Gå til innhold

hardyskive/opphengslager mellomaksling/klonk

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
Skrevet

Når du skal sjekke hardyskiven, så må du se på bevegelsen i skiva og mellomaksel, de skal bevege seg like mye. Ikke så lett å se sprekk dannelser slik du har tatt bilder nå.

Ellers så skal ikke mellomaksel bevege seg noe særlig opp/ned ved lageret, kan være defekt.

Motorfester kan pgså være defekt på din bil, spesielt siden du sier at det blir et nykk under giring/gass.

• 8 months later...
Skrevet

Fant du ut hva det var?

Lurer på om jeg har fått noe av det samme som du beskriver i min bil (e36 325ia).

kommer noen grusomme knakelyder når jeg setter den ifra nøytral til drive og samme hvis jeg skal sette den i revers.

Hvis bilen står i "park" og jeg dytter den forsiktig frem og tilbake kommer samme lydene.

Høres nesten ut som jern mot jern, uten at jeg skal si det for sikkert.

• 5 weeks later...
Skrevet

Har samme vibrasjoner i min, men det er bare ved 60 km/t og jeg ble fortalt på jobben at det er mellomakslingslager. Jeg fikk spm av sjefen om lyden ble borte ved kjøring i rundkjøring, og fikk ikke lyden og vibrasjonen til å bli borte, men her en dag kjørte jeg noen skrape venstre svinger og både lyd og vibrasjon ble borte. Så jeg kommer til å bestille lager og bytte det :)

Skrevet
Fant du ut hva det var?

Lurer på om jeg har fått noe av det samme som du beskriver i min bil (e36 325ia).

kommer noen grusomme knakelyder når jeg setter den ifra nøytral til drive og samme hvis jeg skal sette den i revers.

Hvis bilen står i "park" og jeg dytter den forsiktig frem og tilbake kommer samme lydene.

jeg har ikke fått gjort stort mere med problemet..men den knakelyden du nevner høres ut som noe jeg har (i tillegg til klonkingen) men jeg trur jeg kom frem til en gang i tiden at jeg ikke fikk den knakekyden(gnisselyd på en måte) hvis jeg holdt bremsa skikkelig inne.

Men jeg har snakket med en kar på BMW som kan sine ting og han sier at foringen(e?) på bærearmen bak kan lage klonkelyder slik som jeg har hvis det er slakk der.Jeg vet forøvring at jeg har noe slakk i en kule dær men ikke mye..jeg har derfor kjøpt nye men jeg har ikke giddet å skifte de ennå :P

Skrevet
Har samme vibrasjoner i min, men det er bare ved 60 km/t og jeg ble fortalt på jobben at det er mellomakslingslager. Jeg fikk spm av sjefen om lyden ble borte ved kjøring i rundkjøring, og fikk ikke lyden og vibrasjonen til å bli borte, men her en dag kjørte jeg noen skrape venstre svinger og både lyd og vibrasjon ble borte. Så jeg kommer til å bestille lager og bytte det :)

Jeg hadde iaf bilen min inne på bmw tidlig i vinter hvor de sjekket understell samt hjullager.var ikke noe slakk i hjullagrene :)

Skrevet
Fant du ut hva det var?

Skal ikke skremme livet av deg, men ved skrapelyder kan det være verd å ta en titt på dette samt video

viewtopic.php?f=1&t=183641&hilit=Subframe+Disaster

• 3 weeks later...
Skrevet

17.png

Er mest sannsynlig foring # 4 som lager disse klonkelydene. Denne foringen er under høy belastning ved akselerasjon, bremsing og svinging.

Denne er utslitt på min bil og det merkes godt. Bilen min har rullet over 150k.

Skrevet

den såkalte svingarmsforingen ja..var den jeg og tenkte på først,men jeg fikk ikke noe anmerking på at det var slakk i den,men jeg fikk derimot anmerkning på øvre ytre bærearmsforing,altså nr 2 på bilde.

Skrevet

Hvor mye lyd den foringa kan lage vet jeg ikke, men jeg har vært borti at dårlig oppheng til eksosanlegg kan lage fryktelige lyder. Har du gått over gummiopphenget foran og bakom sluttpotta?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...