Gå til innhold

Vindusviskere E39

hmyraune
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Har noen byttet vindusviskere (viskerblad) på E39? Ser at det er et spesielt system på viskerene foran? Kan ikke bare kjøpe standardviskere og sette på? Ser ut som de må være smalere akkurat der de skal festes. Har noen byttet til vanligere viskere, svt. hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet på min for ca 1 år siden. Husker jeg sleit med å finne en bensinstasjon som solgte dem, måtte innom 3 stasjoner.

Sjekk katalogene inne på stasjonene så finner du dem du trenger til din. Tror det er to versjoner til E39 avhengig av årsmodell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet så passer de fleste viskere uten problemer, men Bosch 539 er i korrekt lengde.

Og det er ganske så viktig for å få en helt ren rute overalt.

Det er rimelig enkelt å skifte viskere.

Du bare trekker den der riflet greia midt på visker armen til deg, mulig du må bruke mye makt her, men det går.

Da løser den ut hele viskerbladet og det er bare å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har hakket hvordan man skal bytte selve viskeren, men det var mer det at den var så spesiell ;)

Ser at den er ganske mye smalere akkurat der som den er festet (pga. spoileren). Egentlig hadde jeg lyst til å montere bladfjær-viskere, siden disse oppfører seg bedre på vinterstid når det er kaldt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...