Snusfenrik Skrevet Januar 18, 2010 Skrevet Januar 18, 2010 ASC frem til rundt 2000/2001 om jeg ikke tar helt feil? Min har jo DSC (2002 mod). Edit: måtte prøve.. På X3 07/08 mod Først DTC: Holder man den litt lenger inne får man dette symbolet: Og til slutt forsvinner også det symbolet om en holder knappen lenge nok inne. Da ble det umulig å få noen reaksjon fra DTC knappen uten å slå av/på bilen. Og så prøvde jeg i 530i E39 02 mod'n Først kom dette symbolet når jeg trykket inn DSC knappen: Holdt jeg den inne enda lengre forsvant det symbolet og det ble som med X3'n umulig å få noen reaksjon fra DSC knappen uten å slå på/av bilen. Så, for å få alt av må du vente helt til symbolet slukkes igjen?
spruddel Skrevet Januar 18, 2010 Skrevet Januar 18, 2010 På min E46 kan jeg trykke en gang og da kan jeg skrense litt, kan seile litt frem og tilbake, men hvis det blir for bredt, så griper den inn og stopper. Men kan spinne en god del, men river seg ikke helt løs ordentlig. Hvis man holder den inne, så er vel alt helt manuelt. På E90 så får man ikke skrenset så mye ved å trykke en gang. Og den vil heller ikke spinne nok. Føler at det er dårligere på E90 enn E46. På vinterføre må jeg som regel slå av første steget på min, men på E90 hjelper det omtrent ingenting å slå av første steget. Da må man slå av alt føler jeg, og da kan det fort bli litt skummelt hvis man ikke er vant til å kjøre uten elektroniske hjelpemidler.
Lars89 Skrevet Januar 18, 2010 Skrevet Januar 18, 2010 På tidlige E46 (med ASC) holder det med ett trykk for å fjerne alt. Ikke snakk om at den redder deg inn igjen... Er DSC BMW-språk for ESP?
skillbill Skrevet Januar 18, 2010 Skrevet Januar 18, 2010 DSC, eller Dynamic Stability Control er BMW's svar på ESP ja! Først kom ASC, som kun var antispinn, så kom ASC+T som var antispinn+Traction, og tilslutt kom DSC?
jonr- Skrevet Januar 18, 2010 Skrevet Januar 18, 2010 Her var det mange merklige svar. Når du trykker 1 gang på knappen kobler du ut "antispinn" Dvs. du spinner så mye du orker, men "antiskrens" er fortsatt innkoblet slik at den griper inn hvis du "skrenser". Holder du knappen inne i 2-3 sekunder kobler du ut både antispinn og antiskrens. Spinn og sladd i vei, ingen ting griper inn. Jeg er rimelig bombesikker på at min kobler ut både antispin og antiskrens ved 1 trykk. Om det er tilfelle, så lurer jeg da på hva som skjer om jeg holder den inne i 2-3sek. Kanskje den kobler ut abs også da?
CS Skrevet Januar 18, 2010 Skrevet Januar 18, 2010 Jeg er rimelig bombesikker på at min kobler ut både antispin og antiskrens ved 1 trykk. Om det er tilfelle, så lurer jeg da på hva som skjer om jeg holder den inne i 2-3sek. Kanskje den kobler ut abs også da? Kan godt hende det er annerledes på e46 m3. Men å koble ut abs som alle prater om i tråden her har jeg aldri hørt om at man kan koble ut på noen BMW. Kan heller ikke se noe poeng i og koble den ut.
Snusfenrik Skrevet Januar 18, 2010 Skrevet Januar 18, 2010 For å slå av ABS må du vel fysisk nappe ut sikringer osv? Må iallefall det på mercedes.. og jeg kommer ikke på noen "vanlige" biler der det er mulig å slå av ABS fra førerplass.
kjekk82 Skrevet Januar 19, 2010 Skrevet Januar 19, 2010 På E39`en til Larsegutt, er vell 03 mod så er det berre ett trykk så er allt utkoblet mens på min 05 E46 må man holde inne for å få koblet ut allt.. Kom vell på Facelift E46 og E60 da kanskje att der er 3 stiller som på min?
gjeewaytee Skrevet Februar 23, 2010 Skrevet Februar 23, 2010 Hei Eg har en E39 2002 mod og har DSC. Trykker eg en gang lyser en gul trekant og det er bare å kose seg. Alt er slått av (utenom ABS selvfølgelig). Eg må holde knappen inne i minst 5 sekunder før den trekanten forsvinner og da blir den låst slik at man må slå av tenningen for å "låse opp" igjen. Etter eg hadde holdt knappen inne i 5 sek og trekanten forsvant så var alt på igjen. Merker overhode ikke noe forskjell på en nystartet bil og etter å ha holdt knappen inne for å få trekanten avslått......
SIG Skrevet Februar 23, 2010 Skrevet Februar 23, 2010 DTC står vel for dynamisk traction controll, og det er også min erfaring fra E90 at den er dynamisk. Har kjørt med DTC aktivert hele vinteren. Den tillater en god del hjulspinn, og ESP er ikke så hissig. I meget lave hastigeter slår ESP inn ganske tidlig, mens den tillater deg å ligge litt brett i normale hastigheter. Kan også virke som den registrerer rattutslaget ditt, for hvis jeg motstyrer i rett tid, slår ikke ESP inn og jeg kan ligge ganske brett før den retter deg opp. Jeg synes systemet fungerer meget bra og tillater deg å ha det litt moro uten fare for at du strekker strikken for langt. edit : skal vel være DSC og ikke DTC. Dynamic stability control. edit2 : På E90 heter det faktisk DTC
[Martin] Skrevet Februar 23, 2010 Skrevet Februar 23, 2010 Min DSC skrur seg iallefall helt av når jeg trykker kort på DSC-knappen en gang. -02 520iat.. Null problem å ligge med godt hjulspinn og bredt nok til å ligge mot endestoppen på rattet uten at noe griper inn..
gjeewaytee Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 En kompis av meg har en E46 320D. Når han trykker en gang så kobler antispinn ut. Holder han inne knappen i 4-5 sek så kobles også antiskrens ut og morroa kan begynne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå