'hesteren er på Efficient Dynamics motoren vet jeg ikke, men tror ikke det. Med motoroppgraderingen vil man merke effektøkning, smidigere ved lavt turtal og raskere gassrespons. I de aller fleste tilfellene vil man også merke lavere dieselforbruk. På den nye motoren (09/2008 ->) leveres det en tilleggsstyreenhet. Det er en helt ny avansert generasjon styreenheter som kobles inn på alle dysene, gasspedalen, en sensor bak turboen og +/- tilkobling. Prisen for dette er 22.900kr ferdig montert av BMW forhandler. Avgifter til staten tilkommer.
Jay-O Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Men, verksteder har ikke meldeplikt til Tollvesenet eller Biltilsynet. Så det er du som må melde inn og betale o.l. Om du gjør det ;p
Gjest Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 Spennende tall Saltkjelen, og jeg har jo den med 177hk... Mon tro hva de vil ha i avgifter i tillegg tro.... går vel litt på alder på bil skulle det ikke forundre meg, og min er akkurat blitt ett år gammel.... Men dette fristet litt gitt, ikke det, for 177hk-modellen passer egentlig fint i E61'en...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå