5series Skrevet Januar 27, 2010 Share Skrevet Januar 27, 2010 Hei, er det forskjell på bremsene på E39 5-serie med og uten M-pakke. Er de større og evt. hvor mye større på biler med M-pakke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 27, 2010 Share Skrevet Januar 27, 2010 Nei. Såfremt at du da ikke mente M5 pakke Noe som originale M5 har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
5series Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2010 Ser her: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20683829 Lyver han med "Denne bilen har M-pakke, dvs lavere understell og større bremser. Må ha minimum 17 tommer felger grunnet store bremser." ?? Eneste jeg fant ut etter litt research er at E39 525 og 530 før 2000/09 hadde 296mm og de etter 324mm skrive fremme. Har jeg rett? Nei.Såfremt at du da ikke mente M5 pakke Noe som originale M5 har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 27, 2010 Share Skrevet Januar 27, 2010 Det stemmer det ja, 324mm bremser foran har denne bilen. Men om det kvalifiserer til minimum 17" felger, tror jeg ikke. Vet ikke, kanskje?? Men den bilen der har jo ikke M-pakken, den har jo bare muligens senket understell og M front fanger. Alt annet er jo vanlig BMW standard. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet Januar 27, 2010 Share Skrevet Januar 27, 2010 Min '01 E39 530DAT ble levert på 16".. Denne har originalt m-tech understell og luftfjæring. Voldtsomt med utstyr på den der forresten, den er jo en ekte "utstyrsbombe". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
5series Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2010 Det stemmer det ja, 324mm bremser foran har denne bilen.Men om det kvalifiserer til minimum 17" felger, tror jeg ikke. Vet ikke, kanskje?? Men den bilen der har jo ikke M-pakken, den har jo bare muligens senket understell og M front fanger. Alt annet er jo vanlig BMW standard. Utfira det jeg har sjekka på nettetså har det har alle E39 530D etter 09/2000, dvs facelif, 324mm skriver foran. M.a.o ikke noe som er kun for biler med M-pakke. Riktig det at denne har kun en M-frontfanger og senkesett. Ingen M-fanger bak heller. Selger er nok en luring da [quote name="Min '01 E39 530DAT ble levert på 16".. Denne har originalt m-tech understell og luftfjæring. Voldtsomt med utstyr på den der forresten' date=' den er jo en ekte "utstyrsbombe". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 27, 2010 Share Skrevet Januar 27, 2010 Han skryter litt på seg ang utstyr og det der med bremsene, men bilen var jo absolutt fin da! Kanskje prisen går litt ned, men den var veldig pen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nordsidetuning Skrevet Januar 27, 2010 Share Skrevet Januar 27, 2010 den har ivert fall ikke org m pakke mangler jo også org m ratt inn iog min blir også levert med 17" org m felger http://www.e39-forum.de/userpage.php?ac ... t&id=15289 men på bilde ser du bilen bare med m6 replika felger ikke de org m felger og til en utsturbombe syns jeg mangle litt til og til din spørsmål det er de samme brems med eller uten m pakke og 16"går an og bruke men da er det veldig trang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Januar 27, 2010 Share Skrevet Januar 27, 2010 svar fra eier. Hei, Når du sier det så ble jeg plutselig litt usikker. Fikk bare info om det fra forrige eier. Men ihvertfall vet jeg at bilen er originalt lavere enn standard samt at bremsene er større. Det vet jeg. Prøvde å sette 16" felger på bilen (billigere dekk) men det passet ikke. Traff kaliperne. Skivene er også større enn "vanlig" 525dat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robbi3 Skrevet Januar 27, 2010 Share Skrevet Januar 27, 2010 Originale 16" til 5 serie med riktig innpress skal ikke være noe problem, så mulig selgeren snakker BULLSHIT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snusfenrik Skrevet Januar 27, 2010 Share Skrevet Januar 27, 2010 Er jo litt mindre klaring med disse 324mm, men 16" går på helt uten problemer. Har 16" originale bmw felger på vinterdekkene, null stress. Bremsene er ikke større enn at dem ser direkte små ut og bader i plass med 18" på. Har samme greiene på min, 324x30mm. Samme som står på 540i og. Min har forøvrig "m-pakke" på understell ifølge utstyrsliste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Januar 29, 2010 Share Skrevet Januar 29, 2010 Det er en kjempefin bil. Kjenner ikke E39 så veldig godt, men M pakke burde vel ha hatt sportsskinn seter framme. Har hatt M5 bremser til E39 før, og 540 bremser har jeg liggende. Normalt går 16 toms bremser greit på som tidligere nevnt. Og ut fra "øyemålet" mitt ser det ut som 324 mm bremser framme. M5 har 345 mm, og der vil en del 17" ha problemer med å passe. Denne var så fin at jeg må tipse en kompis om denne bilen. Han fikk kondemnert sin 530d tidligere i vinter, og er på jakt etter en ny 530d Touring. Hadde ikke hatt noe imot og vært eier av denne bilen nei. Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå