kbteknik Skrevet Januar 9, 2010 Skrevet Januar 9, 2010 imorra starter den helt fint, det er en stor fordel at ta batteri med inn, og lade innendørs, går doppel så fort
Vikingen Skrevet Januar 10, 2010 Skrevet Januar 10, 2010 ja blir spennende å høre dommen her =) bra du tar batteriet INN fordi ute i 20 minus så tar det itte store ladninga til seg, så ofte mange folk som bare småkjører å starter bilen ofte i sånn temp har tomme batterier etterhvert trå inn clutchen når du ska prøve å starte for da kobler du ut girkassa=) å alle dreva inni der går rundt(med unntak av revers) å det er litt å dra rundt i denna kulda sånn graut som den girkasse olja blir til (detta er unntak av automat seff) delsyntetisk olje burde holde, har delsyntetisk på min, å det var vel 30-35 minus før min streika å det var fordi startern frøys fast:P
Alpejohn Skrevet Januar 10, 2010 Skrevet Januar 10, 2010 Det første som slo meg da jeg så videoen, var at det hørtes nesten ut som du hadde skrudd ut pluggene. og at den virket litt slapp. Nå har jeg ikke vært i so veldig mye kontant med disse bmw motorene, så jeg vet ikke helt hvordan dem "skal" høres ut til vanlig.. Men slik jeg oppfattet det så virket det som kompen ikke var av beste sort
aottesen Skrevet Januar 10, 2010 Forfatter Skrevet Januar 10, 2010 Da har jeg vært ute og prøvestartet med nyladet batteri som målte ca. 13v. Plugget fra tomgangsregulator og føler på gasspjeld, trykket pedalen halvveis inn samtidig som jeg holdt clutchen helt inne. Sakte men sikkert tente den mer og mer, men den kom liksom aldri helt i gang. På slutten tente den fortløpende. MEN, jeg er fryktelig glad den ikke startet, da jeg til min forskrekkelse la merke til at det var slush i kjøleslangene. Får bare finne meg en garasje og en varmeovn, og få hele greien tint..
Vikingen Skrevet Januar 10, 2010 Skrevet Januar 10, 2010 men siden du har nevnt på stempelringer å som han ene her sa at den gikk litt lett på startern kansje, prøv å ta en komp test også kansje? aldri dumt å være på den sikre siden =)
aottesen Skrevet Januar 10, 2010 Forfatter Skrevet Januar 10, 2010 Godt mulig den sliter litt med kompen, dette må jeg få sjekket. De selger vel kompressjons-måler på Biltema? Noen som har en god teknikk på å tine en frossen motor, utendørs?
Alpejohn Skrevet Januar 10, 2010 Skrevet Januar 10, 2010 Godt mulig den sliter litt med kompen, dette må jeg få sjekket. De selger vel kompressjons-måler på Biltema?Noen som har en god teknikk på å tine en frossen motor, utendørs? Dytt isolasjon rundt om bilen og sett ei stor lampe under for å varme, eller en byggtørker så tenker jeg det kommer seg Og sette på motorvarmer om du har det og
kbteknik Skrevet Januar 10, 2010 Skrevet Januar 10, 2010 Godt mulig den sliter litt med kompen, dette må jeg få sjekket. De selger vel kompressjons-måler på Biltema?Noen som har en god teknikk på å tine en frossen motor, utendørs? Dytt isolasjon rundt om bilen og sett ei stor lampe under for å varme, eller en byggtørker så tenker jeg det kommer seg Og sette på motorvarmer om du har det og hmm om han hadde hatt motorvarmer hadde den jo aldri fryst..
Alpejohn Skrevet Januar 10, 2010 Skrevet Januar 10, 2010 Godt mulig den sliter litt med kompen, dette må jeg få sjekket. De selger vel kompressjons-måler på Biltema?Noen som har en god teknikk på å tine en frossen motor, utendørs? Dytt isolasjon rundt om bilen og sett ei stor lampe under for å varme, eller en byggtørker så tenker jeg det kommer seg Og sette på motorvarmer om du har det og hmm om han hadde hatt motorvarmer hadde den jo aldri fryst.. Hadde han hatt nåk kjøleveske hadde den aldri fyrst Men er vel lite sannsynelig at han ikke har motorvarmer da..
aottesen Skrevet Januar 10, 2010 Forfatter Skrevet Januar 10, 2010 Skulle egentlig tro det har vært GODT med frostvæske på tanken, men .. jeg har en mistanke om at frostvæsken fra Biltema ikke er HELT etter boken, eller evt. ferdigutblandet, uten å skrive dette på.. Har en kanne liggende i bagasjerommet som har tyknet noe helt ekstremt..
aottesen Skrevet Januar 11, 2010 Forfatter Skrevet Januar 11, 2010 Nå har jeg hatt varme oppi motorrommet i 5 timer, så alt oppi der er godt oppvarmet - likevel, ingen respons på motoren. Den kinner, og tenner litt innimellom, men det er ikke nok til at den klarer å dra rundt. Noen som har noe idé?! PS! Oppdatert første tråd.
kbteknik Skrevet Januar 12, 2010 Skrevet Januar 12, 2010 husk at frostveske bare fungerer blandet med vann max 50/50 er der mer frostveske synker frysepunktet. lyder ulogisk men det er sant
thomjak Skrevet Januar 12, 2010 Skrevet Januar 12, 2010 Jeg sliter med kulden, skulle ha byttet tennplugger for en god stund siden men hatt mye å gjøre så dem er blitt så "gammle" at dem har grodd fast og så har en av dem ryki så jeg kjørte sist på 3 cylindere. Så tok kulden og tappet batteriet mitt, en kompis kom og vi brukte start kabler og startern og dynamoen vil gå rundt men tennpluggene må ha fryst eller død alle samma for den tenner ikke. Løsningen min er å sende den til BMW forhandler da jeg ikke tør å skru ut de tennpluggene som sitter som faen og jeg ikke har no varm plass å stå. Enten er det coil eller tennpluggene for min del, om ikke begge.
aottesen Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Skrevet Januar 13, 2010 Idag startet den!!! Kom hjem fra jobb (med buss), tenkte at jeg kunne nå bare prøve å starte den i dag også, selv om den sikkert ikke kom til å starte. JAGGU dro den i gang på 1. forsøk! Gikk litt stygt på tomgang, og den når ikke driftstemperatur (selv etter 2,5 mils kjøring), og den dabber på tomgangen når jeg trør den i fri inn mot kryss, akompagnert av at oljelampa blinker bittelitt .. Har selvfølgelig sjekket oljen, og den ser bra ut! Hva har skjedd?! EDIT: Har bestillt ny termostat og givere på kjølevannet. Fant ut at bilen lærer seg tomgang, ved å sette alle forbrukere på maks, og la den tusle på tomgang en 10 minutters tid.. (Grei lærdom, siden den alltid har vært like *mongo* hver gang jeg har hatt batteriet ut av).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå