Heimstad Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 Skal bytte skiver og klosser fremme og bak på min 07 318d til helgen. Er det noe jeg burde tenke på i forkant? Trenger jeg spesialverktøy av noe slag eller lignende? Litt kjedelig å stå på lørdags ettermiddag med bilen på bukker, og kuken i postkassen, på grunn av verktøy eller deler jeg mangler.
Kure Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 trudde det var skjegget som fort kom i postkassa jeg
Heimstad Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Skrevet Januar 27, 2010 Jeg har ikke skjegg Må jo være noen her som har bytta bremser på en e90?
Otis Skrevet Januar 28, 2010 Skrevet Januar 28, 2010 Ser ikke ut som det er noe spesielt som trengs i følge TIS. Har du byttet på andre biler, så får du dette til også. Det eneste som står at man trengs er special tool som presser stempel tilbake i caliper. Regner med at Biltema eller noe annet lurt hjelper her. Du trenger også "anti-skrik" pasta.
Heimstad Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Skrevet Januar 28, 2010 Ser ikke ut som det er noe spesielt som trengs i følge TIS.Har du byttet på andre biler, så får du dette til også. Det eneste som står at man trengs er special tool som presser stempel tilbake i caliper. Regner med at Biltema eller noe annet lurt hjelper her. Du trenger også "anti-skrik" pasta. Anti skrik pasta var jeg klar over. Hvordan verktøy er det jeg trenger for å få stemplene tilbake? Må stemplene "skrus" inn som på diverse VW?
BD Racing Skrevet Januar 28, 2010 Skrevet Januar 28, 2010 Halla Jeg jobber selv på BMW, du trenger ikke noe spesialverktøy Pleier som regel å bare presse stempelet inn med en tvinge eller en stor vannpumpe tang. Setter stempelet seg, så bare slår du litt hardt rundt på stempelet med en plastik hammer før du fortsetter å skru stempelet helt inn Stemmer at noen og VW og Audi modellen må skru stemplene inn. Der har man et verktøy som man setter på stempelet og skrur stempelet inn samtidig som man holder stempelet ingen med trykkluft på det spesial verktøyet man skrur stempelet inn med
Rostad Skrevet Januar 28, 2010 Skrevet Januar 28, 2010 Jeg brukte en hurtigtvinge. noe alla denne: http://www.witre.no/hurtigtvinge_69028M.html tok 5 sek å få inn stempelet
Heimstad Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Skrevet Januar 28, 2010 Takker Da har jeg kontroll. Det er så kjedelig å stå halvveis i en jobb, og finne ut at man mangler verktøy eller deler. Nå er det bare å krysse fingrene, og håpe på pakke i posten fra Koed i morra
Lars89 Skrevet Januar 28, 2010 Skrevet Januar 28, 2010 Kan være en ide å skru inn h.brekket inni skiva før du begynner å demonotere. Dette gjøres gjennom et hull i skiva. Det må selvfølgelig strammes igjen gjennom det samme hullet. Stram til du ikke klarer mer og så noen hakk tilbake til det ikke henger Å smøre h.brekkmekanismen litt er heller ikke dumt
Hansen_ Skrevet Januar 30, 2010 Skrevet Januar 30, 2010 Skaff deg 7mm umbraco nøkkel Disse er ikke så vanlige at man har, og nesten ingen umbraco-sett har 7mm. Så den er det bare å kjøpe. Byttet selv klosser på min E90 forrige uke og det gikk smertefritt. Du trenger heller ikke tvinge for å trykke stempelet inn. Fest klossen og klem inn stempelet med henda. Det trenger ikke å skrus inn, men bare presses rett inn. Hvis du i tillegg har tenkt å bytte slitasjevarsler bak, så må du delvis demontere innerskjermen. Den sitter med noen 8mm og noen 10mm sekskantmuttere. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå