Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lyset med en sirkel med tre prikker på hver side har kommet på nå. Antar dette er slitasjevarsleren?

Har sjekket bremsebelegget bak og foran, masse igjen. Skiftet komplett bremser for et halvt år siden foran. Sjekket slitasjevarsleren venstre foran og høyre bak. Begge så fin ut, ikke brudd på ledning eller noe.

Men så lurer jeg på om slitasjevarslerene er sånn at de må skiftes når de først utløses.? Hvordan får jeg lyset av? Har prøvd å ha tenningen på i ett minutt, da forsvinner det men kommer på etter kort tid når jeg kjører.

Noen som vet?

Skrevet

prøv og koble av + polen på batteriet i 59sek. så starter du bilen. Da resetter du elektronikken, som også kan fjerne små feil.

Skrevet

Nå har jeg en E36 så jeg vet ikke het om dette er likt på din bil, men regner med det. Sensorenn består av to poler som kommer i kontakt med hverandre når bremsebeleggene er slitt ned til en viss høyde. Da må denne byttes.

Men hvorfor dette skulle skjedd mens du hadde masse bremsebelegg igjen er en helt annen sak. Det skal btw ikke være noe vanskelig å koble fra disse. Prøv å koble dem fra; så til igjen.

Skrevet

På E39 er i hvert fall lyset for lite bremsebelegg en rød sirkel med ! inni. Hvordan varselet for bremsevæske er vet jeg ikke, men av en eller annen grunn høres det kjent ut (:

Edit: har du ikke sånn bok i bilen, da? RTFM!

LJ

Skrevet
Nå har jeg en E36 så jeg vet ikke het om dette er likt på din bil, men regner med det. Sensorenn består av to poler som kommer i kontakt med hverandre når bremsebeleggene er slitt ned til en viss høyde. Da må denne byttes.

Men hvorfor dette skulle skjedd mens du hadde masse bremsebelegg igjen er en helt annen sak. Det skal btw ikke være noe vanskelig å koble fra disse. Prøv å koble dem fra; så til igjen.

Det er vel heller at det blir brudd mellom de to "polene" når sensoren er slitt bort.

Skrevet

Er det skivebremser bak på bilen din? Kan være at det må byttes bremsesko til håndbrekk da disse ikke er de samme som til bremsene...

Skrevet

kobl av føleren og bruk en binders til å stikke inn i den ledningen som kommer fra bilen. dytt bindersen inn i begge hullene så det på en måte kortslutter, ikke noe farlig å gjøre dette . det skal bare være gjennomgang for at lampa skal slokke.

Skrevet

På e36 så er det sånn at lyser den med 3 prikker rundt så er det bremsevarsler, men lyser den med (!) så er det lite bremsevæske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...