Gunnar Skrevet Februar 3, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2010 Hehe.. tror ikke det er noen fare for det. Audien er betalt kontant fra før, så der er det moderate driftsutgifter. Har ikke billån og har ikke tenkt å ha det heller. Er foreløpig veldig usikker på hva vi trenger av server, men tipper vi bør opp på rundt 15 lapper når det først skal kjøpes noe. Det er vanskelig å anslå hvordan serverne vi har i dag klarer seg mot en ny en. Jeg kan ikke love at jeg setter opp noe konkret formål og "nedtelling" til det, men skal se på mulighetene for det. Hovedformålet for øyeblikket er uansett server, og det merker sikkert de fleste hver kveld når det er mye trafikk. En annen sak er at så lenge vi ikke velger å gjøre som f.eks. BMWCCN eller VW-Audi club og ta 400-450,-/år, så kan det hende donasjoner må finansiere litt av jobben som legges bak også. De to nevnte klubbene har folk som får lønn for jobben de gjør med klubbene, og jeg skjønner at det er nødvendig for å få ting til å gå rundt. Det er begrenset hvor mye tid jeg kan legge i sidene uten at det er lønnet arbeid. Slik det har vært de siste par ukene med oppgraderinger osv så har det ikke bare gått ut over fritiden slik det pleier, men også jobb og oppussing av hus. Det går ikke i lengden. Det kan hende det er greit å bare la forumet leve sitt eget liv, men det kan også hende tiden min er bedre brukt på administrasjonen av sidene enn at jeg står og maler vegger selv (litt satt på spissen). Jeg forventer ikke at alle bidrar, og jeg forventer heller ikke store summer. Egentlig har jeg vært motstander av hele prinsippet, siden det kan misbrukes, men så har jeg vært på noen forumer i senere tid hvor det er vanlig med donasjoner for å holde det gående, og etter å ha fått kjempegod hjelp, så har jeg gladelig donert penger selv. Spesielt ettersom det ville kostet meg mye mer å levere bilen på verksted for å finne ut av det samme. Da er det verdt å spytte noen kroner i det for at vedkommende bak det gidder å fortsette, egentlig er det da det samme for meg hva pengene går til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CandyKing Skrevet Februar 3, 2010 Share Skrevet Februar 3, 2010 synes dette har blitt meget bra nå.. Den gamle layouten var skikkelig utdatert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Februar 3, 2010 Share Skrevet Februar 3, 2010 Begynner nå sakte å venne meg til nytt forum og har funnet ut at det er gode greier Salgsforumet er fint nå, der passet det seg med en oppdeling. Vil på dette tidspunkt markere min motstand å oppdele teknisk forumet i karrosseri eller noe annet som har vært nevnt tidligere i denne tråden. Savner fortsatt bosted på forfattere, av en eller annen grunn finner jeg det interessant hvor folk bor. Har skjønt at dette kommer etterhvert, håper på dette. Donasjoner er en bra sak. Mye bedre enn "tvungen" medlemsavgift, tror dette ville redusert medlemsmassen og dermed respons og dynamikk i forumet. Håper alle bidrar litt sånn at Gunnar har noe igjen for å holde oss med dette fantastiske forumet. Merket en ting, går det ikke an å endre brukernavn lenger? Har skjønt at denne tråden fungerer litt som forslagskasse: Tenkte på FAQ, noen spørsmål går igjen uhorvelig mange ganger. Eks -klimafilter, termostat, M50 i E30, oljevalg..... Hva med å ha en FAQ etter modell av "DIY", en liste som linkes til tråder om emnet? Takk til Gunnar og alle andre som gjør bimmers.no til "my favourite waste of time" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Februar 3, 2010 Share Skrevet Februar 3, 2010 Også "my favourite waste of time"!! Bra donasjonen kom opp, så kan de som setter pris på dette forumet slenge inn noen kroner i kassa!! Hvis 100 stykker slenger inn 150 kroner hver, har du ny server på et blunk. Jeg kommer til å støtte med noen kroner hver mnd hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Februar 3, 2010 Share Skrevet Februar 3, 2010 Jeg forventer ikke at alle bidrar, og jeg forventer heller ikke store summer. Egentlig har jeg vært motstander av hele prinsippet, siden det kan misbrukes Ser den Gunnar, men vi stoler på deg For å ta -Anders- sitt eksempel litt lengre: Vi er vel ca 17800 medlemmer her inne. Mange innaktive, noen lite aktive og noen mer aktive, men om så få som hver 178'ende medlem donerer 150kr (noen donerer vel mindre, noen mer) så har du ny server Men det viktigste her er at det for din del ikke blir så mange negative sider ved å være admin at du ikke lenger vil holde på. Hvordan du disponerer donasjonene bestemmer du jo helt selv og det hjelper ikke med en high-tech ny server om du ikke lenger har motivasjon til å holde på. Hvis du kan/vil bruke en del av donasjonene til å bøte på tap av fritid sånn at du har motivasjon og mulighet til å fortsette med det du gjør her inne, er jo dette en vel så viktig investering for oss brukere Men som Hagenisse sier, vi holder ett ekstra øye med "Kjøretøy" statusen din fremover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Februar 4, 2010 Share Skrevet Februar 4, 2010 en ide her er å legge ut hvem som har gitt høyest donasjon og summen. folk vil alltid være best. så da vil noen alldti donere mer enn han som står på topp da har vi ny server på timen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet Februar 4, 2010 Share Skrevet Februar 4, 2010 Denne oppgraderingen var helt klart til det bedre, men det trenger 1 funksjon til.. "Se nye KJØP/SALG meldinger" På denne måten kan de av oss som liker å følge med kjøp/salg få med oss annonsene, uten å måtte bla i 50 tråder hver gang... Det er ALT for mye trafikk her til at jeg gidder lese ALLE nye meldinger siden sist besøk, så annonsene må kunne separeres ut.. vwaudiclub har en slik løsning, og det fungerer utmerket.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2010 Takker for tips gutter. Angående donasjoner og lister osv. Noen vil ikke stå på lister, og noen vil stå, nå er det jo også mulig å krysse seg som anonym. Men andre forumer jeg har brukt viser også hvem som bidrar ved å endre brukerstatusen, eller legge på et ikon eller annet statusbilde på brukeren. Slik at alle skal se hvem som har bidratt. Hva syns dere om noe slikt? Det er ikke meningen at man skal føle seg drit frodi man ikke har bidratt, men samtidig så er det en trygghet å f.eks. handle fra de som har bidratt - det er "tryggere" brukere på en måte. Hva tenker dere om slike ting, både lister og andre ting? Edit: Og ja, det skal fortsatt gå an å endre brukernavn? Det er ihvertfall satt opp slik i konfigurasjonen til forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Februar 4, 2010 Share Skrevet Februar 4, 2010 Om det skulle vises at man har donert, kunne man vel gjort det så enkelt ved at brukernavnet blir grønt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2010 Moderatorene skal være grønne... men en farge går selvfølgelig an. PS: Ser dere nevner fremtidig oppgradering av bilpark oppi her, jeg vil ikke høre noe om dette når 7eren byttes ut, det har vært planlagt lenge! Men det blir nok i samme prisklasse pluss noen titusenlapper. En billig 1er kanskje... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Februar 4, 2010 Share Skrevet Februar 4, 2010 skal du bytte ut 7'eren med en 1'er? anyway, en liten merknad på de som har donert måtte vel kunne la seg gjøre? gjør jo ikke noe at man får "noe igjen" for å ha støttet forumet. (bortsett fra et fantastisk forum vel og merke ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Februar 4, 2010 Share Skrevet Februar 4, 2010 Moderatorene skal være grønne... men en farge går selvfølgelig an. PS: Ser dere nevner fremtidig oppgradering av bilpark oppi her, jeg vil ikke høre noe om dette når 7eren byttes ut, det har vært planlagt lenge! Men det blir nok i samme prisklasse pluss noen titusenlapper. En billig 1er kanskje... Hvorfor bytte ut 7'ern Gunnar? Å ha en liste over donasjoner blir kanskje mye ekstra jobb for dere, men at den ville vekket konkuranse instinktet til mange her inne er vel utvilsomt Hadde vært nok med en farge på nick eller ett lite ikon som forteller at man har donert i en eller annen grad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2010 Nå er Bosted også på plass. Vurderer å gjøre noe med det som vises der nå, syns det ble mye informasjon i samme felt. Alle innlegg tar mye plass nå kun pga. "profilen" på venstresiden. Mulig vurdere å fjerne gradene... 7ern må kanskje vike for en eller annen nyere mindre bil med lavt drivstofforbruk. Superkjekk bil, men jeg skylder madammen å ihvertfall vurdere det. Hun har vært så medgjørlig med bilkjøp (Audien er jo overhodet ingen fornuftig bil og kosta noen kroner gitt), så da skal jeg være gem tilbake. E46 320dT eller en billig 116i/118d er mulige erstattere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Februar 4, 2010 Share Skrevet Februar 4, 2010 Hva med å fjerne innlegstelleren ifra forumet? Heller ha den under profilen. Å markere brukere som har donert er vel greit nok med tanke på å vurdere seriøsiteten til brukeren... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CS Skrevet Februar 4, 2010 Share Skrevet Februar 4, 2010 For og kutte ned på profilen på venstre siden, kunne du kanskje ha endret når vi meldte oss inn. Trenger ikke å gå over 2 linjer med klokkeslett osv. Kan ta min som eksempel, kunne da stått: 1 Okt 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå