Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om det finnes lignende emner men jeg har ikke funnet noen enda.

Synes selv at det er gøy å høre hva andre har opplevd i forhold til politiet og stoppinger med bil eller mc.

Selv har jeg blitt stoppet alt for mange ganger av politiet i bygda. De fleste gangene har det gjeldt skiltoppheng og mange av de som har stoppet meg har vært unge politi folk som ikke kan jobben sin men prøver bare å tjene penger. Ene gangen prøvde en å ta meg for å ha stripset fast skiltet og mente det ikke var lov. Verste var det at skiltet sto 90 grader ned og var helt synlig, og da han prøvde seg på en slik en så ble jeg hissig og nærmest skjeldte han ut og han kunne ikke si noen ting for han visste nok godt selv at det ikke finnes noe lov som tilsier at strips ikke er et lovlig feste. I tillegg prøvde han å ta meg for å ha prøvd å kjørt ifra de tidligere på kvelden og kjeftet meg ut pga det. Men det var en helt annen sykkel som var to takter og lakken på den var blå mens jeg kjører 4 takter med mye grommere lyd. Spurte bare om han var fargeblind for det var en blå sykkel. Så bare han andre politimannen som satt i bilen, bare la seg lenger og lenger ned i setet i bilen for han var flau over han. Han som satt i bilen er faktisk den eneste politimannen i bygda som kan jobben sin og faktisk bryr seg om viktigere ting enn skiltoppheng å bry seg om.

Har heldigvis aldri blitt stoppet for å ha kjørt for fort:)

Fortell om deres opplevelser og frustrasjoner overfor politiet :D

• Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

en gang i usa , da jeg og to kompiser var på vei mot McDonads,i en kompis sin gamle LeBaron cabriolet,kjørte vi forbi en parkert politibil.nyskjerrige som vi var glodde alle 3 på politibilen i det vi kjørte forbi. dette var nok for snuten til å fatte mistanke,og de la seg på hjul etter oss,og stoppa oss med blålys og sirene.alle måtte ut av bilen,som ble brundig gjennomsøkt for dop og våpen.ene politimannen kllatra inn i bagasjerommet og saumfarte det med lommelykt og gummihansker.

de fant ingenting,men forklarte at de trodde vi hadde noe å skjule siden vi glodde på politibien

Skrevet

Eneste gangen jeg har blitt stoppet av politiet var når jeg kjørte for fort og fikk fartsbot. Politimannen var både høflig og trivelig, selv om jeg nesten ble førerkortløs. Så har egentlig ikke noe negativt å si om politiet. Synes det er bra de er ute på veiene og passer på.

Skrevet
Eneste gangen jeg har blitt stoppet av politiet var når jeg kjørte for fort og fikk fartsbot. Politimannen var både høflig og trivelig, selv om jeg nesten ble førerkortløs. Så har egentlig ikke noe negativt å si om politiet. Synes det er bra de er ute på veiene og passer på.

Ja det er viktig at man nevner slike episoder også, det finnes hyggelige politifolk også!

Har selv fått 2stk fartsbøter, og begge gangene var politifolkene hyggelige og høflige! :D

Dessverre har jeg også noen mindre hyggelige episoder.

Lå på 4-felts vei i 60-sone i høyrefelt, foran meg ligger en scooter i ca 40km/t, foran denne igjen ligger en uniformert politibil, i ca 50km/t. Jeg blinker meg over i venstre felt, passerer scooter og politibil, og blinker tilbake i høyre da jeg skal til høyre i rundkjøring om ikke så lenge.

Etter et par 100-meter ligger en bil i venstre felt i rundt 50km/t, som jeg da passerer siden jeg holder 60km/t. Jeg blinker høyre ut av rundkjøring, og fortsetter et lite stykke før jeg hører sirene og ser blålys bak meg. Kjører til siden og stopper.

Ut kommer sjåføren av politibilen jeg passerte og han kjefter og skriker om at jeg kjørte forbi og ifra en uniformert politibil, kjørte forbi et kjøretøy på høyre side!!! osv...

Jeg sa at du vet utmerket godt at det ikke er ulovlig å kjøre forbi en politibil, det er kanskje ikke smart, men holder man seg til fartsgrensa og følger loven, så kan du ikke ta meg da jeg ikke har begått et lovbrudd.

Da fikk jeg beskjed om ikke å være frekk i kjeften osv

:evil:

Jeg slapp dog med en "kraftig advarsel", noe jeg fant sterkt urimelig da jeg strengt tatt ikke hadde gjort noe galt :roll:

Jeg er adoptert, kom til Norge da jeg var 7 1/2 mnd gammel så jeg er mørk i huden, og dette i kombinasjon med BMW viser seg å være komplisert, da jeg stadig blir stoppet og grundig undersøkt, og politifolkene kunne trengt et kurs i normal folkeskikk :?

Har også store problemer når jeg skal til Svinesund/Sverige for litt harry-handling eller golfspill på Dynekilen, noe jeg er ofte om sommeren.

På 3mnd ble jeg stoppet 28 ganger! :shock:

At jeg nå har byttet ut E60'en med en mer ungdomme

lig e90 med brumme-potte gjør sikkert ikke saken bedre 8)

Prøver å ta ting med et smil, men når man til stadighet blir trakassert av Onkel-blå, blir det slitsomt :wink:

Skrevet

ble stoppet i byen her når jeg var 19 i min opel astra gsi pga de syns den så ulovlig ut. polisen var sinna som faen og var igrunn bare frekk og tett. jeg var idiot som trudde jeg kunne gjøre så mye dumt med bilen min og tro det bare var å kjøre.

fikk 8 merknader som måtte på BT og få vist.

orginale eksosen var vist ulovlig.

E merkede øyelokk med tüv papirer var ulovlig.

E merket og godkjent ratt var ulovlig.

godkjent senk var ulovlig.

merket i toppen frontruta som ikke er helt lovlig var vel det eneste "riktige" han klaga på.

men på BT dret de i det. jeg skulle jo ikke på fly jakt heller.

de fleste andre gangene jeg har blitt stoppa er med 7er`n.

blir somregel spørt 4 -5 ganger om det er min bil. er nok ikke så vanlig med en på 21 år som har 7er.

noen spør hva bilen er for noe siden det ikke står bmw på den.

tolleren som stoppet meg en gang lurte på om det var en sånn bmw M5 :S

og ble stoppet i teknisk en gang. både politi og satansveivesen hadde kontroll.

fikk merknad på senk og xenon. men de store felgene han holdt seg fast i når han så på senken la han ikke merke til :P

Skrevet

Har hatt en del møter med politiet her i bygda. Stort sett har det vært med lett mc kjøring og litt bil i senere tid, men jeg syns politiet her i bygda stort sett er høffelige og rettferdige.

Var en gang jeg kjørte lett sykkelen fra Krokstadsenteret mot Hokksund så fikk jeg en unifrormert bil bak meg. Blei litt nervøs og konsentrerte litt vel for mye på å holde fartsgrensa. For når 60 sona kom på horgen fikk jeg ikke med meg den en gang. Blei da såklart stoppa og kom med en gang på 60 sona å banna fælt inni meg, hehe. Så snakka de litt med meg og skjønte at jeg ikke hadde fått med meg 60 sona så det gikk bra, men fikk en visning på biltisynet for vippa opp skilt. :)

Men Hokksund politi har jeg en helt annen erfaring med. Jeg og en kammerat hadde vært på kiwi'n i Hokksund med lett sykkla. Etter det kjørte vi rolig ut og forbi rådhuset og ikke 100 meter etter vi hadde svingt ut fra kiwi blei vi stoppa av en politibil. Først spør han ene om jeg har trim og jeg svarer såklart nei :wink: etter litt spørr han andre meg også så jeg svarer det samme, men det aksepterte han ikke og sa: "Jeg ser nesa de vokser når du sier det" :? Så trur han med å klippe skiltene våres hvis vi ikke inrømmer at vi har trim og unge og dumme som vi var veit vi ikke så mye om hva de egentlig har lov til så innrømmer tilslutt trimmen. Dog blei det ikke noe bot, men en visning på politikammeret i Mjøndalen. Og det virkelig artiger er når jeg og kammreten min kommer ditt. Han hadde såvidt fått festa orginalanlegge og uten pakning så den bråka greit :lol: Så lurte de i Mjøndalen på hvordan vi i det hele tatt hadde klart å bli tatt for trim. At kammeraten min ikke hadde fått på potta ordentlig gjorde ikke noe og når vi dro lurte de på om det var rett hjem å sette på trimmen igjen å lo akkuratt som det var helt greit :wink:

Skrevet

Jeg og en kompis hadde den gangen hver sin Honda mt5 som var fullblods trimmet. Var begge å kjørte i det såkalte sentrum der vi bor, kjørte hele kvelden å ante fred og ingen fare. Da vi skulle hjem kom det en politibil å la se etter åss, merka selvsakt ikke det før de hadde fått målt farten på oss.

I den alderen vi var i da var det ikke noe alternativ å stoppe da blålysene kom på :P Så det hele endte opp i en liten jakt fra politiet sin side, vi kom oss unna, kom oss hjem å fikk lakt åss :wink: (ble lite søvn) Politiet endte opp langt f... ut på et jorde med knust front å 20meter med netting gjerdet bak seg :lol:

Resultat: Fult avis-oppslag, politiavhør,rundt 3600,- i bot og 6mnd uten førerkort :wink:

Konklusjon: Ikke så serlig smart, men et jævla kick husker jeg! Hadde det vert i dag hadde vi nok stoppet :P

Skrevet

Jeg kjørte en gang på en ødevei ute i skogen og tok igjen en politibil. Denne veien var ganske svingete og politibilen kjørte fryktelig sakte i disse svingene så jeg tok en rolig forbikjøring.

Var 80 sone på stedet så jeg satt cruise controlen på 80. Politibilen hang seg på meg. En mil eller noe senere satte den på saftblanderene og stoppet meg. Ett stk fly forbanna politimann kom ut av bilen og beskyldte meg for å prøve å kjøre fra han.

Etter mye diskusjon, spurte jeg om han hadde måling på meg. Det hadde han 76 km/t. Han innså tilslutt fakta og begynte å saumfare bilen min etter feil. Endte med at jeg måtte på visning til biltilsynet for å ha 19" felger og for store bremser. Noe som fikset seg ved å ta en tlf til BT i Oslo, så jeg slapp å vise bilen.

En annen gang var jeg på vei til jobben. Kjørte i miljøfartsgrensen i Oslo. Plutselig har jeg en sivilbil med blålys bak meg. Ble målt til 107 km/t i 60 sona. Mistet dessverre førerkortet. Jeg hadde selvfølgelig ikke med lappen i bilen og når politimannen fikk ikke opp at jeg hadde førerkort da han sjekket mine personalia. Han spurte meg en gang om jeg løy til han. Jeg hevdet at det var noe som var feil her. Dette var en hyggelig politimann som først kjørte meg hjem nesten 5 mil så jeg fikk hentet lommeboka og så tilbake til jobb!

Skrevet

Ble stoppa en gang fordi de hadde hørt en bil som bråket og blitt fortalt at noen hadde "sladdet" i rundkjøringen...

kjørte da en svart E36 325 med DTM eksos, så ble jo litt lyd :) og ble kun stoppet på grunn av bilen... Men jeg sa nei, det var ikke meg og at jeg ikke hadde noe med det å gjøre, som jeg heller ikke hadde!

Dette skjedde i tillegg da jeg sto stille, hadde sluppet av noe kompiser på en fest... Han skulle liksom snakke med meg ;) Føler det blir en del ekstra pga emblemet på panseret!

Godt de ikke kikka nøye, for jeg hadde nærmest slicks, og altfor lav bil, men det gjorde de ikke, også var det natta så mørket hjalp meg :)

Skrevet

Lillejulaften på den 10 minutter lange turen fra jobb og hjem presterte jeg å få 3 anmeldelser! Noe jeg mener er HELT utrolig, 20 minutter etter at jeg hadde kommet hjem sto 3 politimenn på døra og beskyldte meg for fyllekjøring, fordi jeg opptil flere ganger hadde kjørt på fortau og vinglet frem og tilbake og kjørte i motsatt kjørefelt!(Noe jeg faktisk ikke gjorde), fikk tilslutt henta promilletestern så jeg fikk blåst og forklart meg.

Vi snakker 50 sone hele veien, og tett rushtrafikk. Forstår det bare ikke.

Mista skiltet på mopeden for noen sommere siden 110 i 50-sona er sjeldent lurt på moped(CH Racing(Husqvarna SM125 bare med AM6)). Når de da konstaterte at det sto på en aldri så liten trimsats som de såfint kalte det røyk skiltet og 4200 i bot.

Ble også stoppa på moped i Møllergata i Oslo hvor jeg kjørte motsatt kjøreretning ved en feiltagelse pga. et stillas rundt et bygg som skjulte enveiskjørt skiltet. Møtte selvfølgelig Politiet som første bil som kom imot. Slapp unna uten noe som helst på grunn av at det var søndag og fint vær.

Ble stoppa med E24n her i sommer da de påsto jeg forfulgte en patruljerende politibil.

Skrevet

Sladda ut ifra ei rundkjøring og 100 m videre bortover veien(vinteren seff), og etter nye 200 m med vanlig kjøring kom det to blinkende blå lys med stormskritt oppi baken på bilen. Blinka selvfølgelig inn og veiva opp ruta, tok imot noen strenge og bestemt gloser om at "denne sveivinga kunne jeg bare slutte med!".

La meg flat og ba om unnskyldning. Slapp unna med en advarsel :)

Dette skjedde kl.03:10 på natta.

Ble også stoppa etter at jeg kjørte i grenseland mellom gult og rødt gjennom et kryss. Blinka inn til sida og sveiva opp ruta.

Fikk spørsmål fra en hyggelig og ung betjent om jeg hadde det travelt, og svarte tilbake at jeg iallefall ikke hadde god tid.

Han spurte om det var verdt 5200,- det som hastet så fælt. Jeg sa at det strengt talt ikke var det, og ba igjen pent om unnskyldning.

Slapp unna med advarsel igjen :)

Skrevet

Da jeg var 16 (leenge siden nå) hadde jeg en ganske greit harry og trimma Yamaha DT som jeg kjørte rundt på Olso vest og majorstua med.. Ikke noe sjakktrekk. Mop'en ble avskilta pga manglende forsikring,betalte forsikringa og hang på ei papp-plate med reg.nr på :P

Ble stoppa utafor frognerparken en fredag,innkalt til full teknisk kontroll - trilla mop'en videre,dro på fest hele helga og skulle hjem på søndag. Kjørte bakveier og fortau,sakte,med hjelmen på armen. Da jeg nesten var tilbake på majorstua,kom en sivil bil og skulle "snakke litt" med meg,fikk panikk og slang meg avgårde. Politiet etter i 80-90 på småveier,helt til jeg dro gjennom et avsperra boligfelt og fikk stikki av til en kompis og gjemt mop'en. :D Sinnsykt adrenalinrush,jeg skalv i flere timer etterpå. (dum som 16,nå er ting annerledes) Men politiet var visstnok de samme som hadde stoppa meg på fredagen,så det kom bot i posten etter 3 uker..

Skrevet

Hahaha! nesten lik min historie :lol: Og det adrenalin kicket glemmer jeg aldrig :wink: Men man slipper sjeldent unna sånne situasjoner, selvsakt tror man det når en er så ung da... Fikk en mitt i fleisen jeg da det stod i avisen noen dager senere :lol:

Skrevet

Har vel blitt stoppet av politiet 3 ganger som jeg kan komme på. Den første ganga kjørte jeg i 96 km/t i 80-sona... Den unge betjenten var hyggelig og fleipet tilbake da jeg fleipet med han. Fikk selvfølgelig bot, men annet kan man ikke regne med heller... Andre gangen jeg ble stoppet var faktisk i fjor vinter midt på natta, i promillekontroll. Hadde ingenting å skjule, så det gikk fint.

Tredje gangen jeg ble stoppet var litt mer oppsiktsvekkende. Var i påsken i 2009 på vei til Clerion klokken 06:00 om morgenen. Kom noe for fort gjennom en 50-sone og politiet kom fra min høyre side... Jeg bremset selvfølgelig ned og stoppet på en busslomme rett før 80-sona. Fikk hyggelige spørsmål som "Har du spist fyrverkeri til frokost?!" "Er du oppdratt til å juge?!" osv... :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...