Julianv Skrevet Januar 23, 2010 Share Skrevet Januar 23, 2010 Hei! Jeg lurte egentlig mest på hva som trengs for turbobygg på denne motoren. Hvor mye er aut-kassen god for, hvor mye tåler motor uten modifiseringer? Vis ikke automatkassen er god for den effekten, hva kasse er å anbefale? Og ca hvor mye bør jeg regne med å bruke for å få ut 250-300 hester? Dette er iallefall det som er planen i første omgang. Og hvilke bremser er anbefalt vis jeg skal få dette godkjent? Håper noen har noen gode, og helst seriøse svar å komme med Mvh Julian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Januar 23, 2010 Share Skrevet Januar 23, 2010 Nå snakker jeg vel om noe jeg _egentlig_ ikke har erfaring med, men etter hva jeg har lest rundt om kring har jeg kommet fram til følgende; 1. motoren tåler i allefall 0.5 bar uten modifikasjoner - dette bør gi deg hvertfall 250hk? 2. Automatkassen skal jeg ikke uttale meg om, derimot jeg forstått det sånn at de originale manuelle kassene tåler oppimot 300gamper. 3. Kronasjer, altså kostnader blir fra 11 lapper ( turbokit hos a-motor, eller motorviagra.no ) og oppover. Du bør kunne raske sammen et turbobygg for 15 lapper - vil jeg tro! 4. Godkjennelse er vel vanskelig uansett hva man prøver å godkjenne - dog vil jeg tro M5 deler holder ( da den originalt hadde over 300hk burde det jo være mulig å dokumentere det ). Dette er da info jeg har lest meg fram til, rett gjerne på meg om jeg har forstått ting feil. Magnus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Januar 23, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2010 Er det så stort problem å få godkjent bmwer med turbo? er jo flere her inne med 325 turbo, 525turbo og 5serie med v12 twin turbo godkjent? Bør iallefall være mulig håper jeg Vis mulig gjør jeg ALT ordentlig. Alt som bør/må byttes for å få det trygt blir da byttet Karrosseri skal rustsveises og fikset skikkelig opp igjen til våren! Hadde vært gøyt med helt strøken 525i med turbo Motor er bare gått 160 000 etter det tidligere eier fortalte (hvor sant det er vet jeg ikke, men er ikke noen lekkasjer, tikking eller ulyder i det hele tatt! ) Mvh Julian, og takk for svar scoot! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Januar 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2010 Bumpedibump? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Januar 25, 2010 Share Skrevet Januar 25, 2010 Som sagt - få papirer på at delene du monterer er godkjent for 300hk og brems bilen, da skal det i teorien gå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Januar 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2010 Høres bra ut. Forresten, hva med kompressor? Hørt mye positivt om dette og er vel i teorien litt enklere/bedre? Men bensinforbruket stiger vel drastisk da motor må drive kompressoren også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå