Gå til innhold

Politi opplevelser

m-tech 320i
 Share

Anbefalte innlegg

BMW-745iA : er det naturlig og bli ofte stoppa vis du er hardbarka råner??

definér råner isåfall.. for jeg ser på meg selv som en råner. og jeg har til dags dato ALDRI blitt stoppa når jeg har vært ute og kjørt den såkalte råne runda eller noen andre steder i sentrum..

men hatt et par diskusjoner med politiet her hjemme i huset da :\ senest klokka 6 i dag. endte med at an ble snø bast og lenka med egne håhjern rundt stolpen til terrassen ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

råner du med en bil som ser sånn høvelig grei ut vs. en oransje volvo 240 uten fjærer så fører vel det til at sjansen er mindre for å bli stoppa.

makes sense.

"definering" ferdig. ikke la denne tråden spore av, for dette er ganske interessant lesning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torek: Jeg blir stoppet mye oftere når bilen er ren, pen og nypolert enn når den er skitten og full av skabbete vinterpels.

Har blitt stoppet ca 1750 ganger tipper jeg :P

Første gang hadde jeg 130 på speedo i en 80 sone. Oppdaget onkel (tante) litt sent og vrengte innforbi ho i 90 og inn på rasteplassen de stod på. Forsvant jo en god del meter bortover rasteplassen før bilen ville stoppe, og så deretter tante blå komme joggende etter bilen.

Var sikker på at "nå ryker lappen. Fett det etter 1 uke med ny bil" men rettet opp seteryggen, slo AV musikken (blodsinna westcoast rap er ingen slager hos de folka) og plasserte 2 hender på rattet.

Tante: Hei, har du førerkort

Meg: Nja, foreløpig... :?

Tante: Fint, og vognkort

Det hadde jeg ikke siden bilen var nyinnkjøpt. Hun var tydligvis veldig fersk og begynte og stresse veldig med dette, men jeg fikk forklart meg og det var greit. Siden det var opplæring på laser hadde de heller ikke gyldig måling så jeg fikk et strengt/lurt blikk og beskjed om å kjøre pent videre.

Hadde så noia at jeg ikke brøt en eneste fartsgrense på 2 uker etterpå ;)

Det var den eneste gangen jeg har blitt stoppet av kontroll langs veien. Ellers treffer jeg på dem og de følger etter for å "sjekke hva jeg driver med"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

muligens litt ot: men er innenfor tema og gjøre, for nesten et år siden annmeldte jeg en sak, jeg har enda ikke fått noe brev om saken er løst eller henlagt, skal det ta så lang tid?

evt hvor lang tid tar det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble stoppa under en stor rutinekontroll på E6, dvs at de tok ALLE inn. men uansett, da holdt jeg på å rustsveise litt på bimmern så jeg hadde ikke noe interiør, kun dashbord og førerstolen hehe. de titta inn i bilen og lurte på hvorfor jeg ikke hadde interiør, sveiser rust svarte jeg, så var det greit. de var nok litt mistenkte siden jeg måtte åpne panseret og de skulle sjekke chassinr opp mot vognkortet. men jeg slapp unna uten noen problemer. jeg hadde vel heller ikke bakfanger når jeg tenker meg om og bilen hadde mange farger åg så ut som et vrak :D

ellers er det rart jeg ikke har blitt stoppa ellers, siden jeg har kjørt mye rundt i "downtown" her og møtt purken masse. eneste er at de titter nøye på meg hver gang, men jeg vinker alltid og nikker med huet når jeg ser dem så kjører de bare videre hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun blitt "stoppa" en gang:

kjørte pent og pyntelig i en 50-sone der jeg bor, og fikk politiet i motsatt kjøreretning.

idet jeg passerte de, skrudde de på blålys og sirener og vrengte etter meg.

jeg blinka pent inn på en busslomme og stoppa, og idet de skulle til og svinge inn så skrudde de av blålys og sirener og fortsatte i 50 bortover.

jeg satt igjen med en litt rar følelse av "hva faen skjedde nå?"

siden den gang har jeg blitt "fulgt" hjem opptil flere ganger... så det jeg tror er at de er ute etter en blå bmw e46 her omkring :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt stoppa et par ganger.

Første gang var når jeg øvelseskjørte. Den unge damen sa kjekt: Du er vel litt ung til å kjøre bil! Ja, svarte jeg og dro fram papirer fra trafikalt grunnkurs etc. Var akkurat fylt 16, så jeg så nok litt ung ut. Manglet dog ekstra sladrespeil, men det så ho ikke :P

Andre gang var vanlig promillekontroll, så den gikk greit:)

Tredje gang var 2 dager etter jeg hadde kjøpt meg egen bil. Klokka var rundt 2, natt til mandag. Møtte onkel blå i et kryss, og jeg hadde vikeplikt for de. De vinka meg pent fram, og la seg på hjul. Etter noen hundre meter ble jeg stoppa. En hyggelig mann kom fram, og der satt jeg klar meg førerkort og vognkort (som delvis manglet pga kjøp). Han smilte lurt og spurte hva jeg gjorde ute så sent. "Fylle bensin", sa jeg. "Billig nå vettu." Han smilte og vinket meg avgårde. Han sa ikke noe om at del 2 i vognkortet manglet, litt rart i grunn. Så de senere på vei hjem at de stoppa en stor polsk varebil. Trur han lå litt værre ann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt "stoppa" en gang, 3 uker etter jeg fikk førerkortet, og var i Tr.heim og kjørte på noen kompiser fra gamle klassen (1 av dem var litt beruset, og en veldig beruset). Sjekket bare førerkort og spurte hvem sin bil det var osv, og ønsket meg lykke til videre..

Skal også sies at han som var full, prøvde å sjekke opp politidamen som var med, samtidig som han diskuterte med meg om hvor mye jeg ville ha for skyssen.. hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt "stoppa" en gang, 3 uker etter jeg fikk førerkortet, og var i Tr.heim og kjørte på noen kompiser fra gamle klassen (1 av dem var litt beruset, og en veldig beruset).

Ikke så rart du ble stoppa da, hvis du kjører på folk.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa ikke noe om at del 2 i vognkortet manglet, litt rart i grunn. Så de senere på vei hjem at de stoppa en stor polsk varebil. Trur han lå litt værre ann!

Del 2 skal ikke ligge med Del 1 :wink:

Blitt stoppet noen ganger. Liker og bli stoppe tav MC-politi da de er utrolig hyggelig og snakke med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt "stoppa" en gang, 3 uker etter jeg fikk førerkortet, og var i Tr.heim og kjørte på noen kompiser fra gamle klassen (1 av dem var litt beruset, og en veldig beruset).

Ikke så rart du ble stoppa da, hvis du kjører på folk.. ;)

Sant... At de var beruset er neppe noen unnskyldning for å kjøre på folk. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt stoppa endel ganger..

Kjørte på endel folk, og fikk dem plutselig lysa i speilet. Jeg stressa fælt med å lære meg navn da gitt. Dem stoppa meg pga fart sa dem, men hadde ikke noe måling, sjekka førerkort og vognkort og ba meg ta det rolig etterpå.. Etterpå gikk det opp for meg at jeg hadde tre lovbrudd og var heldig.. Jeg hadde ikke setebelte på meg ( dette er faktisk sjeldent, da jeg føler meg naken uten ). Jeg kjørte på folk. Og jeg lå vel egentlig litt over..

Den andre var når gammelbilen var på verksted, jeg hadde lånt en sliiiiten ford sierra hos en kompis, og skulle kjøre ei vennine hjem fra jobb. Lå vel i 60 i 80 sona.. Plutselig var blålysa på, og jeg tenkte bare "FAEN, NÅ RYKER LAPPEN".. Dem stoppa meg, spurte etter sertifikat og vognkort. Bra vognkorte ikke lå i hanskerommet på den gammle rotete bilen. Så sto i 10 minutter å leita før jeg måtte ringe kompisen min slik at han kunne fortelle at det sikkert lå under sete. Passa flaut for hu vennina mi da. Var heldigvis bare promillekontroll og dem sa ingenting på fart bortsett fra at dem synes dem måtte gi litt ektra på for å ta meg igjen.

Den sisite gangen, som virkelig fikk meg til å slutte å kjøre idiot var når jeg kjøpte e39en min.. Var kommet hjem fra en 12 timers kjøretur for å hente den, hadde sovet noen timer, ut å kjøre mer. Hadde da ikke hatt bilen i mer en 24 timer før jeg ville teste den litt, og se om den slapp i en rundkjøring. I det jeg ligger halvbredt rundt rundtkjøringen kommer polisen over bakken mot rundkjøringen. Og dem var raske med å snu i rundkjøringen å stoppe meg. Og sa følgende.. "Ja, det med å ha ny bil, det er jo sikkert morsomt. Sikkert litt artig å se hvor fort dem går eller?" Jeg sa ingenting. Han sa ha en fortsatt fin dag. Og det var det..

Alle gangene har jeg møtt dem hyggelig og sagt god dag konstabel, hatt kort og slik klart. Og dem har alltid vist en hyggelig tone tilbake. Dem er som sagt bare vanlige mennesker slik som oss som gjør jobben sin =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har blitt stoppet en go del ganger faktisk, men har bare hatt god erfaring og møtt for det meste hyggelige folk. mye av det kan ha med at jeg selv er sakelig og legger meg flat om jeg vet jeg har jort noe galt.

men har hatt 2 episoder som ikke var spesielt hyggelig. den ene er da jeg var 18år, kappkjørte mot en kompiss midt på natten, da vi kom inn i en 60 sone med ALT for høy fart. men jeg var heldig pga at di ikke hadde noe måling på oss. fikk meget streng beskjed om og kjøre rolig. jeg må innrømme at slik grisekjøring ikke har noe i trafikken og gjøre!

den andre eppisoden skjedde i sentrum på kvelden en sommer. jeg var ute og kjørte min trimma cross 4hjuling (m/hvite skilt!) da jeg dro den på bakhjul utifra en rundkjøring. dette så jo selfølgelig en patrulje som var ute og kjørte. ble stoppet og fikk noen kraftige advarsler. som jeg i dag mener jeg fortjente!

har siden jeg fikk lappen for en del år siden roet meg kraftig i trafikken selv om jeg fortsatt kjører litt over grensen. har og rart nok aldri fått bot enda.. ikke parkeringsbot engang, og jeg er håndtverker så jeg parkerer en del ulovlig i 10-20-30-40minutter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...