flobben Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 Så du mener at en på 17 år som aldri har hatt lappen og heller ikke har kjørt særlig mye bil, har mye å lære oss som har noen år på veien? Har faktisk kjørt ganske så mye bil jeg, og når jeg faktisk har noe og tilføye når det kommer til og ligge sideveis, hvorfor skal du klage på det? JA, jeg mener at jeg kan tilføye noe, som faktisk kan hjelpe personen som spørr om hjelp, NEI, jeg kan sikkert ikke hjelpe verdensmestere, og forumhelter som deg, men igjen, det er virkelig det siste jeg bryr meg om hva du mener. Du kan feks. sende en pm til 325icab_88 og spørre om jeg kan ligge sideveis med BMW, så finner du fort utav at jeg snakker ikke utav det blå. Har aldri sagt at jeg har MYE og lære han, men jeg kan derimot komme med tips og triks, jeg har fersket opp utrolig mye ifra og ha sittet på med alt ifra late 318i'er på is til 500hesters supraer rundt Rudskogen, så jeg veit litt om hva det innebærer og ligge sideveis med bil. Samt at jeg har vel drøye 25 mil bak rattet i min egen rundt en isbelagt bane. Er den smadra kanskje? Nei. Dæven, nå kanskje du kan få de verdensmester-hjernecellene dine til og tenke at han faktisk ikke er en så inkompetent faen som du trodde. Over og ut. alle kan ligge sideveis med en bmw. og forsovidt alle andre biler og. men handler om å ha kontroll.. og 25 mil på isen har ikke mye "lærdom" bak seg syns nå jeg hvertfall.. selv jeg har hatt lappen i ca 3-4 år.. og jeg er ikke noe verdensmester. men klarte da å karre meg rundt på isen på gardermoen jeg også.. så tror ikek du skal begynne å kverulere så fært steffen.. ALLE her har nok kjørt bil en god del lengre enn deg... ikke for å være rasshøl med deg. men jeg har og vært 17 år og trodd jeg kan sladde.. men det kunne jeg ikke! WORD... alle er verdensmestre de første åra, det var jeg også. Når jeg nå ser tilbake på den tiden så er det under at ting gikk bra. Kjøreerfaring er alt.....og da snakker vi ikke om skarve 100 mil bakrattet. Kan garantere deg at alle her inne som har hatt lappen i 10+ pluss er helt enig med Dr_S og Morty999. Å ligge bredt på en isbane klarer alle, og du har garantert snurra der. Noe som i trafikken ville tilsi at bilen ville vært vrak. Å si at du blir jævlig god av å sitte på er det samme som å si at jeg blir jævlig god på langrenn av å se VM på tv.
SofaKingFresh Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 noen som har no drift/sladde tips? Kjøp en 325/328.
Chris_ Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 og et godt råd er og holde seg rolig:) og være bestemt. ikke sånn la bilen føre deg. men selv om du trur det kommer til og gå gæli så gjør det som regel ikke det. og viss du kjenner at nå går det til dundas så slipp gassen i 1 sekund før du tar inn chlutchen. da får du som regel en liten skrens med rompa før den triller pent vidre den veien du styrer:) er bare noen små ting jeg har plokket opp nå i vinter:) Dette tror du funker på tørt føre? Ikke prøv engang.. Du får litt hardere kontrasladder enn hva du gjør på vinteren, for å si det sånn!
SteffenM2 Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 Herregud, sier ikke at jeg er verdensmester i og sladde. Jeg sier at jeg klarer og få bilen sideveis rundt en isbelagt bane! Tydeligvis så klarer ikke trådstarter dette, og vil ha tips. Derfor ga jeg han tips om teknikken jeg bruker, bare i veldig korte trekk. Faen så trangsynte dere skal være! Jeg som kverrulerer? Dr_S har aldri sett meg kjøre bil, så derfor skrev jeg som jeg skrev. Det var en utrolig unødvendig kommentar av Dr_S, som ikke har NOEN betydning, når jeg faktisk skrev en teknikk som funker! Jeg veit jeg ikke er noen mester i og sladde, men jeg klarer det i små grader iallefall. Så hvorfor dere skal klage og syte på det da, det skjønner jeg bare ikke. Og Morten, hvis du har noe mer du skal si, så kan du si det på msn. For og si det slik Dr_S, peugot 207 cuppen, der kan man kjøre ifra man er 16. Så hvis du hadde fått et tips av en som kjører det, til hvordan du skal ta en sving, så hadde du gitt blanke faen i det, fordi personen er 16? Du burde seriøst roe ned den dømminga di, er faen ikke rart folk ikke liker deg. flobben: Hvor står det at jeg har sagt jeg er "Jævlig god" til og sladde? Jeg skrev, at jeg veit LITT av hva det innebærer og ligge sideveis. LITT som i den forstand at jeg veit hva som skjer, og veit noe av hva man skal gjøre. Jeg har ALDRI sagt jeg er FLINK til og sladde, jeg har aldri sagt jeg er jævlig god til det, jeg har sagt at jeg klarer det i små grader. Så hvorfor du skal kverulere på det, skjønner jeg ikke.
bergeee Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 og et godt råd er og holde seg rolig:) og være bestemt. ikke sånn la bilen føre deg. men selv om du trur det kommer til og gå gæli så gjør det som regel ikke det. og viss du kjenner at nå går det til dundas så slipp gassen i 1 sekund før du tar inn chlutchen. da får du som regel en liten skrens med rompa før den triller pent vidre den veien du styrer:) er bare noen små ting jeg har plokket opp nå i vinter:) Dette tror du funker på tørt føre? Ikke prøv engang.. Du får litt hardere kontrasladder enn hva du gjør på vinteren, for å si det sånn! er bare noen små ting jeg har plokket opp nå i vinter:) på tørt har jeg ikke gjort noe mer en og herje på store parkerings plasser osv:) kasta den litt side lengs i noen breie fine svinger av og til. så har ikke testa det på sommern:)
flobben Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 Herregud, sier ikke at jeg er verdensmester i og sladde. Jeg sier at jeg klarer og få bilen sideveis rundt en isbelagt bane! Tydeligvis så klarer ikke trådstarter dette, og vil ha tips. Derfor ga jeg han tips om teknikken jeg bruker, bare i veldig korte trekk. Faen så trangsynte dere skal være! Jeg som kverrulerer? Dr_S har aldri sett meg kjøre bil, så derfor skrev jeg som jeg skrev. Det var en utrolig unødvendig kommentar av Dr_S, som ikke har NOEN betydning, når jeg faktisk skrev en teknikk som funker! Jeg veit jeg ikke er noen mester i og sladde, men jeg klarer det i små grader iallefall. Så hvorfor dere skal klage og syte på det da, det skjønner jeg bare ikke. Og Morten, hvis du har noe mer du skal si, så kan du si det på msn. For og si det slik Dr_S, peugot 207 cuppen, der kan man kjøre ifra man er 16. Så hvis du hadde fått et tips av en som kjører det, til hvordan du skal ta en sving, så hadde du gitt blanke faen i det, fordi personen er 16? Du burde seriøst roe ned den dømminga di, er faen ikke rart folk ikke liker deg. flobben: Hvor står det at jeg har sagt jeg er "Jævlig god" til og sladde? Jeg skrev, at jeg veit LITT av hva det innebærer og ligge sideveis. LITT som i den forstand at jeg veit hva som skjer, og veit noe av hva man skal gjøre. Jeg har ALDRI sagt jeg er FLINK til og sladde, jeg har aldri sagt jeg er jævlig god til det, jeg har sagt at jeg klarer det i små grader. Så hvorfor du skal kverulere på det, skjønner jeg ikke. åhhh så sur.... du vet når vi eldre gutta sier at sånn er det, så er det sånn. Vi vet hvordan dere unge ypplinger er, siden vi har vært det selv, og det er vår oppgave å få dere ned på jorden igjen. Og vi tar aldri i mot kjøretips av noen som ikke er tørre bak øra, selv om han skulle hete Mads Østberg, eller Andreas Mikkelsen engang. Fordi vi er eldst og best.
Dr_S Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 Jeg gidder ikke bruke mere energi på denne tråden, poenget mitt er det at erfaring med banekjøring kontra erfaring på vanlig vei er to HELT forskjellige ting. Er visst noen som ikke ser den helt..
Dr_S Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 og et godt råd er og holde seg rolig:) og være bestemt. ikke sånn la bilen føre deg. men selv om du trur det kommer til og gå gæli så gjør det som regel ikke det. og viss du kjenner at nå går det til dundas så slipp gassen i 1 sekund før du tar inn chlutchen. da får du som regel en liten skrens med rompa før den triller pent vidre den veien du styrer:) er bare noen små ting jeg har plokket opp nå i vinter:) Dette tror du funker på tørt føre? Ikke prøv engang.. Du får litt hardere kontrasladder enn hva du gjør på vinteren, for å si det sånn! er bare noen små ting jeg har plokket opp nå i vinter:) på tørt har jeg ikke gjort noe mer en og herje på store parkerings plasser osv:) kasta den litt side lengs i noen breie fine svinger av og til. så har ikke testa det på sommern:) Det er jo slik man lærer! Synd politiet skal slå så hardt ned på sånt...
bergeee Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 hehe. han kompissen min kjørte ut den forrige bilen sin. han sa at det hadde aldri skjed nå. pga nå har han lært at viss han står på bremsen får han ikke svinga;)
TargaBMW Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 Funker fint å sladde med 316 også Men pass på! ikke kjør for fort ut på et område med bekk i nærheten, der blir det fort is!
Chris_ Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 og et godt råd er og holde seg rolig:) og være bestemt. ikke sånn la bilen føre deg. men selv om du trur det kommer til og gå gæli så gjør det som regel ikke det. og viss du kjenner at nå går det til dundas så slipp gassen i 1 sekund før du tar inn chlutchen. da får du som regel en liten skrens med rompa før den triller pent vidre den veien du styrer:) er bare noen små ting jeg har plokket opp nå i vinter:) Dette tror du funker på tørt føre? Ikke prøv engang.. Du får litt hardere kontrasladder enn hva du gjør på vinteren, for å si det sånn! er bare noen små ting jeg har plokket opp nå i vinter:) på tørt har jeg ikke gjort noe mer en og herje på store parkerings plasser osv:) kasta den litt side lengs i noen breie fine svinger av og til. så har ikke testa det på sommern:) Skjønner Var ikke noen kritikk, for all del.. Men bare advarer deg om at bilen oppfører seg veeldig annerledes på tørt føre! Noen har lært på den harde måten, andre har hatt flaks og klart seg.. Og ja.. Kjør på bane takk!
Eksos Skrevet Januar 30, 2010 Skrevet Januar 30, 2010 vist funker det og slædde med 316:P Hvor er det du bruker å slædde? Ser du skreiv at du ikke er så verst til slikt.. Håper for din del det ikke er langs veiene uten lappen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå