Dr_S Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 Det er nok av de som kjører uten lappen her inne...
m5_klaus Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 Fy for en diskusjon hehe... Å sladde/drifte er ikke noe man lærer på en dag, det skjønner vi alle. Øvelse gjør mester. Alle klarer å sladde, men kontroll i forskjellige situasjoner og føre tar tid å lære seg. Tørt, vått og snø er vidt forskjellig. Men det er bare å øve. Skal du ha kontrollert sladd i høy fart bør du ha litt mer hk selv på vinteren en en 318 etter min mening. Sveis diffen, litt mer hk så du kan legge på høyere gir i sladden 3/4gir da begynner det å gå fort:) Men anbefaler ikke å drive å sladde i 80-150 på offentlig vei hvis du ikke føler deg sikker på hva du driver med, for i disse hastighetene går det rimelig til helvette om du drar av veien hehe... Du får bare øve, ingen fasit på hvordan man ligger bredt, føl deg fram så får du til dette.
Morty999 Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 ikke prøv sånn første gang du skal sladde. hehe når jeg bremsa borti der på slutten så hadde jeg 190 på meteret da jeg slapp gassen...
Scampi Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 Går fint å leke med en 318, ja...selv en touring med en feit fyr bak rattet
flobben Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 Fy for en diskusjon hehe... Å sladde/drifte er ikke noe man lærer på en dag, det skjønner vi alle. Øvelse gjør mester. Alle klarer å sladde, men kontroll i forskjellige situasjoner og føre tar tid å lære seg. Tørt, vått og snø er vidt forskjellig. Men det er bare å øve. Skal du ha kontrollert sladd i høy fart bør du ha litt mer hk selv på vinteren en en 318 etter min mening. Sveis diffen, litt mer hk så du kan legge på høyere gir i sladden 3/4gir da begynner det å gå fort:) Men anbefaler ikke å drive å sladde i 80-150 på offentlig vei hvis du ikke føler deg sikker på hva du driver med, for i disse hastighetene går det rimelig til helvette om du drar av veien hehe... Du får bare øve, ingen fasit på hvordan man ligger bredt, føl deg fram så får du til dette. Jeg vil påstå at selv om du vet hva du driver på med så anbefaler jeg ikke å sladde i 80-150 km i timen på offentlig vei. Selv de som har kontroll driter seg ut engang i blandt, og du kan garantere at det er når det kommer en bil i mot. Slik kjøring skal utføres på lukkede områder.
Fixfax Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 Jeg dro cabben på isbane, og merket selv at jeg hadde svært lite kontroll og alt for mange snurrer. orginal 325i uten diff brems og servo, har det så jævlig mye og si med diffbrems? En kompis av meg har en mercedec c200 uten diff brems, han lå sidelengs i 100 med full kontroll. han sin første gang også, han har ikke mer kjøre erfaring enn meg heller. hadde mange ganger føelsen av at en sving blei jævlig perfekt, men helt i slutt gikk det rundt, samma hva jeg gjorde :s Har det noe og si med aksel lengde og svingradius også? tror bilen hans har endel mer sving radius.
m5_klaus Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 hehe var ikke meningen å oppfordre til å sladde i 150 på offentlig vei.. men skal man sladde i disse hastigheter er det greit å ha litt peil... Går fint å sladde med hiace også.. men syns det er greit med litt power og diffsperre. får mer ut av det da. diff sperre og ikke er natt og dag! Prøv det, for de som er i tvil, å merk forskjellen!!
bergeee Skrevet Februar 3, 2010 Skrevet Februar 3, 2010 vist funker det og slædde med 316:P Hvor er det du bruker å slædde? Ser du skreiv at du ikke er så verst til slikt.. Håper for din del det ikke er langs veiene uten lappen.. de gangene jeg er ute og for og herje på veien er det natta:) men ellers har jeg vert er par ganger på naf glattkjørings banen:) Jeg dro cabben på isbane, og merket selv at jeg hadde svært lite kontroll og alt for mange snurrer.orginal 325i uten diff brems og servo, har det så jævlig mye og si med diffbrems? En kompis av meg har en mercedec c200 uten diff brems, han lå sidelengs i 100 med full kontroll. han sin første gang også, han har ikke mer kjøre erfaring enn meg heller. hadde mange ganger føelsen av at en sving blei jævlig perfekt, men helt i slutt gikk det rundt, samma hva jeg gjorde :s Har det noe og si med aksel lengde og svingradius også? tror bilen hans har endel mer sving radius. hehe. null problem og slædde med de. har sladde endel med orgianl 320 e30 uten servo og diff brems:) han kompissen din har det vell i blodet da;)
jorg1s1 Skrevet Februar 3, 2010 Skrevet Februar 3, 2010 Jeg og en kompis har hatt det MYE morro med en gammel E30 316 uten servo eller diffbrems/sveisa sperre som vi handla inn for 4000 totalt. Den hadde en M10 motor med rundt 90 hester fra fabrikk, men mange som hadde løpt sin vei tror jeg. Husker spesielt en dag i romhjula (2. juledag tror jeg) da det kom enorme mengder snø, perfekte sladdeforhold! Da sladdet vi rundt med 5stk i bilen på øde, perfekt snølagte landeveier i flere timer! Var også en gang i desember hvor det kom mye snø en natt, da var vi 3 i bilen og holdt på langt utover på natta. Da lå vi i over 100 km/t sidelengs flere ganger. Jeg ble ihvertfall veldig imponert med tanke på at dette er en gammel firedørs E30 med den minste motoren man kunne få og uten sperre/diffbrems. På tørt føre er saken selvfølelig en helt annen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå