Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer en svak ulelyd bakfra (høres det ut som), når jeg slipper gassen, dvs når motoren sikkert bremser på gir i høy hastighet 70/80km/t +.

Dette er visst en meget standard sak fikk jeg høre av en kamerat, men hva er det som lager denne ulelyden?

Hva må gjøres for å fikse?

Igrunn en liten bagatell, men kan være litt irriterende.

Skrevet

Jeg har samme "problemet" på min bil.

Jeg har hele tiden antatt at det kommer av eksos lyd på en eller annen måte...

Bytta olje på diffen uten noen forskjell i det hele tatt.

Skrevet

Etter det jeg forstår så betyr det at det sjelden betyr at bakaksel bør repareres selv med den lyden..

Jeg har selv en E36 med lignende "symptomer" og all forsøk på å finne kilde har gått til diffen bak uten at den gir noen antydninger til defekter.

Er nok mye mulig du bare må finne deg i det og leve med lyden, men selvfølgelig, hvis du opplever at den blir sterkere i dagene fremover ville jeg nok tatt med bilen til et verksted (ja jeg vet det er dyrt men fordelen er at hvis de driter på draget og bytter feil del så kan du kjefte og smelle til de får det i orden). ;)

Skrevet

Den har vært der hele tiden, og kamerater av meg som har hatt E36 har hatt samme lyden tideligere. De har ikke brydd seg med det, men så vil jo jeg gjerne ha alt 100%. Bagatell som autopower skriver.

Skrevet
Kommer en svak ulelyd bakfra (høres det ut som), når jeg slipper gassen.

Igrunn en liten bagatell, men kan være litt irriterende.

Anatomiske spørsmål er jo drøyt å legge under Teknisk i ett bilforum.

Kan opplyse om jeg også opplever ulyd når jeg slipper gass. Dama synes nok det er mer irriterende enn meg.

Det er desverre ikke så mye å gjøre med. Lar du være å knipe kommer det i allefall ikke så høyfrekvent lyd, men heller en lavfrekvent buldrende lyd..

8)8)8)8):lol:

Skrevet

Hva er drøyt med å legge det under teknisk? Jeg har jo lyst å utbedre dette. Men om det koster skjorta, så er det ikke verdt prisen.

Det er heller drøyt å komme med slikt fjas hvor jeg vil ha hjelp, mener nå jeg. For å påpeke hva du sa. Jeg synes bare det trivlig med litt humor i postene. ;)

EDIT: *ler* , ser hva du mener nå ;);) :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...