Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er veldig enkelt, en bil som er laget for cruising/råning har automat, spesielt med større motor, akkurat som at man ikke drar amerikanske biler ut på banen, det er mer rett fram biler og brukes til først og fremst til cruising

erh... vel.. jeg hadde ALDRI kjøpt meg en bil med stor motor for å RÅNE eller cruise.. Da kunne jeg like gjerne hatt en fin bil med en 1.3 liters motor.

Er et hån mot motorkraften å bruke en slik stor motor til råning ffs.. o_O}

FINNES ikke enig med ditt argument her!

Skrevet

7 serien er stor og tung og egner seg til hurtigcruising. Om du må ha manuell i denne for å leke tøffing er 7 serien feil bil. Det var en fin bil og heldigvis har de aut :wink: Løp og kjøp

Skrevet
Riktig motor i denne! :D m62b44

nesten hvertfal. M62TBU44 er den helt riktige motoren. men M62B44 er ikke så værst den heller :D

Jeg er ikke noe fan av IL utgaven, da jeg syns den korte er mye penere. Men så ut som en skikkelig grombil dette forde da :) Bra utstyrt også :)

og grunnen til det er nok att dette IKKE er en IL. denne bilen er bare 4,98 meter. IL er 14 cm lenger enn denne.

Skrevet

fantastisk flott bil dette ja! ser den er solgt nå, noen her som har handlet?

ang. automat er jeg ikke noe fan av det uansett hva slags "cruisebil" det står på. poenget med å ha stor motor blir litt borte når man ikke har full kontroll over tilgjengelige krefter. og man må da få lov til å kjøre litt aktivt selv om man har en stor bil!

Skrevet

Jeg er uenig i dette. Føler ikke at jeg ikke har full kontroll over bilen min fordi jeg har automat. Syns automatkassa gjør en god jobb der den er. Har aldri følt at automatkassa velger feil gir eller gjør noe som jeg ikke ville gjort selv. Manuell blir helt feil i denne bilen etter min mening.

Jeg er selv pendler og kjører ganske mange km. pr. år og ville også hatt automat i pendlerbilen min hvis det hadde vært mulig, men det har jeg dessverre ikke :(

Skrevet
Riktig motor i denne! :D m62b44

nesten hvertfal. M62TBU44 er den helt riktige motoren. men M62B44 er ikke så værst den heller :D

Jeg er ikke noe fan av IL utgaven, da jeg syns den korte er mye penere. Men så ut som en skikkelig grombil dette forde da :) Bra utstyrt også :)

og grunnen til det er nok att dette IKKE er en IL. denne bilen er bare 4,98 meter. IL er 14 cm lenger enn denne.

Ok. så bare overskrifta på tråden jeg. At det sto IL der. Så heller ikke mye på bildene, bare utstyrpakken :)

Skrevet
Jeg er uenig i dette. Føler ikke at jeg ikke har full kontroll over bilen min fordi jeg har automat. Syns automatkassa gjør en god jobb der den er. Har aldri følt at automatkassa velger feil gir eller gjør noe som jeg ikke ville gjort selv. Manuell blir helt feil i denne bilen etter min mening.

Jeg er selv pendler og kjører ganske mange km. pr. år og ville også hatt automat i pendlerbilen min hvis det hadde vært mulig, men det har jeg dessverre ikke :(

enig her. jeg var på jakt etter E38 med manuell når jeg skulle ha E38. jeg ville ikke ha noe automat møkk tenkte jeg. men utvalget i manuell vokser ikke på trær. så ble en med steptronic. og må si jeg ble overrasket. etter en dag syns jeg automat var helt topp i denne bilen. den hadde jo steptronic. så var litt manuell om man ville.

også har jo både 740AV og jeg laget F1 gir i bilene våre. og det er jo moro å kjøre med. er ikke så mange som klager over F1 i en ferarri eller M3 foreksempel. så automat er ikke et problem i en E38.

dette er min bil med E39 M5 ratt og mercedes AMG girhendler.

fkcrplgk8xk2y3dc1bc7.jpg

bt1cq699cag0pnltk156.jpg

Skrevet

når jeg sier automat mener jeg ren automat og ikke smg eller liknende, da jeg personlig har tilnærmet ingen erfaring med det systemet.

