Gå til innhold

DSC knappen

<330>
 Share

Anbefalte innlegg

[quote name=<330>]Virker på meg som den delvis er innkoblet selv om den er avslått, virker som den slår inn vist man ikke legger inn altfor mye skrens

Det er tull!! Trykk 1 gang, og bilen tillater litt mer skrens og spinning, men den er ikke fullt avslått. Hold knappen inne i 2-3 sekunder og du skrur av alt av antiditt og antidatt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved ett trykk,har du tillatt c.a. 10%hjulspinn, samt ESP-funskjon - dette er for å småspinne seg opp vanskelige partier. Holder du knappen inne i 5 sek. deaktiverer du alt, men beholder ABS (det går på bremsene,får ikke skrudd av i noen type bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :D

Får vel prøve den på glatta en tur igjen å se om den kobler ut alt hvis man holder knappen inne. Angående instrukjsonsbok, er det bare hos bmw man kan få skaffa d? Mine er bare på tysk å det skjønner jeg ikke så mye av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange merklige svar. Når du trykker 1 gang på knappen kobler du ut "antispinn" Dvs. du spinner så mye du orker, men "antiskrens" er fortsatt innkoblet slik at den griper inn hvis du "skrenser".

Holder du knappen inne i 2-3 sekunder kobler du ut både antispinn og antiskrens. Spinn og sladd i vei, ingen ting griper inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange merklige svar. Når du trykker 1 gang på knappen kobler du ut "antispinn" Dvs. du spinner så mye du orker, men "antiskrens" er fortsatt innkoblet slik at den griper inn hvis du "skrenser".

Holder du knappen inne i 2-3 sekunder kobler du ut både antispinn og antiskrens. Spinn og sladd i vei, ingen ting griper inn.

Ja, og ditt var blandt de..

Når du trykker en gang på DSC så kobler man ikke ut antispinn, man bare gjør den litt "løsere". Den vil tillate mer sleng og spinn før den slår inn, men både antiskrens og antispinn er påskrudd. Holder man knappen inne så skrus alt av utenom abs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CS har selvfølgelig rett. (Men det er kanskje litt avhengig av biltype og årsmodell?)

1 trykk: DSC lyser i dashbordet og antispinn er HELT av. Antiskrens fortsatt 100% aktiv.

trykk i noen sekunder: Varseltrekant lyser i dash. Antispinn og Antiskrens helt av. ABS fortsatt aktiv.

På noen nyere modeller, bl.a. min:

trykk til varseltrekant kommer på (punkt over) men fortsett å holde knappen inne til varseltrekant skrur seg av igjen:

NESTEN det samme som når en kjører til vanlig, men antispinn kveler ikke motoreffekten. Den legger kun på bremser på hjula. På den måten mister du ikke alt moment opp den bratteste/glatteste bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du trykker en gang på DSC så kobler man ikke ut antispinn, man bare gjør den litt "løsere". Den vil tillate mer sleng og spinn før den slår inn, men både antiskrens og antispinn er påskrudd. Holder man knappen inne så skrus alt av utenom abs.

Nei mitt svar er helt rikitg når det gjelder e46.

edit: Men som Space sier så kan det sikkert variere litt fra modell til modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei mitt svar er helt rikitg når det gjelder e46.

edit: Men som Space sier så kan det sikkert variere litt fra modell til modell.

På E90, E60 og de andre nye fra 05 og oppover, er det som skrevet over her, Ett trykk, 10%hjulspinn tillates,men ESP fremdeles er aktiv, Hold knappen inne noen sekunder og du slår av alt. :)

På E39'en min er det kun ett lite trykk og antispinn er deaktivert. (men det er ASC, ikke DSC)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...