Gå til innhold

M20 B25 Turbomotor bygges


msklTourer
 Share

Anbefalte innlegg

Har da kjøpt inn en turbomotor som har vært i bruk før,men som jeg har tatt fra hverandre for å bl.annet bytte til smidd innmat osv. har aldri gjort dette før så kan bli spennende dette. sendte bort topp igår for plansliping å frese vinkler på ventiler m.m.

tenker kanskje bruke en alpina veiv som gir 2,7 liter slagvolum men noe usikker på dette for vinkel på råder blir jo større ettersom denne veiva går lengre ned i bunn.

er da redd for at press mot syl.vegger kan bli for stort..noen som har erfaring m.dette??

vet jeg kan bruke evt.original lengde på råder å evt bestille stempler de går lenger opp i så vinkel ikke blir større enn vanlig..

bilder kommer imorgen.regner med å bruke ca 2 måneder,men blir moro,kom gjerne med tips å forslag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat. som jeg og trodde. men har du eller kanskje noen erfaring med å bruke en slik veiv med turbo montert. for disse m20 er vel ikke de kraftigste.. for bruker man en veiv med lenger slag må en jo da kompensere med kortere råder. i det tilfellet vil da vinkelen på råden bli større når den snurrer i bunn og opp igjen og kanskje da trykket mot syl.vegger større.. men om noen har kjørt med det å vet det holder går jeg gjerne for det :D -tenkte lade rundt 1 bar jeg da. ikke så mye mer ihv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å finne en alpina veiv er sikkert vanskelig, men mye annet går oppi. m21 og m52 bla. finnes dem som kjører 3.2l i m20.

m20 er sterke om du ser vekk ifra vipper og topper og slike problemer, 2.7 turbo er jo utprøvd i det vie og det brede, bare å søke :D

vet ikke hvike effekt mål du har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har alpina veiv liggende så tror jeg går for å bruke den. bruker nok da original 325 lengde på råder, men bestiller vel lavere stempler fra je pistons.. skulle jeg brukt 320 råder som jeg ser de fleste snakker om til den veiva blir jo vinkelen på de større når de roterer ned i bånn. ikke sikkert det er så gunstig tenker jeg.

demonterte bunn på motor idag å tokut original veiv å råder&stempler. sått i 2,7 veiva med de råder å stempler som satt der fra før å så da ut som stemplet slo ca 2-3 mm høyere. litt usikker på hvor lave stempler jeg skal gå for da egentlig..

målet er 400 hjulhester. får jeg ikke det blir jeg skuffet.. :cry:

men da med piggybacksprut. håper det er brukandes en liten stund før jeg evt bytter... :?

sender blokka til o ringing i løpet av uka hvertfall, så kan jeg snart tenke på resten.

noen som vet hva o ring. koster ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har alpina veiv liggende så tror jeg går for å bruke den. bruker nok da original 325 lengde på råder, men bestiller vel lavere stempler fra je pistons.. skulle jeg brukt 320 råder som jeg ser de fleste snakker om til den veiva blir jo vinkelen på de større når de roterer ned i bånn. ikke sikkert det er så gunstig tenker jeg.

demonterte bunn på motor idag å tokut original veiv å råder&stempler. sått i 2,7 veiva med de råder å stempler som satt der fra før å så da ut som stemplet slo ca 2-3 mm høyere. litt usikker på hvor lave stempler jeg skal gå for da egentlig..

målet er 400 hjulhester. får jeg ikke det blir jeg skuffet.. :cry:

men da med piggybacksprut. håper det er brukandes en liten stund før jeg evt bytter... :?

sender blokka til o ringing i løpet av uka hvertfall, så kan jeg snart tenke på resten.

noen som vet hva o ring. koster ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å finne en alpina veiv er sikkert vanskelig, men mye annet går oppi. m21 og m52 bla. finnes dem som kjører 3.2l i m20.

m20 er sterke om du ser vekk ifra vipper og topper og slike problemer, 2.7 turbo er jo utprøvd i det vie og det brede, bare å søke :D

vet ikke hvike effekt mål du har

Alpina bruker diesel veiv i sine 2,7 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...