Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rart at det blir så mye diskusjon rondt noe som tar 5 min og fikse :P Latskap og kjøre før bilen er fri for snø/is.

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
jeg melder meg ganske enkelt ut av denne diskusjonen, her er det alt for høy "drittunger som vet best" faktor :roll:

+1... Og jeg er jo abre drittungen selv au... hehe

Jeg syns det er skremmende at folk ikke kalrer å se at det er farlig jeg da :?

Har selv kjørt med endel snø på taket en gang, noe jeg aldri gjør igjen etter den opplevelsen. Kjørte trøtt og jævlig på vei til jobb når jeg må bråbremse fordi en kar bryter vikeplikten. Ruta mi ble full av snø som lå på taket og jeg sklei fremover på isen uten å se en dritt. Flaks at han karen kom seg unna, for jeg hadde ikke sjangs til å kontrollere situasjonen...

Det du mangler i alder tar du igjen i sunn fornuft :wink:

Skrevet
Jeg var ute for noe av det samme her for noen månders tid siden, men det var av så alvorlig art at jeg vurderte å gå videre med det. Vegvesnet er i likhet med vektere det man kaller "tyttebærpoliti". De elsker å utøve den bitte lille myndigheten de har og de går veldig inn for å straffe folk som ikke deler dems syn i visse saker.

Jeg ble stoppet i September en gang av slike paragraf ryttere med store briller og sjegg. Det ene kjørelyset mitt var gått, dette var en Xenon pære som Bavaria måtte bestille(selvfølgelig). Så da kjørte jeg i mellomtiden rundt med angle eyes og tåkelys, ser teit ut med ett kjørelys.

Blir så stoppa av vegvesnet og jeg forklarer saken hvorfor jeg kjører med parklys og tåkelys "Har du en bil til?" Spør han"Ja jeg har en til men den bruker fruen" Sier jeg og får et svar jeg aldri hadde venta "Ho får ta bussen, du kjører bilen rett hjem og bruker den ikke før den er i forskriftsmessig stand igjen, hvis ikke tar vi skiltene dine" Sier han bryskt og helt alvorlig. Jeg trodde først det var kødd, men så sier han ennå bryskere "Har du forstått det!!"

Jeg skjønner jo at han mener alvor så jeg fyrer meg opp og forteller at det kommer ikke på tale fordi det har han ikke grunn god nok til å kreve, og at han må gjerne komme hjem i garasjen å ta skiltene (hvis han har fått greie på at jeg ikke fulgte "ordre") "Men jeg har som vane å beskytte eiendommen min mot potensielle inntrengere så det skal bli spennende, særlig så lenge de ikke har noen regel å støtte seg til" fikk jeg lirt ut av meg(med umiddelbar anger)

Jeg følte at den siste var litt drøy så jeg sa mykt at det var greit å satte på kjørelysa(det vil i det som virket) og fikk kjøre videre, satte selvfølgelig over til angle eyes og tåkelys etter første sving, snudde i rundkjøringen og kjørte forbi de igjen andre veien da :twisted:

Jeg ville aldri opptredd slik ovenfor Politiet men jeg blir veldig forbanna og full av faen når folk utøver makt de ikke har. Vaktmesteren på jobben har truet meg med dagbøter fordi jeg ikke rygger bilen inn på parkerings plassen (For at ikke folk skal blir rygget ned når alle skal hjem etter endt arbeidsdag!!!! HMS greier) men jeg har ikke hørt noe fra verken Vervesen eller vaktmester :wink:

Nå vet ikke jeg alderen og hvor mye folk her inne vet, men det er litt skremmende å se alle som ikke skjønner alvoret og årsaken til at man har de etatene man har her i landet. Syns det er oppsiktsvekkende at slike får kjøre rundt på norske veier. De som ikke skjønner hvorfor vegvesenet, politi, toll osv utøver den MYNDIGHETEN (som dere kaller det for) de gjør, burde kanskje sette seg litt inn i lovverke og instrukser, så tror jeg mange lys vil gå opp. vegtrafikkloven, trafikkreglene, Kjøretøys- og bruksforskriften er noen hint. Da ser dere kanskje at de som utøver makten dere mener de ikke har, kanskje har full rett i det de gjør! Faktisk vet vegvesenet mye mer om tekniske spørsmål enn politiet selv gjør...

God helg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...