msklTourer Skrevet Januar 12, 2010 Share Skrevet Januar 12, 2010 Har da kjøpt inn en turbomotor som har vært i bruk før,men som jeg har tatt fra hverandre for å bl.annet bytte til smidd innmat osv. har aldri gjort dette før så kan bli spennende dette. sendte bort topp igår for plansliping å frese vinkler på ventiler m.m. tenker kanskje bruke en alpina veiv som gir 2,7 liter slagvolum men noe usikker på dette for vinkel på råder blir jo større ettersom denne veiva går lengre ned i bunn. er da redd for at press mot syl.vegger kan bli for stort..noen som har erfaring m.dette?? vet jeg kan bruke evt.original lengde på råder å evt bestille stempler de går lenger opp i så vinkel ikke blir større enn vanlig.. bilder kommer imorgen.regner med å bruke ca 2 måneder,men blir moro,kom gjerne med tips å forslag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-Fastbmw Skrevet Januar 12, 2010 Share Skrevet Januar 12, 2010 Om du vil ha 2.7 kan du bruke ETA veiva som du nevner, eller M21D24 veiv som stammer fra diesel motoren.. Dette er ei kjendt sak som mangen er klar over, så detta hadde du nok fått svar på ganske so kjapt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
msklTourer Skrevet Januar 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2010 akkurat. som jeg og trodde. men har du eller kanskje noen erfaring med å bruke en slik veiv med turbo montert. for disse m20 er vel ikke de kraftigste.. for bruker man en veiv med lenger slag må en jo da kompensere med kortere råder. i det tilfellet vil da vinkelen på råden bli større når den snurrer i bunn og opp igjen og kanskje da trykket mot syl.vegger større.. men om noen har kjørt med det å vet det holder går jeg gjerne for det -tenkte lade rundt 1 bar jeg da. ikke så mye mer ihv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Januar 12, 2010 Share Skrevet Januar 12, 2010 å finne en alpina veiv er sikkert vanskelig, men mye annet går oppi. m21 og m52 bla. finnes dem som kjører 3.2l i m20. m20 er sterke om du ser vekk ifra vipper og topper og slike problemer, 2.7 turbo er jo utprøvd i det vie og det brede, bare å søke vet ikke hvike effekt mål du har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
msklTourer Skrevet Januar 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2010 har alpina veiv liggende så tror jeg går for å bruke den. bruker nok da original 325 lengde på råder, men bestiller vel lavere stempler fra je pistons.. skulle jeg brukt 320 råder som jeg ser de fleste snakker om til den veiva blir jo vinkelen på de større når de roterer ned i bånn. ikke sikkert det er så gunstig tenker jeg. demonterte bunn på motor idag å tokut original veiv å råder&stempler. sått i 2,7 veiva med de råder å stempler som satt der fra før å så da ut som stemplet slo ca 2-3 mm høyere. litt usikker på hvor lave stempler jeg skal gå for da egentlig.. målet er 400 hjulhester. får jeg ikke det blir jeg skuffet.. men da med piggybacksprut. håper det er brukandes en liten stund før jeg evt bytter... sender blokka til o ringing i løpet av uka hvertfall, så kan jeg snart tenke på resten. noen som vet hva o ring. koster ca? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
msklTourer Skrevet Januar 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2010 har alpina veiv liggende så tror jeg går for å bruke den. bruker nok da original 325 lengde på råder, men bestiller vel lavere stempler fra je pistons.. skulle jeg brukt 320 råder som jeg ser de fleste snakker om til den veiva blir jo vinkelen på de større når de roterer ned i bånn. ikke sikkert det er så gunstig tenker jeg. demonterte bunn på motor idag å tokut original veiv å råder&stempler. sått i 2,7 veiva med de råder å stempler som satt der fra før å så da ut som stemplet slo ca 2-3 mm høyere. litt usikker på hvor lave stempler jeg skal gå for da egentlig.. målet er 400 hjulhester. får jeg ikke det blir jeg skuffet.. men da med piggybacksprut. håper det er brukandes en liten stund før jeg evt bytter... sender blokka til o ringing i løpet av uka hvertfall, så kan jeg snart tenke på resten. noen som vet hva o ring. koster ca? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
msklTourer Skrevet Januar 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2010 bilder fra i høst. E30 "familiebilen" inn for vinteren. er jo sommerbil leke snart nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
msklTourer Skrevet Januar 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simon S Arvesen Skrevet Januar 26, 2010 Share Skrevet Januar 26, 2010 å finne en alpina veiv er sikkert vanskelig, men mye annet går oppi. m21 og m52 bla. finnes dem som kjører 3.2l i m20.m20 er sterke om du ser vekk ifra vipper og topper og slike problemer, 2.7 turbo er jo utprøvd i det vie og det brede, bare å søke vet ikke hvike effekt mål du har Alpina bruker diesel veiv i sine 2,7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
msklTourer Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2010 img]http://images.bimmers.no/files/6l99ce7pv20esynm52kp.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
msklTourer Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2010 Da blir det blueprinting på hele motor å driv og har jeg funnet ut. det er alfa omega var det en guru som sa. for holdbarhet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
msklTourer Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2010 noen nye bilder.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Januar 27, 2010 Share Skrevet Januar 27, 2010 Ser ut som et utrolig bra eksemplar av E30 du har. E30 Touring er utrolig tøffe biler som folk gjerne ikke forventer skal gå så bra. Perfekt sleeper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
msklTourer Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2010 takk Liker denne modellen utrolig bra desverre er det jo mange av disse som er ihjelskrudd eller stylet ihjel kult med de som gjør noe bra ut av de igjen syns jeg fikk tatt noen fler bilder her om dan: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
msklTourer Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå