Gå til innhold

Støtdemperlager forran, E36

Jimxd
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått mine GS Performance støtdemperlager forran.

Men da ser det slik ut..

Holder på å klikke. Først så passa ikke det originale støtdemperlageret så bestilte jeg likegodt GS sitt men ser ut som om det ikke passer heller.

Ser ihvertfall slik ut.

Den passer på men det er litt klaring. og da blir det 0 spenn i fjæra..

na88pwkh6zlxf0oahbhs.jpg

gn15gsq2zkr72uflcwl3.jpg

Du ser at det er nesten 1 cm klaring der. Regnte jo med at det skulle være litt spenn i den når den ble satt nedpå. Eller skal det være slik på dette?

x53rihbxv0d1wimpuxxk.jpg

Kanskje må få kjøpt litt gummilegg i bunnen og toppen. For metall mot metall er vell ikke det beste over lang tid?

Trenger litt hjelp her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke fjærer er det? Er ikke unormalt at det ikke er spenn. Bilstein fjærer og dempere(60/40) går fint å montere uten fjærklemmer.

MEN, har du ikke glemt skålen som fjæren skal ligge mot? Altså under topplageret? Den må du vel bruke uansett hvilket topplager du bruker. Slik det er nå så vil jo fjæren kunne flytte på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok , det visste jeg ikke. Første gang jeg monterer senkesett. Tenkte kanskje det skulle være sånn.

Ja det er 60/40. Var ikke noe skål med enten med settet eller i pakken fra GS.. Rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det B10 settet?

Da skal du kunne bruke den orginale skålen :wink: (100% sikkert)

Når du setter den oppå fjæren så må du bare vri den til fjæren ligger fint imot gummien. Når fjæren kommer i sporet så blir den ganske "rett" også.. Deretter setter du topplageret oppå og skrur sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd. Demontert gamle demperne og tatt NR 1 du ser på bildet der og testa på. Det passa ikke. Den var for tjukk .

Da jeg spurte GS mente de at det var komt en ny etter 06/92 som var tynnere. Men da var det bare tull at jeg kjøpte de fra GS performance da?

hvilken var det du tenkte på at jeg trengte? NR 1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

kan ikke forstå åssen dere klarer å få den til å bli for tykk, den er vel tja, 2mm tykk den skåla, og du har ca 20mm med gjenger til overs... hmmm... kjøp senkeskåler i tillegg, så får du 70/40 senk... noe som ser enda bedre ut ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...