Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestilt meg en 320DaT som kommer i februar. Vurderer å ta en tur til Trygve Karlsen for en liten motoroptimalisering.

Børe bilen kjøres inn før den tunes? I så fall hvor langt?

Skrevet

Husk at du sier ifra deg garantien på motor og gir ved å chip trimme bilen da. Bilen må ikke kjøres inn før chiptrimming.

Skrevet

bare å dra rett i benken med den! får en bedre innkjøring av det enn å daukjøre den ifra starten..

med aktiv kjøring sliter stempelringer og lagre seg bedre og mer riktig til enn å bare daukjøre den...

så bare å få mappa å dra den i benken! ;)

Skrevet
Husk at du sier ifra deg garantien på motor og gir ved å chip trimme bilen da. Bilen må ikke kjøres inn før chiptrimming.

Riktig, men all garanti kan imidlertid ivaretas dersom man bruker en motoroppgradering fra Hartge eller AC-Schntizer med en forutsetning at enten de eller et BMW verksted monterer motoroppgraderingen. Hartge sin versjon koster 22.500kr ferdig montert hos ett BMW verksted med alle garantier intakt.

Skrevet

Riktig, men all garanti kan imidlertid ivaretas dersom man bruker en motoroppgradering fra Hartge eller AC-Schntizer med en forutsetning at enten de eller et BMW verksted monterer motoroppgraderingen. Hartge sin versjon koster 22.500kr ferdig montert hos ett BMW verksted med alle garantier intakt.

Interessant, det med at garantien forblir intakt... Men problemstillingen med innbetaling av avgift for økt effekt da? Eller blir dette bare en sak mellom eier av bil og de overnevnte leverandørene? Vet du noe om hvilken økning en får på bilen din f.eks? Da jeg har samme selv :)

Skrevet

Motoroppgraderingen på 520d med 163hk gir 202hk og 401Nm, mens samme pakke på 520d med 177hk gir 209hk og 415Nm. Om oppgraderingen på 163'hesteren er på Efficient Dynamics motoren vet jeg ikke, men tror ikke det. Med motoroppgraderingen vil man merke effektøkning, smidigere ved lavt turtal og raskere gassrespons. I de aller fleste tilfellene vil man også merke lavere dieselforbruk. På den nye motoren (09/2008 ->) leveres det en tilleggsstyreenhet. Det er en helt ny avansert generasjon styreenheter som kobles inn på alle dysene, gasspedalen, en sensor bak turboen og +/- tilkobling. Prisen for dette er 22.900kr ferdig montert av BMW forhandler.

Avgifter til staten tilkommer.

Skrevet

Spennende tall Saltkjelen, og jeg har jo den med 177hk... Mon tro hva de vil ha i avgifter i tillegg tro.... går vel litt på alder på bil skulle det ikke forundre meg, og min er akkurat blitt ett år gammel.... Men dette fristet litt gitt, ikke det, for 177hk-modellen passer egentlig fint i E61'en... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...