Dog har jeg Automat på 540'n, og jeg må si at jeg hater den svartens kassa.

Missforstå meg rett altså, kassen er god i og for seg, om man sammenlikner den med f.eks kassen i chevyen, som synes det er gøy å gire opp i motbakker.

men mitt problem med automat er at du har tilnærmet aldri fast kobling mellom motor og gir. slipper du gassen begynner den bare å slure istede for å gi motorbrems, og om man så gir på litt igjen (f.eks når man skal gi på ut av en sving) girer den ofte opp. slikt kan være mektig irriterende om man kjører litt aktivt eller om man skal kjøre forbi, for da må man klemme pedalen ned i gulvmatta for å få den til å gire ned et par ganger og komme opp med samme effekt som før driten begynte å gire opp.

det blir selvfølgelig bedre ettersom man lærer kassen og kjenne, men noe manuell blir det aldri.

dog har jeg full forståelse for at de fleste ønsker automat i disse bilene, men for meg ser jeg aller helst at jeg får rote i grøten med høyreneven. Ikke at en "datamaskin" skal gjøre det for meg.

Skrevet

min bil frir ikke ut i nedoverbakker. den bremser på giret. og om jeg bare såvidt er bort i bremsen så girer den ned et hakk i nedoverbaker og bremser ennå mer på giret. berører jeg gassen igjen så girer den opp et gir. trenger ikke holde inne eller noe. bare såvidt være borti pedalene et lite trykk.

om du setter den i sport så girer den ikke opp i svingene vel?

jeg har aldrig merket det problemet med min ihvertfal.

og om du skal kjøre aktivt er det jo bare å bruke sport da.

nå er jo ikke E38 reser biler som er bygget får å kjøre som et uvær. men om man vil så funker de bra til det også. selv med automat.

Skrevet

Kunne aldri hatt automat uten steptronic. Noe kontoll må man da ha selv... Er greit når man står i kø og er litt småtrøtt på morran, men ellers er det bare irriterende, spesielt nå på vinteren

Som Hafsmo sier så føler man at man nesten aldri får utnyttet motoren fullt ut...

En 7er passer egentlig best med automat, men en 740 manuell hadde jeg ikke sagt nei til :D

Skrevet
min bil frir ikke ut i nedoverbakker. den bremser på giret. og om jeg bare såvidt er bort i bremsen så girer den ned et hakk i nedoverbaker og bremser ennå mer på giret. berører jeg gassen igjen så girer den opp et gir. trenger ikke holde inne eller noe. bare såvidt være borti pedalene et lite trykk.

om du setter den i sport så girer den ikke opp i svingene vel?

jeg har aldrig merket det problemet med min ihvertfal.

og om du skal kjøre aktivt er det jo bare å bruke sport da.

nå er jo ikke E38 reser biler som er bygget får å kjøre som et uvær. men om man vil så funker de bra til det også. selv med automat.

kassen min oppfører seg akkurat slik du beskriver her,men det er fortsatt ikke så bra som å ha direktekobling mellom motor og kasse hele tiden.

men selvfølgelig, E38 er ingen ræser, det er ikke 540'n heller. men det betyr ikke at man ikke kan slippe seg litt løs innimellom på svingete landeveier. noe jeg forøvrig synes er fantastisk morsomt! :D

jeg kan jo bare sitere de som allerede har bygget om sine V8 biler til manuell, de sier jo alle at det føles nesten som at man plutselig fikk 100hk ekstra! ;)

Skrevet
Pen bil til en pen pris! :)

Jeg er ikke enig at man må ha tomatgir til biler med større motorer ;)

:applause: godt jeg ikke er den eneste her.. phew!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...