Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg bruke hvilket som helst batteri i min E60 520d 2006mod?

Mener jeg har hørt at de er litt kresne på batteriene. Jeg tenkte og kjøpe et skikkelig bilstereobatteri, istede for et til 3500kr for et på BMW.

Skrevet
Jeg ville kjørt for originalt batteri. Det er mye kluss og programmeringer bare for å skifte batteri på E60/E61..

Hvorfor må bilen programeres om man bytter batteri?

Skrevet
Jeg ville kjørt for originalt batteri. Det er mye kluss og programmeringer bare for å skifte batteri på E60/E61..

Vel.. Ettersom du får x antall feilmeldinger bare man koblet det fra, så må ting i kontakta ved montasje av nytt batteri. Det er desverre ikke bare å koble fra og sette i nytt så er alt OK igjen. Jeg har hatt min bil inne til reklamsjon på glasstaket og programmeringa der tok bare 13 timer.. Kun for å få den til å gå silkemykt opp og igjen..

Skrevet

Det er på grun av at etterhvert som batteriet blir dårligere (tar imot mindre lading ) justerer lade effekten seg nedover etter dette ,og ved montering av nytt batteri vil ikke dynamo gi full effekt,det samme gjelder hvis batteri størelse /tye endres.

Skrevet
Har ikke opplevd noen feilmeldinger etter batteribytte jeg gjorde selv.

Det blir ikke feilmeldinger av en dynamo som leverer dårlig effekt ,kun et batteri som blir svakere over tid .

Skrevet

Latterlig at man ikke kan bytte batteri uten at det må programmeres i hytt og pine. Nok et eksempel på at teknologien har gått for langt.

Skrevet
Latterlig at man ikke kan bytte batteri uten at det må programmeres i hytt og pine. Nok et eksempel på at teknologien har gått for langt.

Vil heller si at teknologien har tatt ett stort steg tilbake i dette tilfelle :-k

Det er isåfall så og si kun bmw som har slik ordning, da jeg har hatt av batteriet på flere dusin nye biler (alt ifra 1 til 5 år gamle ca) uten det minste problem. Blandt annet noen 1 og 3 serier (bensin om det har noe å si).

Kan jo variere fra bil til bil også da sikkert :)

Skrevet
Det blir ikke feilmeldinger av en dynamo som leverer dårlig effekt ,kun et batteri som blir svakere over tid .

Jeje, vi får se hvordan det går. For øvrig helt enig med Dan og Arnesen - latterlig at en bil må programmeres i hytt og gevær for alt mulig.

Skrevet

Det med ladingen er der sikkert for en god grunn. Men tviler på at det er noen programmering for og få igang ladinga med et nytt batteri. Kanskje en restart av dynamo elektroniken.

Skrevet

Pratet med bmw i dag, det med ladingen har de aldri hørt om.

At den lader dårligere jo dårligere batteriet blir, er det noen som har link til hvordan det eventuelt fungerer?

Har nå tatt ut batteriet, og det står til lading på kjøkkenet.. (til min samboers store glede)

Skrevet
Pratet med bmw i dag, det med ladingen har de aldri hørt om.

At den lader dårligere jo dårligere batteriet blir, er det noen som har link til hvordan det eventuelt fungerer?

Har nå tatt ut batteriet, og det står til lading på kjøkkenet.. (til min samboers store glede)

Virker jo helt totalt ulogisk at dynamoen lader med lavere/ dårligere spenning vist batteriet er dårlig... wtf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...