excubated Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 Hei. Jeg har nylig satt inn ny (brukt) motor i en E36 318tds. Motoren starter lett, og går godt på tomgang. Litt laber gassrespons fra tomgang til rundt 2000rpm, så er det bare trist - det virker som turboen ikke lader. Motoren fungerte perfekt i annen bil for bare en liten måned siden. Fra ny bil: Hjerne, elnett, innsugsmanifoil, eksosmanifoil med turbo Fra gammel bil: Motor minus nevnte deler over. Har fått nevnt flere potensielle feil, blant annet feil i vakumsystemet og sliten dieselpumpe. På bilen er det ettermontert 2,5toms eksosrør med en Simons lyddemper, og katalysatoren er tatt ut. Har noen av dere forslag til hva feilen kan være? Bilen drar ikke over 50 i lett oppoverbakke, og ikke over 80 flatt - det er kjedelig. Ved 4100rpm hoster den og går ikke høyere, på full gass i fri.
excubated Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Skrevet Januar 27, 2010 lekkasje ved IC? Blir noen sinte hvis jeg ikke vet hva IC er?
takaasen Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 IC Intercooler, Ladekjøler Om du kjenner når turboen slår inn?
excubated Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Skrevet Januar 27, 2010 IC Intercooler, Ladekjøler Om du kjenner når turboen slår inn? Kjenner ingen ting, den drar omtrent akkurat like hardt fra 1500 til 3000, så drar den dårligere.. EDIT: Hører heller ingen turbolyd, i den gamle bilen satt turboen og plystret til meg når jeg trykka på gassen
excubated Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Skrevet Januar 27, 2010 Oppdatering: Prøvde å bytte turbo, eksosmanifoil og innsugsmanifoil i dag, uten hell.. Den går bedre, men ikke bra! Kjenner fremdeles ingen "turbokick", men det er antydning til pustelyder. Det neste som skal prøvebyttes er eksosanlegget (bytte til originalt), etter det er jeg tom for idéer Hjelp?
Polkagrislaila Skrevet August 5, 2013 Skrevet August 5, 2013 Har samme problem - rett etter motorskifte, turboskifte. Noen som vet hva som gjør dette? Den er jo chippet i tilegg, men ikke hører jeg turboen, og den drar utroooolig dårlig i bakker. Kan også nevne at turtallet detter skremmende mye når jeg clutcher den.
Thundercoil Skrevet August 5, 2013 Skrevet August 5, 2013 Har dere sjekket MAF (luftmassemåler) med live data? Fødepumpe, dieselpumpe, vakuumslanger, dieselfilter? Diagnose? Hehe
Polkagrislaila Skrevet August 5, 2013 Skrevet August 5, 2013 Håy! Virker som Titan768 har laget en ny tråd angående dette: viewtopic.php?f=1&t=142964&p=1485469#p1485469 Problemene han beskriver er identiske med mine, og da han byttet nr.15 på vedlagt tegning, en ventil som styrer dette med turbo osv. så ble den helt bra igjen. Lurer på om jeg bare skal bestille en slik en fra GS? Har nett kjørt i 6 timer med dette problemet, og vil ikke ødelegge noe. (Nett hentet den fra motorskifte)
Polkagrislaila Skrevet August 6, 2013 Skrevet August 6, 2013 Nå åpnet jeg AGR ventilen, og denne hadde mye olje"grums" i seg, antagligvis fra forrige gang turboen gikk til helvette - de som har skiftet motoren har tydligvis ikke renset denne. Er jeg fucked nå, eller kan jeg rense AGR ventilen og håpe på det beste? Vil også koble ut eksosreturen, dvs. plugge igjen nr.19. Men har nr.15 forsatt en oppgave da, eller burde jeg kjøpe ny denne uansett? Håper noen kan gi meg svar..
Alpejohn Skrevet August 6, 2013 Skrevet August 6, 2013 Den andre bilen min drar dårlig er “turboen min slår ikke inn”. Vær så snill og ikke si det, det er stort sett en fysisk umulighet. Om bilen din går drastisk mye dårligere går den antagelig i nødprogram, dette fører til redusert dieselmengde, som i fører til lavere ladetrykk, og på biler med styring av turbo (alt etter m51) også redusert ladetrykk ved at det blir styrt lavere. Kan være mange årsaker. Få lest feilminnet. Går den i nødprog så ligger det en feilkode. Har du lest her? Går ut i fra du allerede har lest av feilkoder og slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå