Fredrik Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Jeg ville ikke ha kjørt Oslo-Harstad-Oslo på vinterstid... kolonnekjøring over Saltfjellet og isete nordnorske veier... og i Sverige er det en million elg og reinsdyr...
Heimstad Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Jeg ville ikke ha kjørt Oslo-Harstad-Oslo på vinterstid... kolonnekjøring over Saltfjellet og isete nordnorske veier... og i Sverige er det en million elg og reinsdyr... Pyse Jeg kjører 50-80 tusen kilometer i året på i hovedsak nordnorske veier, og det er ingen problem. Det er bare å tilpasse farta etter forholdene, så går det som regel bra. Isen og snøen er ikke noe glattere her enn i Oslo. Jeg tror det er lengre å kjøre Sverige nordover, men veiene er jo bedre. Har kjørt både Norge og Sverige flere ganger, men jeg blir ikke helt enig med meg selv om va jeg foretrekker.
wicky124 Skrevet Januar 11, 2010 Forfatter Skrevet Januar 11, 2010 ja hadde planer om å leie bil..men skal ha en bil nr2 uansett nå som bimmern er historie..pluss vil ha litt større firhjulstrekker..hvordan er jeep cheerokee?
André78 Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Har kjørt mange ganger opp til Harstad og tilbake. Jeg synes det er best å kjøre via Østerdalen og ellers følge E6. Man kan også kjøre Sverige, men det er dødskjedelig. Jeg sparte ikke tid. Hva med subaru legacy? Disse får du vel rundt den prisen du antyder snodig, kjørte gjennom sverige når jeg og en kompis skulle til tromsø, og vi sparte en hel haug med tid Hvor mye tid sparte dere?
wicky124 Skrevet Januar 11, 2010 Forfatter Skrevet Januar 11, 2010 har kjørt fra tromsø til oslo engang på sommern...og det var morro...store brede rette fine veier...men gud å kjedelige pga skog skog skog...
MortenK Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Hvis du skal kjøpe bil så hadde det ikke vært så dumt å skaffet en VW Caravelle/transporter. De rommer utrolig mye og går bra nok, kjører jo ikke racer på vinterføre Ellers er jo Mercedes Spinter nevnt, mercedesene jeg har hatt har alldri skuffet! Starter alltid og går like bra BMW har desverre ikke laget noen transport bil
Chris_325iM Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 hadde falt på VW transporter jeg da! Jeep må bare ikke finne på å kjøpe for å kjøre sånn tur! Har du planer om å ha bilen lengre så er det jo vanskelig å finne MB varebil som ikke er rustaihjel og skrangler som en vaskebøtte men, det finnes jo unntak!
wicky124 Skrevet Januar 11, 2010 Forfatter Skrevet Januar 11, 2010 hva er galt med jeep da? vil lissom ikke ha kassebil stående over lenger tid...skal jo bruke bilen til vanlig kjøring her i oslo også...og da er vel ikke en jeep så ille?
bmwkizn Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Ser BMW-745IA anbefalte Patrol her. Er enig i at det er driftsikre biler. sikkert den beste i den klassen mht til størrelse årsmod etc. Men det FINNES ikke kjørecomfort i dem. Jeg har ikke villa kjørt 90 mil en vei med patrol. Jeep Cherokee er helt kurrante biler. Men de er veldig Tørste hvis det er 4.0L du tenker på
André78 Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Minimum 1,2 liter pr mil på cherokee bensin. Ikke mye kjørekomfort i en Jeep heller..Og den har vel ikke verdens beste rykte. Jeg hadde ikke kjørt den distansen med en nyinnkjøpt cherokee til 15-20 lapper..
Heimstad Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Hopp over Jeep! Jeg var ihvertfall ikke fornøyd med min. Hadde en 95 2,5 td. Rusta som faen, og var stort sett ett helvette å skru på. Eneste bilen jeg har tapt penger på de siste 5 åra.
Chris_325iM Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 hva er galt med jeep da? vil lissom ikke ha kassebil stående over lenger tid...skal jo bruke bilen til vanlig kjøring her i oslo også...og da er vel ikke en jeep så ille? hehe, Jeep er i min erfaring ille! girkassene skjer det stortsett alltid noe med, motorer som ikke er helt pålitelige og en hel del andre typiske USA feil som elektronikk! Noen liker det andre ikke! vet at ingen biler i den prisklassen er perfekt, men personlig så hadde jeg holdt meg unna!
wicky124 Skrevet Januar 11, 2010 Forfatter Skrevet Januar 11, 2010 hmm...kanskje leiebil er det smarteste..hm..
Jesse Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Du har ikke vurdert å leie en bil? Varebil f eks. +1... Grunnleie helg 4400, dekker 1200 km. Dette gjelder en Sprinter. Hvis vi går ut i fra at han skal kjøre 1400 km hver vei, blir det 1600 km han må betale ekstra for. Det koster 4 kr pr km. 4* 1600 = 6400 kr 6400 + 4400 = 10800 kr for kun LEIE av bilen. Det blir dyrt. Hør heller litt rundt om du vet om noen som har en slik bil. Si du gir en 3000-4000 for å låne bilen. Supert! =)
Deep Dish Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Jeg ville ikke ha kjørt Oslo-Harstad-Oslo på vinterstid... kolonnekjøring over Saltfjellet og isete nordnorske veier... og i Sverige er det en million elg og reinsdyr... Her er det 6 plussgrader og null snø faktisk.!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå