wicky124 Skrevet Januar 19, 2010 Forfatter Skrevet Januar 19, 2010 hmm...da drar jeg nordover på fredag ettermiddag..hvor skal jeg kjøre?norge eller sverige?går vel ingen ferger midt på natten?
Mexos Skrevet Januar 19, 2010 Skrevet Januar 19, 2010 Kjør sverige. er stor forskjell på en 100 sone og en 60 sone. Bare se opp for reinsdyr! Vi drepte et med bil i nordsverige ifjor vinter. Dyret måtte avlives på stedet, men bilen var heldigvis kjørbar så vi kunne reise videre. Jeg hadde glatt leid inn et flyttebyrå til å kjøre lasset sørover. si at det koster deg i verste fall 2000kr mer, så skal du ha kost og losji på veien så er det plutselig ikke mye å spare inn ved å kjøre selv. Ihvertfall ikke så mye at det er verdt turen. Dersom du ønsker å leie varebil så opererer flere firma med egen pris på fri kjørelengde, så det regnestykker som ble presentert tidligere er nok ikke reelt. Tror jeg betalte 3000kr for rent a wreck sprinter med fri km stand i 2008 når jeg kjørte flyttelass fra oslo-trondheim. For en skikkelig bil i et annet firma kostet det en 5000kr, så tror du kommer langt med 6000kr dersom du skal leie en bra varebil med fri km stand fra f. eks avis.
Armanic Skrevet Januar 19, 2010 Skrevet Januar 19, 2010 Nei, smell på. SPLITTER NY X5! Da har du god trekkbil og fiffi hverdagskjøretøy : )
wicky124 Skrevet Januar 19, 2010 Forfatter Skrevet Januar 19, 2010 hahaha...har enda ikke fått meg jobb så ny x5 blir det dessverre ikke..og skal jeg først ha meg stor jeep hadde jeg nok heller valgt en RangeRover eller nye MB ML...
wicky124 Skrevet Januar 19, 2010 Forfatter Skrevet Januar 19, 2010 Kjør sverige. er stor forskjell på en 100 sone og en 60 sone. Bare se opp for reinsdyr! Vi drepte et med bil i nordsverige ifjor vinter. Dyret måtte avlives på stedet, men bilen var heldigvis kjørbar så vi kunne reise videre. Jeg hadde glatt leid inn et flyttebyrå til å kjøre lasset sørover. si at det koster deg i verste fall 2000kr mer, så skal du ha kost og losji på veien så er det plutselig ikke mye å spare inn ved å kjøre selv. Ihvertfall ikke så mye at det er verdt turen. Dersom du ønsker å leie varebil så opererer flere firma med egen pris på fri kjørelengde, så det regnestykker som ble presentert tidligere er nok ikke reelt. Tror jeg betalte 3000kr for rent a wreck sprinter med fri km stand i 2008 når jeg kjørte flyttelass fra oslo-trondheim. For en skikkelig bil i et annet firma kostet det en 5000kr, så tror du kommer langt med 6000kr dersom du skal leie en bra varebil med fri km stand fra f. eks avis. Ja ser den...bensin, mat og drikke...sove gjør man i bilen...orker ikke kaste bort en hel natt på å sove ordentlig..haha...har dessverre IKKE kommet under 11k på leiebil fra diverse leiebilfirmaer..er sjeldent noen som opererer med fri km på større varebiler, nettop pga flytting over lengre strekninger (utland og lignende) var iallefall det jeg fikk høre da jeg tok en ringerunde... Men ett flyttefirma har kommet med ett brukbart tilbud...så får se om jeg får pressa prisen lenger ned...eller så blir dette gjort om til en kontinuerlig tur-tråd gled dere til å se en pakistaner med sommersko og gæern hårfrisyre midt i snøhaugen i NordNorge
Tom K Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 hmm jeg leide en stor varebil når jeg skulle til tyskland, nappa ut sikringen til speedometeret og kjørte ca 150 mil, og betalte 800,- pr døgn inkl 20 mil kjørelengde
wicky124 Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Skrevet Januar 20, 2010 hmm jeg leide en stor varebil når jeg skulle til tyskland, nappa ut sikringen til speedometeret og kjørte ca 150 mil, og betalte 800,- pr døgn inkl 20 mil kjørelengde standard regel det når man leide bil før...men nå er den speedometer sikringa fjerna fra sikringsboksen, og det er lodda inni sikringsboksen så man ikke kan stoppe km teller...
Sir Hofstad Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Skulle du kjøre forbi Tr.heim er du velkommen til å ringe meg. kan få deg et måltid og overnatting hvis du trenger
wicky124 Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Skrevet Januar 20, 2010 takktakk...ikke rart jeg digger bimmers
Wacman Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 LOL pakistaner med gæren hårfrisyre og sommersko! Det morsomme er at nordlendingene kommer uansett til å si "se på han forbanna tullkuk-søringen"
wicky124 Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Skrevet Januar 20, 2010 hahaha...har en hel hærskare med svigersfolk der oppe så jeg får bare gjemme meg der...
Heimstad Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 hmm...da drar jeg nordover på fredag ettermiddag..hvor skal jeg kjøre?norge eller sverige?går vel ingen ferger midt på natten? Fergeruter..... http://ruteinfo.hurtigruten.com/no/default.aspx?rnr=33
Sondre523i Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 gled dere til å se en pakistaner med sommersko og gæern hårfrisyre midt i snøhaugen i NordNorge Kan godt gå med sommersko i Harstad. Null snø, litt is
wicky124 Skrevet Januar 21, 2010 Forfatter Skrevet Januar 21, 2010 hmm...ser for meg harstad med masse samer, masse snø og kulde og masse reinsdyr...men ifølge dama så stemmer det ikke...men jeg har mine tvil..hmm...
Odd-M Skrevet Januar 21, 2010 Skrevet Januar 21, 2010 Korteste og raskeste vei fra Oslo til Harstad er utvilsomt Østerdalen og E6 til Bognes, hvor man tar ferga til Lødingen. 1390 km, 20 timer i bil og 1 time ferge. De som er redd for Saltfjellt kan ikke ha vært ute om vinteren før. Det er så og si aldri kolonnekjøring eller stengt der. Drit i Sverige. Bare rein og elendighet, fotobokser har de også fått. Gigantisk omvei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå