jojr Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Det er en del biler til salgs hvor registerreim går. men dt vil vel som regel si at ventiler og andre ting for seg en real omgang. Hva er det som regel skjer?
oddis Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Ventilene krasjer i stemplene siden de mister timingen sin. Ved milde tilfeller kan det hende et par ventiler har blitt litt bøyde slik at man må skifte disse, ved litt hardere kan det være flere ventiler og mer skader som hull i stempler og skadet kam og vippetøy som følge av bråstoppen. Har skrudd på ca 10 motorer med reg reim ras nå og spesielt på BMW bruker det ofte å være et par tre ventiler som er litt bøyde. Har selv rast reg reim i 110km/t på 4000rpm og det gikk greit, men måtte skifte halvparten av ventilene. Samme gjorde min bror på tomgang, og da var det tre-fire ventiler som måtte byttes. Som regel bruker det å bli minimal skade, men du har alltid unntak, spesielt om det har vært hardkjøring over lang tid og motoren er veldig varm. Da er det lettere for ventilstammen og knekke og fungere som dor på stemplene, og da blir det dyrt.
JTS77 Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Det som regel skjer er at Ventil(er) står i åpen stilling ( I ro ) og stempel(er) penetrerer de ( Følger bilens fart). Så Danser de polka inne i sylinderveggen!! Dette er den korte versjonen
Lars89 Skrevet Januar 21, 2010 Skrevet Januar 21, 2010 Har hatt av sikkert 20 topper der reima har røket (kun opel). Må skifte de fleste ventilene, styringene og tetningene og sjekke topp for planhet/sprekker osv. Er man uheldig knekker du kam, vippearmer,topp stempler osv også. kommer veldig an på motoren
Rannem Skrevet Januar 21, 2010 Skrevet Januar 21, 2010 Hvilken idiot fant opp regreim? Kan ivertfall ikke se at det finnes noe fordeler kontra kjede?
Superbeetle Skrevet Januar 21, 2010 Skrevet Januar 21, 2010 Den aller "smarteste" løsningen er de som har registerreim som også driver vannpumpen. Tror ikke alle verksteder bytter denne samtidig, så dermed kan du riskikere å havarere pga at den ryker. Dette skjedde med min far sin renault nylig etter at regreim ble byttet på verksted. Ikke ville de ta på seg fullt ansvar for feilen heller.. Er en del biler hvor det ikke gjør noe om reimen ryker også! F.eks eldre Vw med 8v motor og div fra Volvo..
Lars89 Skrevet Januar 21, 2010 Skrevet Januar 21, 2010 Billigere å produsere og gir mer jobb til ettermarkedet
Rannem Skrevet Januar 21, 2010 Skrevet Januar 21, 2010 Billigere å produsere og gir mer jobb til ettermarkedet Haha Skaper flere arbeidsplasser ja! Men mye hodebry har det vel også ført med seg. Hvorfor er det ikke problem på gamle V8'er?
Superbeetle Skrevet Januar 21, 2010 Skrevet Januar 21, 2010 Gamle V8? De fleste eldre amerikanske motorer har ikke overliggende kamaksling og dermed bare at drev mellom veiv og kam. Dette finner man på mange gamle biler, f.eks Volvo B18-20 motorer.. Men om du refererte til innlegget mitt så skrev jeg 8v, altså 1.6-1.8 motorene i Golf 1 og 2, Passat etc.
Rannem Skrevet Januar 21, 2010 Skrevet Januar 21, 2010 Gamle V8? De fleste eldre amerikanske motorer har ikke overliggende kamaksling og dermed bare at drev mellom veiv og kam. Dette finner man på mange gamle biler, f.eks Volvo B18-20 motorer..Men om du refererte til innlegget mitt så skrev jeg 8v, altså 1.6-1.8 motorene i Golf 1 og 2, Passat etc. Leste litt fort der ja, fikk bare med meg 8 og v Omformulerte det til V8.. Er det samme for 8 ventiler som V8? Altså ikke overliggende kamer?
Lars89 Skrevet Januar 21, 2010 Skrevet Januar 21, 2010 Har ingen sammenheng sånn sett... En V-motor har gjerne stempelstenger og underliggende kamaksel En Rekke 4 med 8 ventiler har gjerne overliggende kamaksel og registerreim...
Rannem Skrevet Januar 21, 2010 Skrevet Januar 21, 2010 Har ingen sammenheng sånn sett... En V-motor har gjerne stempelstenger og underliggende kamaksel En Rekke 4 med 8 ventiler har gjerne overliggende kamaksel og registerreim... Bortsett fra M43B18/16 motorene Kjede på dem.
Henrikbmw90 Skrevet Januar 21, 2010 Skrevet Januar 21, 2010 Har en gammal Audi 80 oljepompa røk på, dro med seg reima og kammen, men skjedde ikke noe med den gamle driten Men kanskje bare flaks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå