Gå til innhold

Hva er normalt forbruk på 525ia m50b25?

Julianv
 Share

Anbefalte innlegg

Heyhey. Lite hjelp i å rense lmm. Forbruk på cirkus 1.9 med rolig kjøring nå. Full tank brukt opp, og kom 42 mil :( Noen tips? Neste på listen er nok lambda, men er det mulig å rense denne? Koster nemlig litt mer en jeg har råd til, men samtidig så koster jo en full tank like mye :roll:

Vis ikke, hva kan problemet være? Begynner å bli temmelig lei, for bilen er HERLIG å kjøre og er jo aldri noe annet kluss med den. hm hm hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg hadde en 520 e34 som drakk opp 80l på No-time.. Bytta dekk, skifta olje på girkasse å diff sammt motorolje osv osv. fikk ned forbruket drastisk. DU har jo en gammel bil, drivverket ditt er vel neppe helt strøkent så bytt olje på kardang osv. alle monner drar. sjekka lufttrykket i dekka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe tenkte faktisk på det. Kjennes ut som bilen henger på noe, men sjekket hjulene nå og alt dreier fint nok virker det som. Har hørt at kalipperen bak har hengt når det er kaldt, men har gått over nå. Dekktrykk er vel circa 2.7 bar, men likevel ser det ut som det er for lite luft. Diffen bak lekke litt olje, så tenkte å fikse pakningen der og bytte olje der, samt automatkassen da den virker litt sløv for tiden. håper dette hjelper litt da :D Bare å komme med flere tips ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe tror ikke jeg selger den nei, men mindre det er et veldig bra bud :P Er jo ingenting feil med bilen utenom forbruket :) Bilen skal forresten på feilsøking imorgen og da får jeg se hva de finner. håper på gåen lambda da det ville gjort livet mye enklere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe tror ikke jeg selger den nei, men mindre det er et veldig bra bud :P Er jo ingenting feil med bilen utenom forbruket :) Bilen skal forresten på feilsøking imorgen og da får jeg se hva de finner. håper på gåen lambda da det ville gjort livet mye enklere :)

ok. spennende å høre hva det er. Jeg får finne en annen e34:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bilen igjen i dag og de fant følgende:

2 drivstoffrør som lekker

mulig lekkasje fra tank/utgangen fra tanken

gåent hjullager høyre bak

slark i hjelpesnekke

De skulle egentlig bare finne ut hvorfor bilen brukte mye bensin, men greit at de forteller meg slikt og :) God sørvis på Snapdrive :D hehe.

Men kan de lekkasjene lekke så mye at jeg merker det så mye på "forbruk"? :P

Og er det noen måte jeg kan finne ut av om bilen er chippet? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bilen igjen i dag og de fant følgende:

2 drivstoffrør som lekker

mulig lekkasje fra tank/utgangen fra tanken

gåent hjullager høyre bak

slark i hjelpesnekke

De skulle egentlig bare finne ut hvorfor bilen brukte mye bensin, men greit at de forteller meg slikt og :) God sørvis på Snapdrive :D hehe.

Men kan de lekkasjene lekke så mye at jeg merker det så mye på "forbruk"? :P

Og er det noen måte jeg kan finne ut av om bilen er chippet? :D

hehe, har du bensinlekasje så er nok det hovedgrunnen ja. De fant også et gåent hjullager. Da er dine sorger snart over da:) bytt koblinger,slanger osv. slarket i snekka er grei jobb. litt kukat å komme til, men d går. dette er jo overkommelige feil da. Nå som du vet så er d bare å spare penger å hive nytt på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alt kjøpt inn rør osv, men viser seg at det ikke var bare slark i hjelpesnekken, men i selve styresnekken.. :( (tror jeg da)

På dette bildet: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /11414.gif

nr 11 er jo det leddet rattakselen går inn på. Ut fra den tingen går den inn i en lukket konstruksjon som jeg tipper er snekken? Når jeg beveger på rattet så beveger alt ned til den tingen seg helt fint, men hjulene bevegere seg ikke før jeg må snu mer på rattet. Så jeg kan dermed konkludere med at snekken er gåen? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alt kjøpt inn rør osv, men viser seg at det ikke var bare slark i hjelpesnekken, men i selve styresnekken.. :( (tror jeg da)

På dette bildet: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /11414.gif

nr 11 er jo det leddet rattakselen går inn på. Ut fra den tingen går den inn i en lukket konstruksjon som jeg tipper er snekken? Når jeg beveger på rattet så beveger alt ned til den tingen seg helt fint, men hjulene bevegere seg ikke før jeg må snu mer på rattet. Så jeg kan dermed konkludere med at snekken er gåen? :P

Hjelpesnekka strammer dødgangen. I følge bilens symptomer så må du enten bytte snekka m ny foring.evt prøve å etterstramme alt du greier å utsette dommedag til du tar dg råa til ny;) koster ommentrennt like mye for Plug and Drive snekke kontra snekke å foring, som du må presse i selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er slark i hjelpesnekken også, eller i selve "paralellstaget", men virker som det er mest i selve styresnekken :( Men tipper lekkasjen ligger på toppen av tanken, for når jeg fylte bare 40 liter på, så har jeg kun brukt 1.3 på milen ;) Så virker som alt teknisk er i orden iallefall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei. Nå har jeg tatt en ny måling og kom på 1.8 ca. Den drikker litt olje, mest sannsynlig pga den har fått en tynn helsyntetisk olje. Den har brukt mye mer etter jeg byttet olje såvidt jeg merket, så kan det at den drikker litt olje få forbruket opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei. Nå har jeg tatt en ny måling og kom på 1.8 ca. Den drikker litt olje, mest sannsynlig pga den har fått en tynn helsyntetisk olje. Den har brukt mye mer etter jeg byttet olje såvidt jeg merket, så kan det at den drikker litt olje få forbruket opp?

hva slags olje bruker du? prøv Mobil 1 5-40. den er ikke tynnest, jeg har brukt den hele vintern. du bør vel ikke fylle for tykk olje da du trenger mer temp for å få go smurning(sommerstid) tror ikke du ska havne på 1.8 pga olje. har du fixa lekkasjer? tror den verste syndern er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...