Vanilla_ninja Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Det har jo lite å si hva som er nødvendig og ikke så lenge reglene sier at det skal være mulig å se ut gjennom eksisterende vinduer. Eller har du noen slags superkrefter som gjør at du alltid kan overprøve reglementet med dine tolkninger? Og er det virkelig bedre å krangle og diskutere med all verdens politi og vegvesen i stedet for å bruke de ekstra sekundene på å børste vekk en centimeter med snø på bakruta? LJ
deerepower Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 mener jeg har hørt at du kan male igjen bakruta di hvis du vil det, men da må du ta vekk speilet inni åsså..
-Roger- Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Det har jo lite å si hva som er nødvendig og ikke så lenge reglene sier at det skal være mulig å se ut gjennom eksisterende vinduer.Eller har du noen slags superkrefter som gjør at du alltid kan overprøve reglementet med dine tolkninger? Og er det virkelig bedre å krangle og diskutere med all verdens politi og vegvesen i stedet for å bruke de ekstra sekundene på å børste vekk en centimeter med snø på bakruta? LJ Hvis du skal dømme noen så må du faktisk ha fakta på hva som er lovlig og ikke. Nytter ikke å si "Jeg vet at det ikke er lovpålagt og ha sikt gjennom bakruten, men siden det ikke er så mye arbeid og ta vekk snøen så får du bot" Men jeg har ikke noen superkrefter så vidt jeg vet om. Hvordan finner jeg det ut forresten? Sålenge det selges biler uten bakrute og man har lov til å sote ruten bak så mye man vil (altså blokkere synet gjennom ruten helt) Kan ikke jeg forstå at det kan være lovlig å bøtelegge trådstarter fordi han har snø på bakruten som dekker gjennomsyn. Ellers er vel dette et diskusjonsforum så hvis man ikke har lov å diskutere her inne så hadde det blitt et jævlig kjedelig forum. Min mening....
Vanilla_ninja Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Er det noen som har kritisert at du vil diskutere på forumet, da? LJ
-Roger- Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Er det noen som har kritisert at du vil diskutere på forumet, da?LJ Nei du har forsåvidt rett i det.. Men fikk et lite inntrykk når jeg leste svaret ditt at du mente det var rett og slett helt idiotisk å i det hele tatt ta opp emnet eller krangle på en slik ting og ikke bare børste av ruten. Men beklager det du har ikke skrevet at det ikke er lov å diskutere. Du bare tråkker litt ned på andre som faktisk diskuterer. Du har forsåvidt rett i at det ikke er noe spesielt problem å børste av ruten, men sålenge det ikke er lovpålagt å børste av ruten kan faktisk ikke politiet/vegvesenet bøtelegge deg.... Det har jo lite å si hva som er nødvendig og ikke så lenge reglene sier at det skal være mulig å se ut gjennom eksisterende vinduer.Eller har du noen slags superkrefter som gjør at du alltid kan overprøve reglementet med dine tolkninger? Og er det virkelig bedre å krangle og diskutere med all verdens politi og vegvesen i stedet for å bruke de ekstra sekundene på å børste vekk en centimeter med snø på bakruta? LJ
Vanilla_ninja Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Det er ikke meningen å tråkke ned på de som deltar i diskusjonen, men jeg synes det er merkelig av trådstarter å ikke gidde å koste bakruta si, for så å klage når han får påpakning. Nå har jeg ingen konkrete regler å vise til når jeg sier det, men jeg mener å ha hørt at hele bilen skal være fri for is og snø før man legger ut på veien. Er det forresten noen som har noen lov å vise til når det gjelder hvor mye sikt man skal ha ut av bilen? LJ
Clerion Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 mener jeg har hørt at du kan male igjen bakruta di hvis du vil det, men da må du ta vekk speilet inni åsså..Akkurat det er står nok i loven (= " Det helt fett å male bakruta med benga, sålenge du fjerner speilet foran i ruta" Meget sansynlig
Just-turbodiesel Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Det er SÅ mange klovner på det forumet her(ikke overraskende siden vi bor i Norge, men allikevel er nivået på klovnene så lavt at det svir), som kommer fram med sikkerhetsbegrepet som et argument imot trådstarter, jeg kjenner jeg blir flau på deres vegne, hvis islag på 1 cm er farlig sikkerhetsmessig, hvorfor leverer dere ikke inn førerkortet og tar bussen? det er jo mange milliarder ganger farligere å ferdes blant alle talentløse sjåfører på veiene, eller folk som kjører gris med breie piggfritt og ene og alene baserer kjøringa si på elektroniske hjelpemidler eller liknende, men det er jo nettopp denne redselen blant folk for å gjøre noe galt som myndighetene bygger doktrinen sin på, hvordan ellers kan de rødgrønne få noen stemmer?! Redsel for arbeidsplassen, usikker fremtid(det er den i enda høyere grad med de rødgrønne, men naive nordmenn biter på ordene deres), et sikkert samfunn(det er stikk motsatt pga lave straffer og elendig planlegging/kvalitetssikring) osv osv, kunne skrevet en bok om det
-Roger- Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Det er ikke meningen å tråkke ned på de som deltar i diskusjonen, men jeg synes det er merkelig av trådstarter å ikke gidde å koste bakruta si, for så å klage når han får påpakning.Nå har jeg ingen konkrete regler å vise til når jeg sier det, men jeg mener å ha hørt at hele bilen skal være fri for is og snø før man legger ut på veien. Er det forresten noen som har noen lov å vise til når det gjelder hvor mye sikt man skal ha ut av bilen? LJ Det er ikke meningen å tråkke ned på de som deltar i diskusjonen, men jeg synes det er merkelig av trådstarter å ikke gidde å koste bakruta si, for så å klage når han får påpakning. Han klager vel ikke.. Ler vel av hele greiene syns jeg han skrev fordi han vet at de ikke kan si noe? Jeg har ikke noen lov å vise til når det gjelder dette, er ikke flink å lete opp lover på nettet. men husker jo fra før i tiden da jeg og kompiser sotet rutene på bilene våres. Hvis politiet såg det så fjernet de bare filmen foran. I tillegg blir det jo solgt biler uten bakrute/uten sikt ut bakrute. Da kan man vel ikke bøtelegge folk som har bakrute fordi de ikke kan se gjennom den.
