Hpi Skrevet Januar 10, 2010 Share Skrevet Januar 10, 2010 Hei! Har hatt et par tilfeller av at venstre støtdemper fremme har frosset nå i vinterkulda og det er vel et tegn på at tiden er modem for å skifte de ut eller hva sier dere? Bilen er en 2000 530Dat. Bilen har sportsunderstell med nivåregulering, er det da nivåregulering fremme også? Ser på RealOEM så får jeg opp 2 forskjellige delenummerpå støtdempere, 31311096862 og 31311096865. Her er RealOEM siden http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... 10〈=sv Er det nivåregulering fremme også når en har det bak? Det var en sinnsyk pris på disse fremdemperne 3000-3500,- pr stk etter hvilken jeg velger, får jo et komplett coilover sett innpå forumet her for samme pris som 1 støtdemper. Noen som vet om jeg er nødt til å kjøpe disse originale demperne pga nivåreguleringa eller er det noen som har noen tips eller trøstens ord å komme med? Bjørnar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 10, 2010 Share Skrevet Januar 10, 2010 er ikke nivåreg foran. det spørs hva du vil ha av dempere. coilovers til 3k osv er crap. originale m dempere er bra dem, dog vil pga pris anbefale bilstein b8 til denne bilen. Noe stivere uten at det blir ubehagelig. forsåvidt så anbefaler jeg så og si alltig bilstein. overlegent i forhold til det meste på markedet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Januar 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2010 Takk for svaret. Har hørt flere som skryter av Bilstein så da satser jeg på et sett med B8. Da kan jeg bruke de fjærene som jeg har? Når det gjelder billige Coilovers så er det vel fremdeles slik at ting som er for godt til å være sant somregel er det Bjørnar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 11, 2010 Share Skrevet Januar 11, 2010 er nok desverre sånn ja. b8 er tiltenkt "senka" biler, så det er disse du skal ha på m-tech fjærene. hadde du hatt org fjærer skulle du hatt b6. eneste forskjellen er lengden på "stempelet" i demperen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Januar 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2010 Supert! Da har jeg ringt verkstedet og de skulle bestille inn et sett med Bilstein B8 som blir montert neste uke når bilen skal inn for tuning og nye glødeplugger. Takk for hjelpen. Bjørnar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 11, 2010 Share Skrevet Januar 11, 2010 bare hyggelig lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Januar 21, 2010 Share Skrevet Januar 21, 2010 Hei, skal bytte på min e61 også, tenkte å gå for det samme hvis det finnes til x drive utgaven... Er du fornøyd med dine? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Januar 22, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2010 Litt harde i de værste isklumpene og på dårlige veier men ellers liker jeg de godt. Jeg har automatisk nivåregulering bak så hele bilen er fast og fin nå og nesten fri for krenging. Tror de kommer mer til sin rett når våren kommer. De innbyr til aktiv kjøring og det er jo litt kjekkere med sommerhjula på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Januar 22, 2010 Share Skrevet Januar 22, 2010 Med x drive er jeg alltid klar for aktiv kjøring så lenge forholdene tillater det Jeg må bytte for merker godt der de er slitt så klager de litt i smådumper. Skal bytte fjærer og så da passer det bra! Eneste jeg ikke har klart å finne enda er disse justerbare stagene til bakstilling... lurer på å lage noen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Januar 22, 2010 Share Skrevet Januar 22, 2010 kan sakaffe billige bilstein dempere... jobber md bilstein osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Januar 23, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2010 Med x drive er jeg alltid klar for aktiv kjøring så lenge forholdene tillater det Jeg må bytte for merker godt der de er slitt så klager de litt i smådumper. Skal bytte fjærer og så da passer det bra! Eneste jeg ikke har klart å finne enda er disse justerbare stagene til bakstilling... lurer på å lage noen Ja for all del Tenkte jeg skulle prøve å ha et par pigger igjen til neste vinter men det ser spøke ut hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå