Gå til innhold

E39, ettermontering av xenon i fjernlys, hvilken adapter?

DannyRS
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

skal ettermontere xenon i fjernlysa. Har original xenon i kjørelys.

Ser det finnes to typer adaptere for ettermontering av xenon, noen som vet hvilke som passer til hva?

Begge lampene er jo H7 i halogenlyktene...

kandidat 1:

k6m4jr2oxy81avwdtf48.jpg

kandidat 2:

iqdqa50i5nrg4vhagtjc.jpg

Begge har beskrivelse som sier at de passer alle E39, fra 1995 til 2004..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke bare å sette inn et h7 kit da?

h7 er vell på faceliftlampene?

jeg hadde prefacelift, og der satte jeg bare hb3 pæra rett i lykta. samme gjorde jeg på grøftlysene og på fjernlysene på e38en..

mulig det er litt annerledes på e39 facelift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

skal ettermontere xenon i fjernlysa. Har original xenon i kjørelys.

Ser det finnes to typer adaptere for ettermontering av xenon, noen som vet hvilke som passer til hva?

Begge lampene er jo H7 i halogenlyktene...

kandidat 1:

k6m4jr2oxy81avwdtf48.jpg

kandidat 2:

iqdqa50i5nrg4vhagtjc.jpg

Begge har beskrivelse som sier at de passer alle E39, fra 1995 til 2004..

nr. 1 er til facelift, nr 2 er til preface, tro meg, eg har prøvd, eg bestilte feil, å måtte bytte;) Eg har faceliftlykter, å eg monterte nr. 1 på min bil vertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nr. 1 er til facelift, nr 2 er til preface, tro meg, eg har prøvd, eg bestilte feil, å måtte bytte;) Eg har faceliftlykter, å eg monterte nr. 1 på min bil vertfall :)

Du monterte xenon i fjernlysa? 8)

Autoroyal har en brakett de skriver er til fjernlys på E39.. link.. Den ligner vel mest på kandidat 2.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser det ut som du må ha nr. 2. Kjenner igjen de tre taggene sporene går i på lykta. Nr. 1 fikk jeg med mitt sett og de passa ikke.

Gjør deg selv en tjeneste og kjøp begge. De koster ikke stort. Fikk mine gratis faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg monterte på fjernlysa ja :)

Den linken du henvisa til, ser for meg ut som nr 2 ja.

Eg kjøpte min overgang hos dybvik trading..

Eg hadde kjøpt nr 1 hadde eg vært deg vertfall :)

Bestilte nr 1 før jeg lagde denne tråden :D

Var først etterpå at jeg fant ut at det var mer enn én type adapter.. :?

For meg ser det ut som du må ha nr. 2. Kjenner igjen de tre taggene sporene går i på lykta. Nr. 1 fikk jeg med mitt sett og de passa ikke.

Gjør deg selv en tjeneste og kjøp begge. De koster ikke stort. Fikk mine gratis faktisk.

Hmm..

Her er et bilde av #1 ovenfra:

4le0rynd62qz0cagctlp.jpg

Er ganske like i formen..? De jeg kjøper av mente også at det var #2.. :wink:

Er ikke godt å si hva som er rett :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på ringane ser du dersom du går ut te bilen din vertfall, tar ut pæreholderen å ser avstanden ifra o-ringen og ned til enden av overgangen, ser du på nr. 1 ser du det er kortere avstand ifra o-ringen enn ka det er på nr. 2. det er den enklaste måten du finner det ut på.

Men som sagt, har du faceliftlykter, og skal montere xenon på fjernlys, som originalt er h7, så skal du ha nr 1, den kjøpte eg, den passa. einaste eg filte ned den tappen som er på overgangen (omringa i raud ring) ned til "kontakt" flata som du setter inntil lykta og vrir rundt.

v257noon3se2ocxd3hd7.jpg

Lurer på om det kanskje var noke anna eg filte og, men dette husker eg ikkje her no. vertfall, en enkel jobb, fort gjort. Eg ville vertfall satsa på nr. 1 hadde eg vert deg.

Kurt

Edit: Eg såg no du hadde bestilt nr 1, lykke til:) Du må gjerne fortelle korleis det går med montering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...