touring Skrevet Januar 12, 2010 Share Skrevet Januar 12, 2010 er ikkje mi sterke side dette men har 3 sikringkurser som trekker strøm Når mitt digitale multimeter er innstilt på ampere 200m Så trekker sikringkurs 4 (kupelys-vinduspyling) 8,0 Sikringkurs 24 (belysning dashbord-instrument modul) 1,4 Sikringkurs 56 (monitor-radio/cd) 1,3 Sikring 4 er iallefall noke feil med sia da gnistrer når ein set i sikringen men er kurs 24 og 56 ok? Da skal kanskje trekka noke strøm for å halda på noe minne? Når multimeter er innstilt på 200 m ampere og da viser 1,3 i display,betyr dette 1,3 milliampere eller 13 milliampere eller 130? Har funne på nett at 100 milliampere er ok strømtrekk på batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 12, 2010 Share Skrevet Januar 12, 2010 Eg ser ingen feil på dei kursane du har målt. 1.3 er 1.3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
touring Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2010 problemet er at eg får flatt batteri viss bilen står i 2 dager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Januar 13, 2010 Share Skrevet Januar 13, 2010 Når instrumentet står på 200ma, vil 1,3 være 13 miliampere. Normal tapping på BMW er under 30ma.. Det du kan gjøre for å finne feilen er å nappe av stikket på det du vet er kobla via sikringene du har tapping i. Om tappingen forsvinner når du kobler vekk en forbruker, bytt isåffal ut denne forbrukeren så vil nok alt være ok igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Januar 13, 2010 Share Skrevet Januar 13, 2010 Ta av minuspol på batteriet og kople amperemetert i serie der.Åpne alle dører og bagasjeromslokk, og klikk låsene igjen med en skrutrekker. Da er de "lukket" og bilens komputere skal sovne om 15-20 minutter. Da skal det gå ca 0,1 A fra batteriet.Åpnes et dørlås igjen,tenning på osv, vekkes bilen på nytt. Er det høyt forbruk etter at den sovner, kan du begynne å nappe sikringer for å se hvor det trekker. Før komputerene sovner kan det gå mye strøm, da bilen er klar til å startes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
touring Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2010 takk for svar,har laga til brytara som kutter strømmen på sikringane som stel strøm,nødløysing inntil vidare. Sånn eg slepp å kobla fra batteriet heile tida. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 13, 2010 Share Skrevet Januar 13, 2010 Når instrumentet står på 200ma, vil 1,3 være 13 miliampere. Normal tapping på BMW er under 30ma.. Det du kan gjøre for å finne feilen er å nappe av stikket på det du vet er kobla via sikringene du har tapping i. Om tappingen forsvinner når du kobler vekk en forbruker, bytt isåffal ut denne forbrukeren så vil nok alt være ok igjen Når instrumentet står på 200mA og displayet viser 1.3 er det selfølgeligt 1.3mA det skal væra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsegutt Skrevet Januar 13, 2010 Share Skrevet Januar 13, 2010 Har du handsfri telefon i bilen? Min mob trekte falsk strøm. Så måtte koble den ut når jeg parkerte bilen for dagen. Vær også sikker på at hanskerommet er SKIKKELIG igjen. en liten lure felle der. Ellers er vel den vifte motstanden i klimaen en potensiel terrosrist visst den begynner å kødde. BMW verkstedet mitt tipset meg at dem har opplevd at den trekker falsk strøm når den begynner å fjuske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Januar 13, 2010 Share Skrevet Januar 13, 2010 En E39 går i dvalemodus etter 16 min. Da trekker den minst strøm. Må strøm når bilen er gått i dvalemodus. Du må da låse bilen for å få dette til. Hvordan lure den, det er beskrevet allerede. Mål hvor mye strøm den trekker, og kom tilbake med resultatet. E39 har mye elektronikk, for tidlig. Man kan si at formotstand er ett problem, men noen ganger er det panelet som er defekt. Man kan si mye rart, men generelt så sliter E39 med elektroniske komponenter. : ) E60 og E90 kommer jagende etter, garantert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
touring Skrevet Januar 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2010 viftemotstanden er skifta,handsfri har eg kobla vekk. Førardøra vilde ikkje låsa seg, men når da andra var låst så trekte batteriet 8,4 når multimeteret står på 200m. Har fått 2 forskjellige svar her da om 8,4 i display er 8,4 eller 84 milliampere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet Januar 14, 2010 Share Skrevet Januar 14, 2010 8,4mA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Januar 14, 2010 Share Skrevet Januar 14, 2010 Førerdøren vil ikke låse seg med mindre du lukker den. Da slipper man å låse seg ute, tenkte noen, en gang i tiden. En E39 skal ikke ha ett større forbruk enn 40milliAmperè (mA) i dvale modus. Man måler litt rett før den skal gå i dvalemodus , for å være sikker på at den går i dvalemodus (Ved måling av strømforbruk i bagasjerom) så åpner man bagasjeroms lokket, bruker en skrutrekker på låsen eller fingrene for å legge den i lås. Bilen tror da den er låst. Lukk opp førerdør, lukk den. Vri om tenning i 5 sekunder, skru av igjen. Åpne førerdør, lukk den. Lås bilen. Du er nå sikker på at bilen går i dvalemodus. Telefon problematikken har vært tema hos BMW og det er foretatt utbedringer på dette området. Biler med dette problemet finnes det med andre ord løsninger for, så forsvinner dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
touring Skrevet Januar 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2010 Førerdøren vil ikke låse seg med mindre du lukker den. Da slipper man å låse seg ute, tenkte noen, en gang i tiden. En E39 skal ikke ha ett større forbruk enn 40milliAmperè (mA) i dvale modus. Man måler litt rett før den skal gå i dvalemodus , for å være sikker på at den går i dvalemodus (Ved måling av strømforbruk i bagasjerom) så åpner man bagasjeroms lokket, bruker en skrutrekker på låsen eller fingrene for å legge den i lås. Bilen tror da den er låst. Lukk opp førerdør, lukk den. Vri om tenning i 5 sekunder, skru av igjen. Åpne førerdør, lukk den. Lås bilen. Du er nå sikker på at bilen går i dvalemodus. Telefon problematikken har vært tema hos BMW og det er foretatt utbedringer på dette området. Biler med dette problemet finnes det med andre ord løsninger for, så forsvinner dette. Har følgt oppskriften din og da trekker 8,4 før og etter dvalemodus. Reknar med feilen er i sikringkurs 4 da det gnistrer ein del når eg set i sikringen igjen,men 8,4 mA skal ikkje tappa batteriet da! Kjøpte nytt batteri så feilen er ikkje i sjølva batteriet heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå