DannyRS Skrevet Januar 14, 2010 Share Skrevet Januar 14, 2010 Hei, skal ettermontere xenon i fjernlysa. Har original xenon i kjørelys. Ser det finnes to typer adaptere for ettermontering av xenon, noen som vet hvilke som passer til hva? Begge lampene er jo H7 i halogenlyktene... kandidat 1: kandidat 2: Begge har beskrivelse som sier at de passer alle E39, fra 1995 til 2004.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet Januar 14, 2010 Share Skrevet Januar 14, 2010 Nr. 1. Men det finnes to utgaver av de med litt forskjell på leppene, det er ikke mulig å se hvilke det er bilde av. De kan brukes men det er mulig de må moddes litt. Nr 2. er til nærlys på pre. facelift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet Januar 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2010 Ok, takk for svar. Kan si ifra hvordan det gikk når jeg har tinga i hus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Januar 14, 2010 Share Skrevet Januar 14, 2010 er det ikke bare å sette inn et h7 kit da? h7 er vell på faceliftlampene? jeg hadde prefacelift, og der satte jeg bare hb3 pæra rett i lykta. samme gjorde jeg på grøftlysene og på fjernlysene på e38en.. mulig det er litt annerledes på e39 facelift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet Januar 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2010 hmm.. Hos Autoroyal finnes det E39 nærlys pærebraketter.. De har også til fjærnlys, men de er kanskje kun myntet på preface..? Står ingen årstall der.. Får neste sjekke hva som passer når jeg får de.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet Januar 14, 2010 Share Skrevet Januar 14, 2010 Pre facelift bruker ikke braketter til fjærnlys, der er det hb3 pærer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krutte-39 Skrevet Januar 14, 2010 Share Skrevet Januar 14, 2010 Hei,skal ettermontere xenon i fjernlysa. Har original xenon i kjørelys. Ser det finnes to typer adaptere for ettermontering av xenon, noen som vet hvilke som passer til hva? Begge lampene er jo H7 i halogenlyktene... kandidat 1: kandidat 2: Begge har beskrivelse som sier at de passer alle E39, fra 1995 til 2004.. nr. 1 er til facelift, nr 2 er til preface, tro meg, eg har prøvd, eg bestilte feil, å måtte bytte;) Eg har faceliftlykter, å eg monterte nr. 1 på min bil vertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet Januar 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2010 nr. 1 er til facelift, nr 2 er til preface, tro meg, eg har prøvd, eg bestilte feil, å måtte bytte;) Eg har faceliftlykter, å eg monterte nr. 1 på min bil vertfall Du monterte xenon i fjernlysa? Autoroyal har en brakett de skriver er til fjernlys på E39.. link.. Den ligner vel mest på kandidat 2.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krutte-39 Skrevet Januar 14, 2010 Share Skrevet Januar 14, 2010 Eg monterte på fjernlysa ja Den linken du henvisa til, ser for meg ut som nr 2 ja. Eg kjøpte min overgang hos dybvik trading.. Eg hadde kjøpt nr 1 hadde eg vært deg vertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Januar 14, 2010 Share Skrevet Januar 14, 2010 jeg prøvde en av dem, men den passet ikke til xenonsettet jeg hadde kjøpt, så jeg måtte modifisere uansett! :\ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Januar 14, 2010 Share Skrevet Januar 14, 2010 For meg ser det ut som du må ha nr. 2. Kjenner igjen de tre taggene sporene går i på lykta. Nr. 1 fikk jeg med mitt sett og de passa ikke. Gjør deg selv en tjeneste og kjøp begge. De koster ikke stort. Fikk mine gratis faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet Januar 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2010 Eg monterte på fjernlysa ja Den linken du henvisa til, ser for meg ut som nr 2 ja. Eg kjøpte min overgang hos dybvik trading.. Eg hadde kjøpt nr 1 hadde eg vært deg vertfall Bestilte nr 1 før jeg lagde denne tråden Var først etterpå at jeg fant ut at det var mer enn én type adapter.. For meg ser det ut som du må ha nr. 2. Kjenner igjen de tre taggene sporene går i på lykta. Nr. 1 fikk jeg med mitt sett og de passa ikke.Gjør deg selv en tjeneste og kjøp begge. De koster ikke stort. Fikk mine gratis faktisk. Hmm.. Her er et bilde av #1 ovenfra: Er ganske like i formen..? De jeg kjøper av mente også at det var #2.. Er ikke godt å si hva som er rett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Januar 14, 2010 Share Skrevet Januar 14, 2010 Hvis jeg ikke husker feil, så var det noe med avstanden på sporene passet ikke på lykta eller at taggene var for tykke. Men de kan sikkert modifiseres som andre nevner her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krutte-39 Skrevet Januar 14, 2010 Share Skrevet Januar 14, 2010 Forskjellen på ringane ser du dersom du går ut te bilen din vertfall, tar ut pæreholderen å ser avstanden ifra o-ringen og ned til enden av overgangen, ser du på nr. 1 ser du det er kortere avstand ifra o-ringen enn ka det er på nr. 2. det er den enklaste måten du finner det ut på. Men som sagt, har du faceliftlykter, og skal montere xenon på fjernlys, som originalt er h7, så skal du ha nr 1, den kjøpte eg, den passa. einaste eg filte ned den tappen som er på overgangen (omringa i raud ring) ned til "kontakt" flata som du setter inntil lykta og vrir rundt. Lurer på om det kanskje var noke anna eg filte og, men dette husker eg ikkje her no. vertfall, en enkel jobb, fort gjort. Eg ville vertfall satsa på nr. 1 hadde eg vert deg. Kurt Edit: Eg såg no du hadde bestilt nr 1, lykke til:) Du må gjerne fortelle korleis det går med montering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Mykland Skrevet Februar 4, 2014 Share Skrevet Februar 4, 2014 Vet ikke om det er noe liv i denne lengre, men er den adapteren å få tak i hos en bmw forhandler? skulle gjerne hatt denne så fort som mulig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå