Gå til innhold

Ble stoppa av onkel i dag

Clerion
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde en "artig" opplevelse med onkel blå i dag.

Kjørte Rena-Elverum i vanlig tempo, det meste av trafikken lå i 65-70 på tørre fine veier så valgte å kjøreforbi litt. Tror ikke jeg passerte 100km/t på den strekningen i det heletatt.

Når jeg kommer til elverum møter jeg en uniformert bil ved stengrundet gatekjøkken. Ser politimannen stirrer intenst foran på bilen min, jeg kjører uten skilt foran for tiden pga ett uhell med frontfangeren min og tenker derfor at nå blir det texas fordi jeg ikke har skilt.

Kjører videre, ser blålysene i speilet og stopper. En betjent kommer ut og ber om standardpapirene, jeg gir dem til henne og hun sier de har fått melding om noe grisekjøring på Rv3 mellom Rena og Elverum og spør om det stemmer. Jeg benekter såklart at det ikke har skjedd siden jeg ikke kunne tenke meg at jeg hadde kjørt noe gris. Hun momler litt, spør om jeg hadde prata i telefonen, jeg sier nei, for det har jeg ikke gjort. Etterhvert går hun inn i bilen igjen for å varme seg mens kollegaen sitter i walkien.

De kommer begge ut igjen, så ut som det var NM i geip (sur grimase) og spør om det samme som istad.

Situasjonen var den at jeg hadde fortetatt endel skumle forbikjøringer. Jeg blir svært overasket siden jeg ikke kunne huske å kjørt uforsvalig. Da var det altså en som hadde ringt inn, det jeg hadde gjort var å kjøre forbi, for så å legge meg inn slik at han jeg la meg inn foran hadde måtte berøre gasspedalen (Noe som stregt talt ikke var nødvendig da luka var såpass stor at man fint kunne fått 2 biler til inn i den) Jeg blir overasket å spør om DET er ulovlig? Og følger opp med å si at jeg trodde det var helt vanlig å være behjelpelig når folk skulle inn igjen.

Betjenten blir strammere i trynet og sier at NEI! det var det altså ikke, om han jeg kjørte forbi hadde filmet det, kunne jeg mistet lappen SÅNN!

Javel svarer jeg fint, og sier at jeg ikke helt så hvorfor han skulle måtte bremse. Da fikk jeg grei beskjed om at det jeg sa var irelevant ettersom han hadde ringt inn klage.

Bra bruk av resurser spør du meg, sende ut en egen bil med to lønnede samfunnshatere fordi noen har berørt bremsen under en forbikjøring.

Jeg dro fra stedet uten bot, uten forelegg, med lappen.... Om det var så satans alvorlig det jeg hadde gjort, hvorfor får det ikke følger?

Er det i det heletatt en lov???

Håper virkelig fyren anmelder dette som man får det vekk fra politiet og opp i retten, spennt på bevisene og forklaringen til denne personen. Var sikkert en av de som aldri kom inn på politihøyskolen fordi han var for feit. Samfunns og ikkeminst ungdomshater, kjørte V70 med noe møkk av ett klistremerke i bakruta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja hadde det blitt det hadde jeg virkelig tent...

Håpløst. Folkeskikk å hjelpe litt OM det faktisk trengs, jeg pleier ihvertfall ikke ringe purken når jeg må bremse litt i ei kø.

Kunne aldri tenkt meg at det kunne føre til å miste førerkortet (=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel et godt eksempel på at trafikkpolitiet liker å være nettopp "politi" og stoppe gamle bmw'er med ungdommer i. Nå er vel ikke du 18 lengre clerion (vet ikke hvor gammel du er, men litt eldre enn 18 kanskje?) og de forsto vel kanskje at vedkommende i v70 hadde overreagert, samtidig som dette er "ulykkesforebyggende" å gi deg en pekepinn, sett i fra øyne som også mener at veiene blir tryggere ved å ta alle som ligger 10 over på motorveiene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var ikke på veien engang, de ble sendt ut for å stoppe nettop meg (=

jeg er gammel som deg Hawkon, om du er født i 88, blir 22 i april.

Man skal ikke kjøre fort, det vet jeg også, men å ligge i 70 i 80-sona på tørre veier, det gjør jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fint at politiet bruker skattepengene våre på å snakke "hardt" til sånne råskinn som deg jeg..

Tenk om den snilep*kken som ringte dem hadde vært så skremt at han kjørte av veien!

Du vet at når folk som i utganspunktet verken kan eller bør kjøre bil er ute på veien, er sånne farlige forstyrrelser noe som kan føre til død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fint at politiet bruker skattepengene våre på å snakke "hardt" til sånne råskinn som deg jeg..

Tenk om den snilep*kken som ringte dem hadde vært så skremt at han kjørte av veien!

Du vet at når folk som i utganspunktet verken kan eller bør kjøre bil er ute på veien, er sånne farlige forstyrrelser noe som kan føre til død.

ååå jeg elsker en god dose ironi på ettermiddagen mens maten koker over på kjøkkenet :D

håper iallefall det var ironi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig å prioritere noe slik... Hva med han idioten vi kjørte bak i Volvo S** som holdt på å fronte med lastebil da vi skulle på ferie i sommer? Hadde du ringt og meldt i fra hadde de vel ledd av deg... Forresten har jeg undersøkt om jeg står i "registeret" til politiet, da det ble påstått det da jeg ble stoppet i påsken i år, det gjorde jeg ikke! Så jeg tipper denne saken ikke får noen følger for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...