Just-turbodiesel Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Dersom det ble til is, og isen løsnet og falt på bilen bak deg. Ville bilen bak reagert uforutsigbar. Altså har DU skapt en farlig situasjon. Er ikke verre enn å børste av alt? Så er man ferdig med det tenk hvis isen falt under hjulene på bilen bak og hindret at bilen fikk kontra på en tørr flekk da? blir jo akkurat like dumt argument!
oddis Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Jeg lurer også på dette med bakruta, som ikke er skrapa...merkelig hvis du skulle få bot på det. Stemmer det virkelig at det er unntak på varebiler med heldekte bakdører uten vindu? Speil er jo hva alle i logistikk stort sett holder seg til..
Muztang289 Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Dersom det ble til is, og isen løsnet og falt på bilen bak deg. Ville bilen bak reagert uforutsigbar. Altså har DU skapt en farlig situasjon. Er ikke verre enn å børste av alt? Så er man ferdig med det tenk hvis isen falt under hjulene på bilen bak og hindret at bilen fikk kontra på en tørr flekk da? blir jo akkurat like dumt argument! Enig.. hehe.. Men, jeg håper dere alle vet at dere vil aldri bli ferdig med denne duskusjonen? Det er meninger til folk det står på, og enkelte er veldig sta'e.. Selv, mener jeg at trådstarter kanskje burde dratt kjapt over med kosten.. Men når jeg er ute å ratter rundt, da bruker jeg 95% sidespeilene og som jeg leser og tolker, så er det mange andre som også gjør det her..? Sjeldent jeg bruker å titte igjennom det innvendige speilet..
Morstan Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Jeg er temmelig sikker på at du kan MALE bakruta knall svart. Ikke helt sikker på det med å fjerne innvendig speil:S men har jo ikke bruk for det da du ikke ser noe igjennom ruta lenger=) men du skal også børste/skrape bilen for snø og is=) Og det med bakruta er da ikke med tanke på sikt vil jeg tro, men for de bak deg i trafikken.
Syse Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Kan vel ikke være krav om fri sikt ut bakruta?? Seinest for 5 minutter siden, så lå jeg bak en "Hafslund-Security" som hadde tapet hele bakruta som en del av profileringen på bilen. Dette var en Ford Transit Connect som tydelig var levert MED bakrute, da vindusviskerene fortsatt var på plass... Men som nevnt over i tråden: Det tar jo bare noen sekunder ekstra å børste av bakruta, men alikevel: Litt drøyt om det skulle bli bot av det synes jeg... Jeg kjører også samme bil på jobben min, men i et annet vaktselskap. En av bilene er levert med vår logo på bakruten, men i perforert form. Altså; man skal kunne se gjennom filmen. Det spiller forsåvidt ingen rolle, for den lille ruta mellom kupé og lasterom fungerer som et speil i mørket, og man ser kun foran seg i en annen vinkel dersom man bruker det innvendige speilet. Men disse bilene er ikke levert med bakrutevisker, det er iallefall ingen av transitene i vår bilpark. På slapseføre tar det omtrent 50cm med kjøring til før vinduet er dekket av dritt fra veien, som igjen gjør det umulig å se ut av vinduet bak.
jon///M Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 på en stasjonsvogn eller varebil så har du muligheten til og laste opp såpass bak der at du sperrer utsynet gjennom bakruten, ergo kan du gjøre hva faan du vil med ruten. men på en sedan er det ikke lov og laste opp noe i hatthyllen. ergo kan du ikke gjøre hva du vil. tror dermed du ikke har lov og sote bakruten såpass at den hindrer alt gjennomsyn. jeg kan skjønne det om det ligger mye snø på bilen som kan vere trafikk farlig for andre trafikkanter. men om det er snakk om 1 cm med snø så skulle ikke det vere noe problem. om man ikke tåler at det blåser lett litt snø fra andre biler når man er ut og kjører ja da ligger man enten aaaltfor nerme bilen forran, eller så kan man heller ta bussen. er det snakk om is så kan jeg skjønne at dette kan vere farlig om det løstner og treffer andre biler. men jeg mener det er mye annet man skulle tatt ut av trafikken før man begynner og anmelde for slike forhold! ser mange tullinger i suver som tror bilen har feste uansett føre og kjører deretter som svin på glatte veier. og jeg iriterer meg grønn på at folk ikke kan lære seg og bruke blinklys og plassere seg rett inn mot rundkjøringer! om folk kan kjøre bil så burde di faan meg vite hva den hendelen til venstre bak rattet er til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå