Ch88 Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 Hei, Vurderer nå sterkt å bytte ut volvoen å da med en bmw. har sett på ett par e91 touring og en og annen e61(hvis det er det touringen heter av 5-serien) men regner med at det blir en e91 men nok prat, det jeg lurer på er som følger; - er det noen årsmod jeg burde unngå? - er det noe spesielt å tenke på innenfor de forsjellige årsmod? - noe spesielt å tenke på ved kjøp av en sånn bil? - er det dumt å kjøpe en import bil med tanke på navi pakke o.l eller er dette en enkel jobb å oppgradere/endre språk eller hva som må/bør gjøres? - vet det kom en facelift i 2009 men har det vært flere synlige eller ikke synlige oppgraderinger? har vært å sett på denne idag: http://pal.finn.no/pal/technicas/car/object?finnkode=19290482&sid=xz6faeSUzzu456776 samt denne:http://pal.finn.no/pal/technicas/car/object?finnkode=18427867&sid=xz6faeSUzzu024054 og denne: http://pal.finn.no/pal/technicas/car/object?finnkode=18501262&sid=xz6faeSUzzu073144 så at den første der sto oppført som 150hk fremfor 163 som de andre. spurte selger om dette å han mente denne var en miljø utgave av 320d tilsvarende DRIVe, blumotion o.l. stemmer dette at bmw har laget en sånn modell av 320dAT? kan jo også spørre om noen har kjennskap eller erfaringer med denne forhandleren? Lurer også litt på å kanskje hente inn en bil fra tyskland selv. noen som vet om en enkel kalkulator e.l for og regne ut hva reg avgift havner på for de forsjellige modellene?
BMW 2002 Fredrik Skrevet Januar 28, 2010 Skrevet Januar 28, 2010 Jeg mener å huske at BMW hadde en 320dL der L står for light edition (tror jeg) og de ble levert med 150 hk.
Ch88 Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Skrevet Januar 28, 2010 ok høres jo logisk ut det å regner jo ikke med at selger lyver, virket bare rart da jeg ikke finner noe informasjon om dette. noen som har noe info / tips / råd vdr egen import? =) eller noe av det andre jeg har spurt om, hehe er ikke helt oppdatert på nyere bmw så trenger virkelig hjelp her !
Saltkjelen Skrevet Januar 28, 2010 Skrevet Januar 28, 2010 Modellene som har 150hk/340Nm heter 320d LE, LE står for Limited Edition og er en nedtunet versjon av daværende 163hk/340Nm (nåtidens x20d har 177hk/350Nm) som er tilpasset avgiftsland som f.eks Norge. Samme motoren men med Efficient Dynamics oppsett har idag 177hk/350Nm. Bestiller man riktignok ny BMW idag (120d, 320d, 520d, X1 xDrive20d og X3 xDrive20d) så leveres bilen med 163hk/350Nm og har ingen LE betegnelse. Får å få oppgradert til 177hk/350Nm må dette bestilles og betales ekstra avgifter for (omlag 15.000kr). Efficient Dynamics motorene er mer miljøvennlig og bruker mindre drivstoff. Alle dagens BMW har Efficient Dynamics. Konkurrentene kjører på med at enkelte modellene er Bluemotion osv, men BMW kjører sitt program på hele modellrekken. BMW er forøvrig den produsenten som har kommet lengst i teknologien om mer miljøvennlige motorer. Alle andre produsenter downsizer motorene sine for å få ned utslippene, mens BMW øker effekten i sine motorer og slår konkurrentene på forubruket/utslippet. Herlige motorer..
-Lasse- Skrevet Januar 28, 2010 Skrevet Januar 28, 2010 Jeg har en 2006 e91 320d og er svært fornøyd. Hadde også en 2005 e90 for et par år siden med samme motor. Begge bilene er/var stort sett problemfrie. Når det gjelder import og navi er ikke dette et tema siden det er dvd basert og man har forskjellige versjoner å velge mellom. I selve i-drive systemet er det også veldig enkelt å bytte språk. Det kom en liten facelift i 2007. Husker ikke alt hva denne gjorde, men vet iallefall at det var noen detaljer i interiøret som fikk endringer. Technicas har eksistert en stund og har vel stort sett hatt meget fornøyde kunder etter hva jeg har hørt. Er flere på forumet her som har kjøpt bil av dem.
gaasen Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 Har også en lignende bil som er til salgs.. Har bud på 330.000 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20575960
Mr.Silver Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 Den lille faceliften som kom i 2007 er at justerings knappen av temperatur på to delte klimaen fikk en chrome ring helt på tuppen. Synes ikke å huske det var noe mere. Jeg har forresten en 2006 320D E91. Kjempe fornøyd med bilen, har kjørt litt over 40000 km med den nå, uten problemer. Noe som er kjempe bra Følg linken i signaturen min for å se bilen.
Andycam Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 Tja, har akkurat handlet e91 selv.. - er det noen årsmod jeg burde unngå? Aner ikke, men det kom facelift (LCI) på biler produsert fra sept.08. Selv syntes jeg faceliften har små, men effektive forandringer på utseendet. - er det dumt å kjøpe en import bil med tanke på navi pakke o.l eller er dette en enkel jobb å oppgradere/endre språk eller hva som må/bør gjøres? e91 produsert før sept 08 har iDrive gen1 og de etter har iDrive gen2. De forskjellige iDrive'ne har omtrent det eneste til felles at de sitter i en BMW. De har forskjellig OS og er produsert av to forskjellige selskaper. iDrive gen 1 kan kart enkelt oppgraderes via en DVD (mulig å finne på nett). Det er muligens litt usikkert om det kommer mange flere oppdateringer til denne. Siste er i alle fall 2010-01. iDrive gen 2 har 80GB harddisk hvor 12 av dem kan brukes til å lagre mp3. Her må oppdaterte kart kjøpes og installeres hos forhandler. Denne har også flere direktetaster for å komme raskt til den menyen du skal. Språket kan du nok stille i menyen på begge systemer. Har ikke kikket på gen 1, men det går i alle fall på gen 2 og det går sikkert på gen 1 også.
Ch88 Skrevet Januar 30, 2010 Forfatter Skrevet Januar 30, 2010 Sikkert dump spørsmål. men idrive, er dette det systemet bmw har hvor du kan velge comfort, normal eller sport ? innebærer det noe annet? usikker på om jeg egentlig trenger navi pakken. ser jo utrolig mye kulere og mere ekslusivt ut med denne, men høres jo litt plundrete ut samt at det er vel et helvette om noe skulle slutte og virke tenker jeg.. saltkjernen: ja er jo ingen vei tilbake nå når jeg har bestemt meg for bmw. utfordringen blir jo å finne "den rette bilen". takk for info btw gaasen: mååååå ha automatgear, men ellers tøff kjerre =) Mr.Silver: utrolig fin bil, men igjenn. den mangler det som er viktigst for meg hehe. godt å høre at du er fornøyd. hører noen snakke om at e9x serien har lav kvalitetsfølelse mot andre bmw'r. tror nok jeg skal prøve en e60 før med tilsvarende option før jeg bestemmer meg. om ikke det vil gjøre meg enda mere usikker da :/ har byttet bil litt for mange ganger så gjelder å finne en bil jeg kan leve med litt lengre enn 1,5 år. sitter og ser på denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20726403 på nettet nå. skjønner jo at jeg sparer på å kjøpe privat. men lyst til å finne ut om jeg sparer veldig mye mer på å hente inn en selv. havner jeg under 300 for en 07 mod med M-sport og litt ekstra stasj så hadde jo det vært helt ypperlig =)
Andycam Skrevet Januar 30, 2010 Skrevet Januar 30, 2010 iDrive er for navigasjon/multimedia. Her er et par demoer av iDrive gen 2:
Ch88 Skrevet Januar 30, 2010 Forfatter Skrevet Januar 30, 2010 Åja.. fanzy greier det der da, men trenger man det? tvilsomt
gaasen Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 Får ikke henta så mange 07 177 hk med automat til mye under 300. Hverfall ikke med km godt under 100.000. Da tror jeg du skal ha meget gode kontakter.. Automaten har høyere co også, som resulterer i ca 5-10.000 mer i avgift. Har full forståelse på valg av automat. Har lyst på selv, men er ikke det som betyr mest for meg. Lykke til på jakt etter bil! Var forresten pen den du hadde link til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå